[80 B4 2.0 ABK 93'] - czy to łożysko ?
[80 B4 2.0 ABK 93'] - czy to łożysko ?
Witam
Zwracam sie do Was szanowni forumowicze z pewnym pytaniem, a mianowicie.
Kiedy jade autem to z tylnego lewego kola dobiega pewien taki szum hmm moze lekki gwizd - halas, natomiast jesli przekrocze predkosc 80 km/h to ten gwizd znika.
Tak naprawde jest slyszalny w przedzialem 50 do 80. Dodam ze po zimie mialem potworny klopot z oponami poniewaz guma dostala jakichs dziwnych wlasciwosci i ogolnie opony bardzo mi wyly ale na szczescie to ustalo
Ciekaw jestem czy ten szum moze byc zwiazany z opona czy koniecznoscia wymiany łozyska ????
Poza tym czy łozysko wyje proporcjonalnie do predkosci ??? hmm mysle ze tak
Co myślicie na ten temat ????
Zwracam sie do Was szanowni forumowicze z pewnym pytaniem, a mianowicie.
Kiedy jade autem to z tylnego lewego kola dobiega pewien taki szum hmm moze lekki gwizd - halas, natomiast jesli przekrocze predkosc 80 km/h to ten gwizd znika.
Tak naprawde jest slyszalny w przedzialem 50 do 80. Dodam ze po zimie mialem potworny klopot z oponami poniewaz guma dostala jakichs dziwnych wlasciwosci i ogolnie opony bardzo mi wyly ale na szczescie to ustalo
Ciekaw jestem czy ten szum moze byc zwiazany z opona czy koniecznoscia wymiany łozyska ????
Poza tym czy łozysko wyje proporcjonalnie do predkosci ??? hmm mysle ze tak
Co myślicie na ten temat ????
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Uszkodzenia opon nie występują jednocześnie we wszystkich 4,w każdym razie rzadko.Częściej parami.pjuras1 pisze:opony dawały by wszystki ten sam dzwieka nie jedna
Dobry_K,Prawdopodobnie jest to łożysko.Ale opon nie możesz wykluczać.Skoro dzwięk dochodzi z tyłu zamień koła:przednie na tył tylne na przód i jazda próbna.Wtedy będziesz miał jasność.Łożyska wymieniamy parami(cały przód lub cały tył).
Podnieś koło i sprawdź , czy masz wyczuwalny luz na kole. Koło łapiesz na górze na dole ii testujesz. Delikatny może być, jak jest duży można spróbować go skasować. Dodatkowo jak jeździsz to zrób wężykowanie , jak w jedną stronę huczy w druga cisza to wychodzi ,że już czas na to łożysko.
[ Dodano: 2009-07-25, 11:49 ]
[ Dodano: 2009-07-25, 11:49 ]
Chyba się koledze z oponami pomyliło......, lub klockami..... :mrgreen:luk_OP_Q89 pisze:Łożyska wymieniamy parami(cały przód lub cały tył).
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
chyba nie.Żarówki też wymieniasz po jednej?Jak jedno łożysko szlag trafił to drugie też niedługo poleci.Chyba że ktoś robi po jednym to wtedy częściej zajmuje się tematem łożyskszantis pisze:Chyba się koledze z oponami pomyliło......, lub klockami..... :mrgreen:
Tak tak slalomik to jedna z metod pod warunkiem że wyeliminujesz opony które mogą być zząbkowane z jednej strony(z winy np.niesprawnego amortyzatora,czy złej geometrii).Bo jak nie to opony też mogą milknąć w trakcie slalomu.szantis pisze:Dodatkowo jak jeździsz to zrób wężykowanie , jak w jedną stronę huczy w druga cisza to wychodzi ,że już czas na to łożysko.
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Kolego idąc Twoim tokiem rozumowania...zbijesz lampę wymień dwie, bo jedna będzie inaczej emitować światło (nowsza/starsza - inny stan odbłyśnika i szkła), dalej polecam też wymianę na raz wszystkich żarówek od kierunkowskazów. Wymień wszystkie , bo ...potem szyby... itd itp Z swojego doświadczenia wiem ,że między łożyskami nie ma prawidłowości, by tak je wymieniać. Wymieniać stronami to opony (bo prawo nakazuje np. w Angli możesz mieć 2 inne na osi), klocki, żarówki (wspomniane)-chociaż widzę 70 % aut z "kolorowymi" światłami, no i amorki...no może pióra wycieraczek (w ostateczności) :mrgreen:luk_OP_Q89 pisze:chyba nie.Żarówki też wymieniasz po jednej?Jak jedno łożysko szlag trafił to drugie też niedługo poleci.Chyba że ktoś robi po jednym to wtedy częściej zajmuje się tematem łożyskszantis pisze:Chyba się koledze z oponami pomyliło......, lub klockami..... :mrgreen:Tak tak slalomik to jedna z metod pod warunkiem że wyeliminujesz opony które mogą być zząbkowane z jednej strony(z winy np.niesprawnego amortyzatora,czy złej geometrii).Bo jak nie to opony też mogą milknąć w trakcie slalomu.szantis pisze:Dodatkowo jak jeździsz to zrób wężykowanie , jak w jedną stronę huczy w druga cisza to wychodzi ,że już czas na to łożysko.
