[1.9TDI 1Z] Czyszczenie przepływomierza.
[1.9TDI 1Z] Czyszczenie przepływomierza.
Czy warto czyścić przepływomierz, czy lepiej kupić nowy bo stary po czyszczeniu się rozleci. Czy po takiej operacji będą jakieś efekty. Chciałbym aby się wypowiedziały osoby, które tą czynność robiły albo brały w niej udział, żeby napisały jakie były efekty tej pracy czy wyczyszczony działa dalej i lepiej czy już się rozleciał no i jak to robiły tzn. czym czyściły go i w jaki sposób. Pozdrawiam
Nazywaj tematy jak władza przykazała.
Nazywaj tematy jak władza przykazała.
Ostatnio zmieniony 01 sty 2009, 09:41 przez audico, łącznie zmieniany 2 razy.
- Solskier
- Forum Audi 80
- Posty: 4315
- Rejestracja: 16 sie 2007, 11:25
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2,2 AAN
- Lokalizacja: Kłodzko
- Kontakt:
Główny objaw to brak mocy, ale juz parokrotnie spotkałem sie z szarpaniem silnkiem w granicach 2tys obrt i coś w rodzaja jak by silnk coś trzymało i nie puszczało przez chwile zeby sie wkrecił w obroty. Ale głównym i praktycznie jedynym objawem jest bez moc całkowita badz spadki mocy.colorumia pisze:jakie są objawy zepsutego przepływomierza??
Wtam ;] po podlaczeniu do WAGa wykazalo ze mam walniety przeplywomierz duzo pali mi gazu powiedizano mi ze to tez wina i jego na benzynie obroty mi spadaja az gasnie... nie da rady wogole jezdzic na benzynie... moje pytanko takie gdzie moge zdoyc przeplywomierz i w jaiej cenie mniej wiecej?? :> nr koncowe mam 202 113 nigdzie nie moge takiego dorwac widzialem na allegro takie same tylko nr sie nie zgadzaly ...
powiedizano mi ze przeplywomierz i ze to silnik abt... jestem nowym posiadaczem tego auta (2 tyg). na WAG widizalem bledy i bylo przeplywomierz hmm moz einaczej 2.0 115 KM 93 r
[ Dodano: 2008-10-28, 11:59 ]
mam wpisane 2.0 KAT
[ Dodano: 2008-10-28, 12:06 ]
w kacie nie mam nr ;] do samochodu nie che mi sie isc :p ale znalazlem fakturke i na niej jest ze ABK nr nadwozia moj wiec chyba to ... nom chyba z esilnik zostal zmieniay ale nie sadze ... a mozliwe z ektos sobie zalozyl sam przeplywomierz?? ;>
[ Dodano: 2008-10-28, 12:09 ]
Przepraszam ;] ABK mam a ABT moj brat mnial chyba bo to po nim konto... ;] przperaszam za zamieszanie ...
Wiec ma ten problem w silniku ABK
[ Dodano: 2008-10-28, 11:59 ]
mam wpisane 2.0 KAT
[ Dodano: 2008-10-28, 12:06 ]
w kacie nie mam nr ;] do samochodu nie che mi sie isc :p ale znalazlem fakturke i na niej jest ze ABK nr nadwozia moj wiec chyba to ... nom chyba z esilnik zostal zmieniay ale nie sadze ... a mozliwe z ektos sobie zalozyl sam przeplywomierz?? ;>
[ Dodano: 2008-10-28, 12:09 ]
Przepraszam ;] ABK mam a ABT moj brat mnial chyba bo to po nim konto... ;] przperaszam za zamieszanie ...
Wiec ma ten problem w silniku ABK
Mam pytanko czy to normalne że na vag'u w grupie 003 na wolnych obrotach i przy temperaturze 90 stopni Przepływka Pierburg
MAF specified mam 240
MAF Actual mam 480
czego to jest powodem , kupiłem przepływkę z Allegro i na niej jest to samo a facet dał mi gwarancję rozruchową więc nie wiem co robić , autko nie szarpie działa bez zarzutów moc też ma ,muszę dodać że mam zaślepionego ERG i brak Katalizatora
MAF specified mam 240
MAF Actual mam 480
czego to jest powodem , kupiłem przepływkę z Allegro i na niej jest to samo a facet dał mi gwarancję rozruchową więc nie wiem co robić , autko nie szarpie działa bez zarzutów moc też ma ,muszę dodać że mam zaślepionego ERG i brak Katalizatora
tu masz odpowiedź, gdyby do silnika dochodziło 60% spalin i 40% powietrza tak jak przy sprawnym EGR to przepływka by pokazała wartość ok 240 <ok>irass1 pisze:muszę dodać że mam zaślepionego ERG
a więc przepływomierz masz sprawny, jak chcesz czyścić to użyj czegoś do platyny (np. aceton, nitro lub benzyna ekstrakcyjna) ja czyściłem jeden przepływomierz nitro i patyczkiem do uszu i śmiga już ponad rok a najczęściej w takiej przepływce pada elektronika a jak chcesz czyścić to nigdy od razu po wyjęciu z samochodu bo jak jest gorąca platyna to popęka i się wykruszy ceramiczne podłoże przy zetknięciu z rozpuszczalnikiem lub innym płynem
Nie mogę się z tym do końca zgodzić.Aczkolwiek moja naprawa Boscha nie polegała na czyszczeniu chociaż skutek taki sam.W przepływonierzu potencjometrycznym jest suwak i płytka oporowa.Wystarczy popuścić płytkę oporową ze ścieżkami i przesunąć ją w górę lub w dól.Wtedy suwak chodzi po nie wytartej płytce.U mnie to przyniosło oczekiwany efekt.WOJTEK26 pisze:Dodam jedynie że czyścic mozna tylko przepływke Pierburga
- hackthemilk
- Forum Audi 80
- Posty: 587
- Rejestracja: 14 maja 2009, 20:37
- Lokalizacja: LTM-LHR
czym i jest jakis dokładny opis aby nic nieuszkodzic? :idea: :?: może jak obrazkowy opis ktoś ma?WOJTEK26 pisze:Dodam jedynie że czyścic mozna tylko przepływke Pierburga
ja u siebie mam w przepływce tyle syfu że zastanawiam się czy nie zapsikać jej śrokiem I P A w śpraju: np takim
Kod: Zaznacz cały
http://allegro.pl/kontakt-ipa-plus-300ml-spray-izopropanol-wroclaw-i1649570217.html