Radio - podlaczenie - piny itd
- Piotr_Audi
- Forum Audi 80
- Posty: 217
- Rejestracja: 10 maja 2009, 10:15
- Lokalizacja: Wejherowo
monkahead, instalowałem, ale nic to nie daje w moim przypadku.
Efekty podłączania:
- bez białego kabelka i bez separatora wybrałem stację, którą ledwo słychać.
- tylko separator (podłączony pod PowerAnt z radia): zero reakcji (bez wzmocnienia)
- tylko biały kabelek (pod PowerAnt z radia): zauważalne wzmocnienie, odbiór stacji poprawił się, ale włączył się buzzer.
- biały + separator: żadnego dodatkowego wzmocnienia (tak jak sam biały kabelek).
Także jak widać, nie we wszystkich audikach jest potrzebny separator, żeby działał wzmacniacz. W przypadku B4 z anteną w tylnej szybie i wzmacniaczem w słupku zasilanie wzmacniacza leci z białego kabelka.
Efekty podłączania:
- bez białego kabelka i bez separatora wybrałem stację, którą ledwo słychać.
- tylko separator (podłączony pod PowerAnt z radia): zero reakcji (bez wzmocnienia)
- tylko biały kabelek (pod PowerAnt z radia): zauważalne wzmocnienie, odbiór stacji poprawił się, ale włączył się buzzer.
- biały + separator: żadnego dodatkowego wzmocnienia (tak jak sam biały kabelek).
Także jak widać, nie we wszystkich audikach jest potrzebny separator, żeby działał wzmacniacz. W przypadku B4 z anteną w tylnej szybie i wzmacniaczem w słupku zasilanie wzmacniacza leci z białego kabelka.
No to mnie zmartwiles yawor, bo wlasnie mi przyszedl ten separator z Allegro i mialem sie dzisiaj zabierac po pracy za jego podlaczenie. Dam znac jak to u mnie wyglada. Bazujac na Twoim poscie, sprawdze jeszcze instalacje antenowa na tylnym slupku. Poprzednie radio bardzo dobrze odbieralo wszystki stacje radiowe, az sam bylem zaskoczony. Nowe juz tak dobrze nie zbiera
A co z tym szaro-niebieskim kablem? Moze on jakos uratuje sytuacje?
23-07-2009
yawor, niestety masz racje. Zalozylem wczoraj w swoim Audiku ten separator ale odbior w ogole sie nie poprawil. Sprawdzilem miernikiem napiecie na bialym kablu dochodzacym do wzmacniacza antenowego w tylnym slupku, wynosilo 11,7V. Przy okazji przelutowalem ten kabel bo byl polamany od plastykowego bolca ktory trzyma slupek na karoserii, dokrecilem poluzowany kabel antenowy ale pomimo tego mam trzaski jak slucham radia. Przy sluchaniu MP3 jest git.
Takze w B4 1994 z antena zabudowana w szybie nie potrzeba separatora antenowego. Wzmacniacz zasilany jest z bialego kabla instalacji radiowej.
yawor, poniewaz te szumy nie daja mi spokoju, myslisz ze filtr antenowy moze je wylapac? Sa takie na Allegro po okolo 9PLN. Co jeszcze moze miec na to wplyw? Kabel od anteny jest OK, nigdzie niepogiety ani niepolamany.
A co z tym szaro-niebieskim kablem? Moze on jakos uratuje sytuacje?
23-07-2009
yawor, niestety masz racje. Zalozylem wczoraj w swoim Audiku ten separator ale odbior w ogole sie nie poprawil. Sprawdzilem miernikiem napiecie na bialym kablu dochodzacym do wzmacniacza antenowego w tylnym slupku, wynosilo 11,7V. Przy okazji przelutowalem ten kabel bo byl polamany od plastykowego bolca ktory trzyma slupek na karoserii, dokrecilem poluzowany kabel antenowy ale pomimo tego mam trzaski jak slucham radia. Przy sluchaniu MP3 jest git.
Takze w B4 1994 z antena zabudowana w szybie nie potrzeba separatora antenowego. Wzmacniacz zasilany jest z bialego kabla instalacji radiowej.
yawor, poniewaz te szumy nie daja mi spokoju, myslisz ze filtr antenowy moze je wylapac? Sa takie na Allegro po okolo 9PLN. Co jeszcze moze miec na to wplyw? Kabel od anteny jest OK, nigdzie niepogiety ani niepolamany.
yawor, kabel powinien być ok skoro stare kaseciakowe JVC ladnie na nim gralo. Watpie tez zeby nowe radio bylo uszkodzone, pewnie i tak gwarant nie uzna takiej reklamacji jak szumienie radia bo zgoni na antene. Mozliwe ze po prostu nowe radio ma slaba korekcje szumow, dzisiaj wszystko robi sie taniej ... co nie znaczy ze lepiej. Jak bede mial chwile to pojezdze znowu z 2 dni ze starym radiem, jezeli bedzie OK to wiadomo ze wina nie lezy po stronie anteny/kabla.
Poza tym na postoju wszystko ladnie gra, problem z 'szumami' zaczyna sie dopiero w czasie jazdy, czasami wskoczy nagle zaklucenie z jakiejs innej stacji'
Poza tym na postoju wszystko ladnie gra, problem z 'szumami' zaczyna sie dopiero w czasie jazdy, czasami wskoczy nagle zaklucenie z jakiejs innej stacji'
monkahead, nie chodziło mi o kabel od strony anteny. Nie wiem jak jest u Ciebie, ale u mnie w radiu gniazdko antenowe jest na kablu, a nie bezpośrednio w obudowie radia. Jeżeli też tak masz, to może ten kabel jest uszkodzony. Spróbuj może podłączyć do niego jakąś inną antenę i zobacz jak będzie odbierać.