Odnośnie wężykowania...masz rację odnośnie uszkodzonych opon ,ale to można szybko w miarę szybko zdiagnozować.
wiec sprawdzilem cisnienie w kole i bylo okolo 1.7 wiec nabilem do 2 i troszke inaczej wyje ale okolo 85km/h przestaje wyc
sprawdzilem tez felge czy jest ciepla przy łożysku i po przejechaniu 20km byla chlodna
chce w tym tyg wrzucic na tyl jedna zimowke (nowke) i sprawdz czy zrobi sie cicho
poza tym co to wymiany łozysk parami jak i zarowek sa rozne tezy poniewaz ja wymienilem odziwo gumki na wahaczu prawym bo mial luz a lewy sie juz bardzo dlugo trzyma i nie ma oznak zurzycia.
ale jak ktos ma kase to popieram zdanie aby wymieniac parami takie rzeczy jak np. klocki, tarcze no i opony, pozdrawiam po raz kolejny i za jakis czas dam znac co i jak zrobilem
sprawdzilem tez felge czy jest ciepla przy łożysku i po przejechaniu 20km byla chlodna
chce w tym tyg wrzucic na tyl jedna zimowke (nowke) i sprawdz czy zrobi sie cicho
poza tym co to wymiany łozysk parami jak i zarowek sa rozne tezy poniewaz ja wymienilem odziwo gumki na wahaczu prawym bo mial luz a lewy sie juz bardzo dlugo trzyma i nie ma oznak zurzycia.
ale jak ktos ma kase to popieram zdanie aby wymieniac parami takie rzeczy jak np. klocki, tarcze no i opony, pozdrawiam po raz kolejny i za jakis czas dam znac co i jak zrobilem
Tylko jak stwierdzić czy wyje przód, czy tył? Odnośnie przodu, to wiem tyle, że jak przy skręcie w prawo słychać wycie, to łożysko w lewym kole jest do wymiany i na odwrót. Jeżeli chodzi o tył to gdy zaczyna wyć trzeba podnieść auto i zakręcić kołem. Gdy łożysko jest do wymiany, koło tuż przed zatrzymaniem zrobi kilka skoków i dopiero stanie.luk_OP_Q89 pisze:Zmiana obciążenia przy slalomie dotyczy wszystkich 4 kół nie tylko przodu.W innym wypadku nigdy nie poznalibyśmy wspaniałego zjawiska jakim jest nadsterowność
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Nie idziesz tokiem mojego rozumowania szczególnie z takimi przykładami.A doświadczenia widać mamy różne.szantis pisze:Kolego idąc Twoim tokiem rozumowania...zbijesz lampę wymień dwie, bo jedna będzie inaczej emitować światło (nowsza/starsza - inny stan odbłyśnika i szkła), dalej polecam też wymianę na raz wszystkich żarówek od kierunkowskazów. Wymień wszystkie , bo ...potem szyby... itd itp Z swojego doświadczenia wiem ,że między łożyskami nie ma prawidłowości, by tak je wymieniać.
Tarcze,klocki opony musisz wymienić całościowo tj.stroną/osią.Dobry_K pisze:poza tym co to wymiany łozysk parami jak i zarowek sa rozne tezy poniewaz ja wymienilem odziwo gumki na wahaczu prawym bo mial luz a lewy sie juz bardzo dlugo trzyma i nie ma oznak zurzycia.
ale jak ktos ma kase to popieram zdanie aby wymieniac parami takie rzeczy jak np. klocki, tarcze no i opony, pozdrawiam po raz kolejny i za jakis czas dam znac co i jak zrobilem
Z łożyskami to dobra praktyka która oszczędza podwójną robotę.Wcale nikogo do niej nie namawiam.Są różni fachowcy i różne standardy jak w każdej branży.
Wahacze i inne elementy zawieszenia(poza amorami,sprężynami czy końcówkami drążków kier.) pojedyńczo.Z prawej strony szybciej i częściej lecą
Z wyciem i jego lokalizacją bywają kłopoty,kwestia wprawy aby odróżnić przód od tyłu.Ja w trakcie jazdy próbnej używam czasem ręcznego(bez blokowania) zmiana obciążenia na tylnych łożyskach,poza tym slalom.Raz szyba otwarta raz zamknięta,rzadko mam problem z lokalizacją i raczej rozpoznaje po rodzaju dzwięku co wyje .Poza tym na podnośniku jak już pisałeś kręcimy kołem oraz sprawdzamy luz poprzeczny jak sugerowałszantis,olek70 pisze:Tylko jak stwierdzić czy wyje przód, czy tył? Odnośnie przodu, to wiem tyle, że jak przy skręcie w prawo słychać wycie, to łożysko w lewym kole jest do wymiany i na odwrót. Jeżeli chodzi o tył to gdy zaczyna wyć trzeba podnieść auto i zakręcić kołem. Gdy łożysko jest do wymiany, koło tuż przed zatrzymaniem zrobi kilka skoków i dopiero stanie.