[B4 AAZ] Dolot do filtra powietrza.
[B4 AAZ] Dolot do filtra powietrza.
Ponieważ miałem problem z dolotem powietrza do filtra postanowiłem go zbudować od zera .
Problemem było to, że nie miałem plastików do obudowy reflektora, do którego to kierowane jest powietrze z przodu auta, a następnie z obudowy tej zasysane do filtra...
Zamiast całej tej konstrukcji wykonałem ją z giętkiej aluminiowej rury ø125mm.
rura o tej średnicy jest o tyle dobra, że po ściśnięciu wypełnia prawie w całości przestrzeń między chłodnicą i reflektorem.
w tym miejscu tą rurką powietrze wpadało do filtra
Tak wygląda spód obudowy do filtra z dorobionym dolotem...
Ponieważ 125mm to za duzo zeby wsadzić ją do obudowy, musiałem ją ścisnąć na zakładkę - polecam puszkę od pianki do okien jako szkielet.
jak sie ręcznie ściśnie alumiową rurkę to dość łatwo można ją "usztywnić" w takiej pozycji za pomocą młotka. należy ją obić dookoła tak, żeby ożebrowanie sie spłaszyczło.
Obudowa filtra dokręcona na miejsce.
Po wsadzeniu aluminiowej rurki odgiąłem zakładke "zaklepaną" na puszcze od pianki do okien, żeby się nie wysuwała z obudowy.
Wypracowana końcówka rurki aluminiowej przy reflektorze...
jak widać kawałek rurki który dociąłem był za krótki o jakieś 20cm...
po dorobieniu końcóweczki wkładanej od frontu auta prezentuje się to tak.
(Tą frontową końcówke przedłużyłem jeszcze żeby kierownca ta łapała powietrze z fragmentu chłodnicy... foto dodam później).
Video poglądowe:
później :
rurka kupiona w Castoramie za 20zł...
tak wygląda "kierownica" wlotowa poprawiona z pierwszej wersji:
VER 2 part1:
VER 2 part2:
Problemem było to, że nie miałem plastików do obudowy reflektora, do którego to kierowane jest powietrze z przodu auta, a następnie z obudowy tej zasysane do filtra...
Zamiast całej tej konstrukcji wykonałem ją z giętkiej aluminiowej rury ø125mm.
rura o tej średnicy jest o tyle dobra, że po ściśnięciu wypełnia prawie w całości przestrzeń między chłodnicą i reflektorem.
w tym miejscu tą rurką powietrze wpadało do filtra
Tak wygląda spód obudowy do filtra z dorobionym dolotem...
Ponieważ 125mm to za duzo zeby wsadzić ją do obudowy, musiałem ją ścisnąć na zakładkę - polecam puszkę od pianki do okien jako szkielet.
jak sie ręcznie ściśnie alumiową rurkę to dość łatwo można ją "usztywnić" w takiej pozycji za pomocą młotka. należy ją obić dookoła tak, żeby ożebrowanie sie spłaszyczło.
Obudowa filtra dokręcona na miejsce.
Po wsadzeniu aluminiowej rurki odgiąłem zakładke "zaklepaną" na puszcze od pianki do okien, żeby się nie wysuwała z obudowy.
Wypracowana końcówka rurki aluminiowej przy reflektorze...
jak widać kawałek rurki który dociąłem był za krótki o jakieś 20cm...
po dorobieniu końcóweczki wkładanej od frontu auta prezentuje się to tak.
(Tą frontową końcówke przedłużyłem jeszcze żeby kierownca ta łapała powietrze z fragmentu chłodnicy... foto dodam później).
Video poglądowe:
później :
rurka kupiona w Castoramie za 20zł...
tak wygląda "kierownica" wlotowa poprawiona z pierwszej wersji:
VER 2 part1:
VER 2 part2:
Ostatnio zmieniony 16 lip 2009, 00:21 przez junglist, łącznie zmieniany 2 razy.
- Piotr_Audi
- Forum Audi 80
- Posty: 217
- Rejestracja: 10 maja 2009, 10:15
- Lokalizacja: Wejherowo
-
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
- Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska
dopiero jak sie przyjrzyZayebatsu pisze:Siostra ma taki dolot do stożka w KA zrobiony i sie sprawuje dobrze a powiedz mi czy łatwo wychaczyć z zza grilla te sreberka czy dopiero jak sie przyjrzy???
a jak sie troche zabrudzi to prawie wogóle niewidać :-> :->
[ Dodano: 2009-07-17, 00:27 ]
nie jest to spawany/wyniuniany dolot do filtra bo koszt tej operacji to jak napisałem 20 zł...slawek88yo pisze:pomysł może i dobry ale wykonanie trochę druciarskie
do tego rurki zostało mi pół jeszcze
nie mam IC ale czuje jak bym miał jakiś malutki intercooler...
w brew pozorom koło lampy jest baaardzo mało miejsca i niczym innym nie zrobiłbyś tam dolotu... a z tą BRZYDKO POGIĘTĄ rurką powietrze jest kierowane BEZPOŚREDNIO na wkład filtra w obudowie...
