[B3 1.8 JN] Dawka paliwa na wtryski
[B3 1.8 JN] Dawka paliwa na wtryski
Witam ponownie , dalej sie mecze z Audica i nie moge dojsc konca , moze ktos wie co jest odpowiedzialne za dawke paliwa na wtryski ?W moim przypadku autko dostaje zaduza dawke paliwa ,i dlatego nie chce chodzic , problem opisywalem juz wczesniej. Czy maja cos z tym wspulnego czujniki od wody ? wydaje mi sie ze nie ...... prosil bym o jakies podpowiedzi gdzie szukac przyczyny takiego zachowania silnika .
Podstawowym parametrem jest ciśninie paliwa w rozdzielaczu paliwa, w dalszej kolejności sonda ( dzieki której nastawinik cisnienia reguluje dawke) oraz same wtryskiwacze, jezeli sa juz zuzyte to beda lały paliwo. Czujnik temp. jedynie uruchamia wtryskiwacz rozruchowy , czujnik do "ECU" nie ma tak duzego znaczenia jak przy elektronicznych wtryskach.
Kolego WOJTEK26 czujnik temperatury cieczy chłodzącej ma obok sondy lambda olbrzymie znaczenie dla dawki paliwa.
Nie śledziłem wcześniej Twojego wątku więc nie wiem co Ci radzili inni.
Najwyżej daj link do wcześniejszego posta.
Ogólnie regulacja dawki dzieje się tak: ramię klapy przepływomierza unosi tłok w rozdzielaczu i to jest regulacja mechaniczna.
Za nietypowe sytuację (zimny silnik, ostre przyspieszanie itp.) odpowiada w tym wtrysku tylko nastawnik ciśnienia(szara kostka+rozdzielacz) który zmieniając ciśnienie dolnokomorowe w rozdzielaczu daje sterownikowi pewny zakres regulacji.
Do poprawnego działania układu mechanicznego potrzebne jest prawidłowe ciśnienie systemowe, prawidłowe ciśnienie dolnokomorowe(ustala je nastawnik, nawet jeśli jest odłączony) dawka paliwa ustawiana śrubą w przepływomierzu, oraz sprawny rozdzielacz i wtryski.
Do poprawnego działania układu elektroniki sprawne muszą być: układ mechaniczny wtrysku,sterownik silnika,wszystkie czujniki(temp. cieczy chłodzącej, sonda lambda, przepływomierz)zawór stabilizacji wolnych obrotów, nastawnik ciśnienia.
Pierwsze co radzę to odpiąć szarą wtyczkę(od nastawnika ciśnienia).
w ten sposób omijasz elektronikę i auto przy tych temp. powinno nawet zapalać.
To powie Ci o stanie układu mechaniki wtrysku.
Jeśli mechanika jest ok to trzeba szukać dalej(czujniki, itp.).
Napisz czy masz LPG ?
Powodzenia
Nie śledziłem wcześniej Twojego wątku więc nie wiem co Ci radzili inni.
Najwyżej daj link do wcześniejszego posta.
Ogólnie regulacja dawki dzieje się tak: ramię klapy przepływomierza unosi tłok w rozdzielaczu i to jest regulacja mechaniczna.
Za nietypowe sytuację (zimny silnik, ostre przyspieszanie itp.) odpowiada w tym wtrysku tylko nastawnik ciśnienia(szara kostka+rozdzielacz) który zmieniając ciśnienie dolnokomorowe w rozdzielaczu daje sterownikowi pewny zakres regulacji.
Do poprawnego działania układu mechanicznego potrzebne jest prawidłowe ciśnienie systemowe, prawidłowe ciśnienie dolnokomorowe(ustala je nastawnik, nawet jeśli jest odłączony) dawka paliwa ustawiana śrubą w przepływomierzu, oraz sprawny rozdzielacz i wtryski.
Do poprawnego działania układu elektroniki sprawne muszą być: układ mechaniczny wtrysku,sterownik silnika,wszystkie czujniki(temp. cieczy chłodzącej, sonda lambda, przepływomierz)zawór stabilizacji wolnych obrotów, nastawnik ciśnienia.
Pierwsze co radzę to odpiąć szarą wtyczkę(od nastawnika ciśnienia).
w ten sposób omijasz elektronikę i auto przy tych temp. powinno nawet zapalać.
To powie Ci o stanie układu mechaniki wtrysku.
Jeśli mechanika jest ok to trzeba szukać dalej(czujniki, itp.).
Napisz czy masz LPG ?
Powodzenia
Kolego najważniejszy jest czujnik temp. załączajacy wtrysk rozruchowy, czujnik temp do sterownika ma juz mniejsze znaczenie niz przy elektronikach gdzie na podstawie tego czujnika ECU rzadzi silnikiem. U kolegi pozostaje pompa paliwa ewentualnie regulator cisnienia paliwa lub uszkodzony sterownik poniewaz był zmieniany był juz cały rozdzielacz i nic to nie pomogło.