[All] Termostat a wskazania temperatury
witam wszystkich, sprawa moja wyglada tak...posiadam instalacje gazowa 2 generacji, kilka dni temu podjechalem do gaziarzy-mechanikow (niby solidna firma w moim miescie) zeby wymienili mi reduktor-parownik,reduktor wymienili + pompe wody i termostat bo podobno te oba elementy byly walniete.Zaznaczam ze auto bylo wczesniej sprawne temp ok,praca wiatrakow ok.Po odebraniu auta i wymianie niby tego termostatu temp strasznie szybko rosla a wentylatory sie nie zalaczaly.auto zostawilem,przyjechalem na drugi dzien.koles powiedzial mi ze termostat ten co wymienil(nowy) byl uszkodzony i wstawil ten stary.w chwili obecnej auto nie chce lapac temperatury (przejade ponad 10km i na wskazniku mam 50stopni ;/ ) wentylatory na krotko sie wlaczaja wiec sa sprawne. Uklad mam dobrze odpowietrzony , waz od pompy wody po odpaleniu silnika jest cieply i cisnienie jest ok.Czy jesli termostat sie nie zamyka to moze byc jakis problem?Podejrzewam ze ten nowy co byl wczesniej mogl byc dobry jesli temp rosla...czy sie myle. Prosze o pomoc juz nie mam na nich sil, wciaz jezdzic w ta i spowrotem...
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
Jeżeli Ci się termostat nie domyka to płyn lata po dużym obiegu i nie złapie odpowiedniej temperatury albo to zrobi bardzo późno co wiąże się m.in. z większym spalaniem... A do jakiej wartości temperatura rosła??
to mi wygląda na czujnik temperatury. Bo jeżeli termostat jest otwarty to nie ma bata, że tylko do takiej temp. dogrzeje na trasie 50 km.sektor1984 pisze:(przejade ponad 10km i na wskazniku mam 50stopni ;/ )
Termostat bardzo łatwo można sprawdzić odpalając silnik i kontrolując temperaturę przewodów (dolnego przewodu) dopływu wody do chłodnicy. Zajmuje to kilkanaście minut po których dolny przewód robi się w pewnym momencie szybko gorący (wcześniej jego temperatura jest taka że spokojnie można go trzymać bez oparzenia) i następne kilak żeby włączył się wentylator. Równocześnie w tym czasie wskazówka powinna dochodzić do 90 stC zanim włączą sie wentylatory a żeby się włączyły musi temperatura wzrosnąć ponad 90 stC. Proponuję najpierw wymianę termostatu tylko i wyłacznie od dołu ... najlepiej na kanale a dopiero potem zabawa w wymiane czyjnika. (
P.S. Cena termostatu ok 35 zł czujnik ok 24zł nowy i 10 zł używany
P.S. Cena termostatu ok 35 zł czujnik ok 24zł nowy i 10 zł używany
czerwcu napisał/a:
sprawdzilem i jest tak.przed odpaleniem dolny waz idacy od pompy do chlodnicy jest miekki i czuc ze ciecz sie w nim znajduje.odpalilem silnik pozwolilem mu troche popracowac na biegu jalowym,waz gorny od chlodnicy nagrzal sie jako pierwszy po chwili w dolnym poczulem jak cisnienie sie zwieksza i przybywalo ciepla.wskazowka temp po 10min prawie sie nie ruszyla ;( mam jeszcze jedno pytanie od czego jest ten czujnik?i czy wszystkie czujniki maja okreslona polaryzacje?wczesniej gdy mechanik zwarl te dwa styki od tego czujnika to sie zalaczal wentylator teraz juz sie nie zalacza...za co odpowiada ten czujnik?Termostat bardzo łatwo można sprawdzić odpalając silnik i kontrolując temperaturę przewodów (dolnego przewodu) dopływu wody do chłodnicy
no i stało się
autko jeździło świetnie gaz super , temperaturka ciut przed 90, w korku trochę lepiej ale ok.
padł trójnik z czujnikami, płyn wylało, wymiana 10 zł
układ zalałem płynem ,odpowietrzyłem , nie cieknie ,
ale:
teraz temperatura w czasie jazdy ciut za 90 lub równo
w korku do 98 i załączają się oba wentylatory , wcześniej było inaczej jakby mniej
samochód jedzie spoko ,nic się nie dzieje , płynu nie ubywa
pytanie:
czemu wzrosła ta temperatura ciut?
gaz odpowietrzony, w samochodzie cieplutko, nie dymi z silnika
autko jeździło świetnie gaz super , temperaturka ciut przed 90, w korku trochę lepiej ale ok.
padł trójnik z czujnikami, płyn wylało, wymiana 10 zł
układ zalałem płynem ,odpowietrzyłem , nie cieknie ,
ale:
teraz temperatura w czasie jazdy ciut za 90 lub równo
w korku do 98 i załączają się oba wentylatory , wcześniej było inaczej jakby mniej
samochód jedzie spoko ,nic się nie dzieje , płynu nie ubywa
pytanie:
czemu wzrosła ta temperatura ciut?
gaz odpowietrzony, w samochodzie cieplutko, nie dymi z silnika
dzieki chlopaki, sprawa juz zalatwiona, co sie okazalo pseudo mechanicy-gaziarze nie wymienili wogole termostatu, zostawili tylko obudowe i dlatego taka licha temperatura + mialem uszkodzony czujnik temp ten przy chlodnicy, teraz wszystko smiga jak byc powinno, wentylator zalacza sie gdy temp wzrosnie powyzej 90 stopni a w czasie jazdy trzyma w granicach 87-90 Pozdrawiam