Myślę, że takie rozwiązanie jest idealne jeśli sie nie ma stożka i za małe pieniądze chce się coś podłubać w aucie
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
junglist, pomysł dobry i szeroko stosowany w sporcie lata temu kiedy dedykowany dolot był abstrakcją.
Moja malutka sugestia:Rura powinna albo iść "pod górę" tak aby deszczówka się nią nie dostawała(takie zabespieczenie grawitacyjne )albo nawierć dziurkę w najniższym punkcie obudowy filtra (chyba prawy przedni róg patrząc od przodu auta)co by sobie ewentualna woda odpływała.Chwyt jest za atrapą więc na trasie przy silnych opadach jest taka opcja.
Moja malutka sugestia:Rura powinna albo iść "pod górę" tak aby deszczówka się nią nie dostawała(takie zabespieczenie grawitacyjne )albo nawierć dziurkę w najniższym punkcie obudowy filtra (chyba prawy przedni róg patrząc od przodu auta)co by sobie ewentualna woda odpływała.Chwyt jest za atrapą więc na trasie przy silnych opadach jest taka opcja.
dawno zrobione... ;] nawiercona jest nawet dzirka w samej rurce... ;Dluk_OP_Q89 pisze:albo nawierć dziurkę w najniższym punkcie obudowy filtra
środkowa kratka przy standardowym zderzaku jest za blisko chłodnicy i nie da sie tam...AUDI_A6 pisze:Lepiej było by to wypchnąć za dolną kratkę czyli w zderzak.
prawa kratka jest za daleko i do tego mam tam chłodniczke oeju z kierownica powietrza
lewa kratka jest "zamówiona" do IC od TDI, który leży na razie w szafie
to miejsce jest najlepsze
... Dolot hmmjunglist pisze:a cos konkretniej ?grinch pisze:... Blee :roll:
No co ja Ci będę mówił pakujesz T3 a dolot robisz po wsiowemu i wogólę ;/
... Mogłeś sobie narazie darować :!:
Zapakuje najpierw suszare T3 a później np załóż stożek ładne rurki lub gumę i będzie już jedna rzecz pod maską wyróżniać się z tłumu ;/
... Naprawdę nie lubię jak ktoś robi coś na szybko i później będzie znowu to poprawiał ;/
... Jak wsadzisz T3 to na bank następnym etapem będzie FMIC
Czyli rury z dolotu można poprowadzić jak już ktoś wcześniej słusznie zauważył z kratki dolnej z tej strony gdzie ori w 1Z jest kierownica powietrza na 1Z
I na bank lepiej by chłodziło a o wyglądzie już nie mówię :p
... Tyle ode mnie zrobisz jak będziesz chciał
nie wiem co widzisz w tym wsiowego...grinch pisze:... Dolot hmm
No co ja Ci będę mówił pakujesz T3 a dolot robisz po wsiowemu i wogólę ;/
... Mogłeś sobie narazie darować :!:
Zapakuje najpierw suszare T3 a później np załóż stożek ładne rurki lub gumę i będzie już jedna rzecz pod maską wyróżniać się z tłumu ;/
rurka aluminiowa więc się gnie... idealnej, która bez gięcia będzie pasować, nie znajdziesz... miałem to zaszpachlować czy co ??? :shock:
Stożek+rurki+duperele to na pewno więcej niż 20 zł...
A moim zdaniem RÓŻNICA JEST ZNACZĄCA ponieważ i tak nie miałem obudowy do lewej lampy i powietrze, które powinno byc kierowane do osłony reflektora waliło w silnik a filtr zasysał ciepłe z komory silnika...
Teraz zasysa świeże powietrze z przed auta...
Maski nie podnoszę jak jadę więc wóróżniać się i tak nie bede
na razie to planuje SMIC z TDI... (leży w szafie od 2miesięcy...)grinch pisze:Jak wsadzisz T3 to na bank następnym etapem będzie FMIC
ja dalej nie wiem która to kratka... jakies foto ze "szczaUeczką" ??grinch pisze:z kratki dolnej z tej strony gdzie ori w 1Z jest kierownica powietrza na 1Z
I na bank lepiej by chłodziło a o wyglądzie już nie mówię :p