U mnie gniazdo antenowe jest w samym radiu, wtyczka wchodzi w radio. Na razie sprawdze ten filtr, a jak to nie przyniesie efektow to sprawdze jeszcze radio na nowej antenie, takiej montowanej pod szybe, z tym ze przykleje ja chyba pod klapa w bagazniku, mam nadzieje ze to nie jest zle miejsce, ewentualnie pojdzie w 2 tylny slupek. Temat jest do przejscia tylko wymaga testow
[ Dodano: 2009-10-07, 08:44 ]
Mam jeszcze taka koncepcje zeby uziemic obudowe radia. Z tylu radia jest gwintowany otwor na przykrecenie masy. Gdzie znajduje sie jakis otwor fabryczny (taki przez ktory juz ida kable) przez ktory mozna by poprowadzic przewod od radia do jakiejs masy w komorze silnika?
[ Dodano: 2009-10-07, 08:44 ]
Mam jeszcze taka koncepcje zeby uziemic obudowe radia. Z tylu radia jest gwintowany otwor na przykrecenie masy. Gdzie znajduje sie jakis otwor fabryczny (taki przez ktory juz ida kable) przez ktory mozna by poprowadzic przewod od radia do jakiejs masy w komorze silnika?
podłączenie radia
Witam
Mam problem z podłączeniem kenwooda,otóż wyciągnąłem radio Audi beta spiąłem na próbe do tych fabrycznych kostek radio ,do brązowego dalem czarny do niebieko czerwonego skręciłem zółty i czerwony radio zaświeciło.Przy starym radiu beta gdy zgaśiłem samochód wyciągnąłem kluczyk otworzyłem drzwi oddzywał się piszczyk teraz to niedziała .W kostce orginalnej są jeszcze dwa przewody biały i szaro niebieski może one dają sygnal i trzeba je spiąć z ktorymś z przewodów z ISO.jeszcze jedno po wsadzeniu półkieszeni niema jak jej zamocować te blaszki ktore sie zagina nie pasują w gnieżdzie i półkieszeń lata co z tym zrobić?
Dzięki z góry za podpowiedz
Mam problem z podłączeniem kenwooda,otóż wyciągnąłem radio Audi beta spiąłem na próbe do tych fabrycznych kostek radio ,do brązowego dalem czarny do niebieko czerwonego skręciłem zółty i czerwony radio zaświeciło.Przy starym radiu beta gdy zgaśiłem samochód wyciągnąłem kluczyk otworzyłem drzwi oddzywał się piszczyk teraz to niedziała .W kostce orginalnej są jeszcze dwa przewody biały i szaro niebieski może one dają sygnal i trzeba je spiąć z ktorymś z przewodów z ISO.jeszcze jedno po wsadzeniu półkieszeni niema jak jej zamocować te blaszki ktore sie zagina nie pasują w gnieżdzie i półkieszeń lata co z tym zrobić?
Dzięki z góry za podpowiedz
rysiek500 poczytaj 2 str. tego watku to sie dowiesz gdzie podlaczyc bialy kabel.
Jesli chodzi o polkieszen to w miejscu jej montazu, od frontu, jest spora plaska plastykowa powierzchnia, plus jeszcze dwie mniejsze po bokach. Ja je zmatowilem mocno papierem sciernym i przykleilem (Distalem) do nich metalowa polkieszen. Trzyma bardzo mocno, mozna spokojnie osadzac w takiej polkieszeni radio. Jedyny minus takiego patentu jest taki, ze w razie sprzedazy auta, polkieszen raczej juz w nim zostanie ...
Jak wyczaisz do czego jest szaro-niebieski przewod to daj znac.
Czy nowe radio lapie Ci mocno sygnal? U mnie po wymianie dalej sa z tym problemy ale moze wreszcie w koncu znajde czas, zeby podlaczyc mase pod obudowe radia. Zobaczymy co wtedy.
Jesli chodzi o polkieszen to w miejscu jej montazu, od frontu, jest spora plaska plastykowa powierzchnia, plus jeszcze dwie mniejsze po bokach. Ja je zmatowilem mocno papierem sciernym i przykleilem (Distalem) do nich metalowa polkieszen. Trzyma bardzo mocno, mozna spokojnie osadzac w takiej polkieszeni radio. Jedyny minus takiego patentu jest taki, ze w razie sprzedazy auta, polkieszen raczej juz w nim zostanie ...
Jak wyczaisz do czego jest szaro-niebieski przewod to daj znac.
Czy nowe radio lapie Ci mocno sygnal? U mnie po wymianie dalej sa z tym problemy ale moze wreszcie w koncu znajde czas, zeby podlaczyc mase pod obudowe radia. Zobaczymy co wtedy.
monkahead, są tylko 2 możliwości, do czego jest szaro-niebieski przewód. Albo dimmer (do wygaszania podświetlania jak zapalasz światła - mało przydatne, jak trzeba jeździć cały czas z zapalonymi) albo sygnał prędkości samochodu dla funkcji GALA w fabrycznych radiach (automatyczne zwiększanie głośności wraz ze wzrostem prędkości).
Na obecną chwilę nie pamiętam, jaki kolor przewodu jest od jednej i drugiej funkcji.
Na obecną chwilę nie pamiętam, jaki kolor przewodu jest od jednej i drugiej funkcji.