[ABK 80 B4 2.0] kontrolka oleju niedziała
No u mnie odpukac tez nic sie juz nie dzieje. Byc moze mialo to jakis zwiazek z poziomem oleju w silniku, bo jakies 4-5 dni wczesniej zalalem go jakies 3mm powyzej poziomu MAX ... ale to tylko zgadywanie
19-07-2009
No w piatek w trasie niestety blad pojawil sie ponownie. Znowu temp. silnika w normie ok. 60C, obroty idealne, nagle spadek na obrotomierzu do 0 rpm, pozniej skok i tak jeszcze z 2x, zjechalem na pobocze i wtedy znowu zaswiecila kontrolka oleju. Zgasilem silnik, zapalilem ponownie, pochodzil z 3-4 minuty na biegu jalowym, temp. silnika wzrosla do okolo 90C i juz nic sie nie dzialo, plynne obroty, cisnienie oleju takze OK. Jechalem w duzy upal, mialem wlaczona klime, radio i nawigacje, zastanawiam sie czy to moze nie jakies zaklucenia z zabardzo obciazonego alternatora.
Dzisiaj mialem to samo, wjechalem w duza kaluze i za jakies 500m obrotowmierz znowu zwariowal na chwile ale tym razem obylo sie bez zaswiecenia sie kontrolki oleju.
Czy to moze byc jakies zwarcie na przewodach? Jesli tak to co sprawdzic w pierwszej kolejnosci? Wyglada na to ze oba czujniki cisnienia oleju sa OK.
19-07-2009
No w piatek w trasie niestety blad pojawil sie ponownie. Znowu temp. silnika w normie ok. 60C, obroty idealne, nagle spadek na obrotomierzu do 0 rpm, pozniej skok i tak jeszcze z 2x, zjechalem na pobocze i wtedy znowu zaswiecila kontrolka oleju. Zgasilem silnik, zapalilem ponownie, pochodzil z 3-4 minuty na biegu jalowym, temp. silnika wzrosla do okolo 90C i juz nic sie nie dzialo, plynne obroty, cisnienie oleju takze OK. Jechalem w duzy upal, mialem wlaczona klime, radio i nawigacje, zastanawiam sie czy to moze nie jakies zaklucenia z zabardzo obciazonego alternatora.
Dzisiaj mialem to samo, wjechalem w duza kaluze i za jakies 500m obrotowmierz znowu zwariowal na chwile ale tym razem obylo sie bez zaswiecenia sie kontrolki oleju.
Czy to moze byc jakies zwarcie na przewodach? Jesli tak to co sprawdzic w pierwszej kolejnosci? Wyglada na to ze oba czujniki cisnienia oleju sa OK.