Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2.0 ABK LPG] - wtryski, kopcenie, pomoc ??

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

[B4 2.0 ABK LPG] - wtryski, kopcenie, pomoc ??

Post autor: Dobry_K » 13 lip 2009, 08:46

Witam

Zauwazylem od jakiegos czasu w moim aucie pewien problem a mianowicie w silnikach typu ABK taki jak ja mam jest cos takiego jak czujnik przegrzania wtrysków benzynowych ktory załącza sie gdy temperatura na wtryskach osiągnie pułap okolo 110 C i wtedy wiatraki schładzają wtryski nawet przy zgaszonym aucie ponoc do 90 stopni.

Problem z kopceniem pojawia sie tylko wtedy kiedy silnik pracuje na biegu jalowym i dochodzi do uruchomienia wiatrakow w celu ochlodzenia auta. wtedy nastepuje lekkie kopcenie na niebiesko z rury podczas pracy silnika.
Dalej uruchamiam silnik po jakichs 10 minutach od momentu zgaszenia i wtedy nastepuje kopcenie na niebiesko ktore zanika po chwili i co jest dziwne ze owe kopcenie pojawia sie tylko w takim momencie gdy auto bylo wczesniej pozostawione na wolnych obrotach i tak sie grzalo i zaraz chlodzilo wiatrakami.
Poza tym jesli bym auto od razu zgasil i zaraz potem odpalil to nie bedzie takiego problemu.
HMM zastanawiam sie nad tym czy to jest problem z wtryskami ktore moga w tym momencie lac czy juz problem z silnikiem, dodam ze bierze mi troche oleju, czekam na odpowiedz, pozdrawiam :)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 lip 2009, 09:28

Co do kopcenia na niebiesko to oznaka spalania oleju, w twoim przypadku chyba bedzie to wina piersciania zgarniajacego w tłokach a nie uszczelniaczy zaworowych.

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 13 lip 2009, 09:33

Ale problem w tym iz auto nie kopci na okraglo tylko w momencie totalnego nagrzania a tak normalnie jezdze bez kopcenia :)

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 lip 2009, 09:39

Własnie dlatego tak mówie, gdyby były to uszczelniacze to auto kopciłby cały czas a szczególnie przy odpalaniu bo wtedy olej gromadziłby sie w kolektorze ssącym i przy odpalaniu spalał sie w silniku.

Dobry_K
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 204
Rejestracja: 31 lip 2007, 23:57
Lokalizacja: Czestochowa

Post autor: Dobry_K » 13 lip 2009, 12:14

No dobrze skoro pierscienie zgarniajace zle zgarniaja to czemu auto odpalane po dluzszym czasie nie zakopci.
Gdy jest zimny silnik lub znacznie ostudzony to nic nie zakopci a na rozgrzanym to zakopci hmm poczekamy i zobaczymy

WOJTEK26
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4041
Rejestracja: 01 lut 2007, 08:15
Lokalizacja: Jelenia G

Post autor: WOJTEK26 » 13 lip 2009, 13:54

Z tego wzgledu iż olej nie ma jak sie dostac nad denko tłoka aby zostac spalone, jak to sie ma przy uszkodzonych uszczelniaczach zaworowych ( olej scieka po trzonku do układu ssacego).

punk

Post autor: punk » 13 lip 2009, 20:53

Po za tym w nagrzanym silniku olej ma mniejszą lepkość i gorzej jest zbierany przez owe pierścienie.

Awatar użytkownika
Tomi1989
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 40
Rejestracja: 14 maja 2009, 18:53
Lokalizacja: Łuków

Post autor: Tomi1989 » 17 lip 2009, 09:34

Też mam taki sam problem, tylko że mi bierze oleju 1l na 2000km. Jeżeli wymienisz te pierścienie zgarniające, i jak to pomoże to daj znać ile wydałeś i czy w ogóle pomogło.

BAX
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 272
Rejestracja: 25 maja 2008, 12:12
Lokalizacja: KRK

Post autor: BAX » 17 lip 2009, 16:50

Tomi1989 pisze:Też mam taki sam problem, tylko że mi bierze oleju 1l na 2000km. Jeżeli wymienisz te pierścienie zgarniające, i jak to pomoże to daj znać ile wydałeś i czy w ogóle pomogło.
z tą wymiana pierścieni to nie taka prosta spraw powinno się zrobić cho nacje tulei i jest zawsze jakiś procent że nowe pierścienie się nie przyjmą . Założenie nowych kompletów pierścieni na wszystkie tłoki nie jest wielki koszt wiem bo robiłem kapitalny remont w swoim NG nie tak dawno ok miesiąc temu

vigo1984sz
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 758
Rejestracja: 02 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: vigo1984sz » 18 lip 2009, 15:00

Panowie zajrzyjcie proszę do mnie na fotostory z remontu silnika... miałem to samo, z czasem zaczęło się coraz gorzej, ale problem się skończył po kapitalnym remoncie:P Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl