Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 TDI] Z kąd ten wyciek?

ODPOWIEDZ
dudek2313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

[B4 TDI] Z kąd ten wyciek?

Post autor: dudek2313 » 11 lip 2009, 11:03

Witam,

Dzisiaj rano zauważyłem wyciek oleju na kolektorze ssącym. Wydaje mi się, że olej jest wydmuchiwany z pd uszczelki kolektora ssącego. Poniżej zdjęcie poglądowe.
Dodam, że w okolicy turbiny nie widać ani śladu oleju tylko poniżej uszczelki kolektora.

http://www.fotosik.pl/uniAddFlashAfter. ... 89579a46e8

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f80 ... cbe9a.html

Na forum wyczytałem, że potrzebna jest uszczelka o numerze: 028 129 754 A.
Jeśli ktoś może niech mnie upewni, że dobra uszczelkę chce kupić. Takie objawy mogą świadczyć o tym, że turbina bierze olej i jest na wyczerpaniu ?

Awatar użytkownika
łukib4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:18
Lokalizacja: Kuj-pom

Post autor: łukib4 » 11 lip 2009, 18:00

Miałem to samo.Zrobiłem to sam bez żadnych uszczelek,silikon odporny na wysoką temperature.Pół roku już jeżdże i spokój.U mnie turbinka igła,jak się załączy to w fotele wciska... :mrgreen:

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 11 lip 2009, 18:32

Jeśli ktoś może niech mnie upewni, że dobra uszczelkę chce kupić.

Tak to jest ta uszczelka.
Nie kombinuj z dorabianiem uszczelek i silikonem,jeżeli nie chcesz robić tego drugi raz,ja już to przerobiłem.
To nie jest taka zwyczajna uszczelka.Składa się z dwóch blaszek pokrytych teflonem.
tu masz link z tego tematu:
https://audi80.pl/19-tdi-1z-odkrecony-kolektor-ssacy-vt30966.htm
Takie objawy mogą świadczyć o tym, że turbina bierze olej i jest na wyczerpaniu ?
Nie.
Pozdro

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Re: [B4 TDI] Z kąd ten wyciek?

Post autor: UKI_XX » 11 lip 2009, 22:39

dudek2313 pisze: Takie objawy mogą świadczyć o tym, że turbina bierze olej i jest na wyczerpaniu ?
olej w dolocie bierze się głównie z odmy, a jak chcesz żeby turbo dłuuuuugo jeszcze było sprawne to lej dobry olej (co najmniej półsyntetyk/syntetyk) i wymieniaj w odpowiednim czasie <ok>

dudek2313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: dudek2313 » 12 lip 2009, 11:34

Dzięki chłopaki za pomoc! uszczelkę już zamówiłem martwi mnie tylko ten olej który idzie z pod uszczelki. zalałem 2 miesiące temu valvoline 5w 40, wiec dobry olej, ale chyba okazał się za rzadki dla tej uszczelki :cry: Mechanikowi powiedziałem, że trochę oleju z tego węża mi poszło na kolektor i już mnie straszy wymianą turbiny :-x a dodam, że dbam o turbinę i ślinik, zawsze studzę po jeździe, nie katuje na zimnym, silnik bierze od wymiany do wymiany ok 400ml a zmieniam co 8 tysięcy. Jeśli tego oleju nie będzie tam dużo to nie ma się co martwić tak?

Awatar użytkownika
tokarka606
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 606
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
Lokalizacja: ZKO

Post autor: tokarka606 » 12 lip 2009, 12:22

Jeśli tego oleju nie będzie tam dużo to nie ma się co martwić tak?
W układzie dolotowym panuje mgła olejowa.Olej dostaje się tam przez odmę,więc każdy z nas tak ma.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 12 lip 2009, 12:57

kolego jak ubywa 400ml/8tys. to nawet tym sobie głowy nie zawracaj <ok> uszczelnij dolot i możesz też zrobić sobie tzw. "Oil cath tank'a" to jeszcze mniej będzie ubywało

Awatar użytkownika
łukib4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:18
Lokalizacja: Kuj-pom

Post autor: łukib4 » 12 lip 2009, 14:14


dudek2313
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 136
Rejestracja: 23 cze 2008, 22:16
Lokalizacja: Suchedniów

Post autor: dudek2313 » 13 lip 2009, 10:34

Kurcze mam problem z zamówieniem tej uszczelki :-/ po numerze, niema jej ani w katalogu intercars ani w miejscowym sklepie nie mają. Ktoś może zna jakiś alternatywny numer dla tej uszczelki??? Koledzy pilnie proszę o pomoc w tym temacie.

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 13 lip 2009, 14:09

daj sobie spokój z tą uszczelką, jeżeli dobrze zobaczyłem to jest ta co idzie do tego kolanka na kolektorze ssącym, bierz ostrego śrubokręta i wydrap płytki rowek dookoła wlotu na kolektorze i na tym kolanku (ważne żeby ten rowek nie wychodził poza krawędź a najlepiej jak jest ok 2mm od krawędzi i jego obwód się zamykał a im bardziej krzywy tym lepiej) potem dajesz bardzo cienką warstwę silikonu (czerwonego odpornego na temp. ok 300st i odpornego na oleje) skręcasz wszystko i śmigasz bez żadnych problemów <ok>

Awatar użytkownika
łukib4
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:18
Lokalizacja: Kuj-pom

Post autor: łukib4 » 13 lip 2009, 15:22

Dokładnie tak jak kolega wyżej napisał.Ja tak mam i jest naprawde spoko.Po złożeniu wszystkiego pamiętej żeby odczekać co najmniej 12 godzin i nie odpalać autka by silikon dobrze wysech ;-)

UKI_XX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1668
Rejestracja: 22 lip 2008, 07:50
Lokalizacja: Parczew

Post autor: UKI_XX » 13 lip 2009, 21:07

odczekać wystarczy godzinę, potem można odpalić i spokojnie sobie jechać np. na drugi koniec wsi czy do sklepu po <piwo> aby tylko turbo ostro nie dmuchało (np. zdjąć wtyczkę z przepływki to złapie notlauf i dawka paliwa będzie niska więc za mało spalin żeby turbo się rozkręciło) i nic nie wydmucha a jak silnik ciepły to szybciej silikon łapie <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TDi”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl