Zasyfiały filtr jak najbardziej.siwy23j pisze:a bardzo przepracowany olej i zasyfiały filtr mógł być tego przyczyną???
[2.0 ABK] brak smarowania i ciśnienia oleju
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
stuki w silniku ?? brak ciśnienia oleju ?? ja juz to miałem z silnikiem 7A. Panewka wyglądała jak poszarpana zyletka. Korbowód zaczął bić o tłok. Po rozebraniu silnika okazało sie ze tłok jest pękniety. Remont totalny. Nowe gładzie cylindrowe i głowica do roboty, nowa pompa oleju i wszystkie inne potrzebne rzeczy. Koszt czesci i roboty około 3-4 tysie w silniku NG lub kV. remont silnika 7A 4,5 tysia.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Też mi się wydaje że ceny są mocno przesadzone. Same gołe silniki nie są takie drogie a nic więcej ci nie potrzeba. Jeśli miałbym dawać 4,5tyś za remont kapitalny a inny silnik kosztuje do 1tyś to o czym, tu rozmawiać. Gdyby ceny były porównywalne można się zastanawiać nad remontem obecnego silnika i mieć pewność co się ma.
Samo przełozenie silnika i koszt silnika okolo 1500 zł. Jednak nie wiadomo co sie kupi. Zreszta koszty plynów, oleju, filtrów, rozrządu, uszczelek pod kolektory itp, to koszt juz około 2000 zł. I nie mamy dalej pojęcia i pewności ile to pojeździ. Wiec czy koszt 3500 zł to duzo za gwarancje 100% tego co mamy ?? Jesli samochód robie dla siebie to koszty sie nie liczą auto ma jeździć i koniec.
1. Zalezy jak kupujesz. Silnik z rozbitka często można sprawdzić, posłuchać, czasem nawet się kawałek przejechać (o ile auto jeździ). Sprawdzić kompresję, spaliny - mówiąc krótko to niekoniecznie jest kupowanie kota w worku. Możesz też kupić silnik kilka lat młodszy niż masz, i w lepszym stanie. Trzeba pamiętać o zabraniu osprzętu (komputer i cała reszta) i wiązek przewodów.bobsley6 pisze:Samo przełozenie silnika i koszt silnika okolo 1500 zł. Jednak nie wiadomo co sie kupi. Zreszta koszty plynów, oleju, filtrów, rozrządu, uszczelek pod kolektory itp, to koszt juz około 2000 zł. I nie mamy dalej pojęcia i pewności ile to pojeździ. Wiec czy koszt 3500 zł to duzo za gwarancje 100% tego co mamy ?? Jesli samochód robie dla siebie to koszty sie nie liczą auto ma jeździć i koniec.
2. A tak dobrze wiesz, czym sam jeździsz? Skąd wiesz, kiedy w Twoim wyremontowanym silniku padnie uszczelka pod głowicą albo wydarzy się coś równie miłego?
3. Koszt 2000 za uszczelki, płyny, filtry i rozrząd, to chyba cena w ASO? Myślę, że w 1000 zł można się spokojnie zmieścić, wystarczy odrobina wysiłku.
4. Remont remontowi nierówny. Widziałem remonty zrobione tak dziadowsko, że strach. Trzeba znać dobrego, bardzo zaufanego mechanika, albo znać się samemu i patrzeć na ręce. Uważam, że oryginał, to oryginał - lepiej go nie ruszać. Dlatego m. in. wybrałem Audi - bo silniki benzynowe wytrzymują tu 400-500 Kkm. A potem wstawia się nowy silnik i... jazda!
Ok, ja zrozumiałem że to 1500 + 2000. Sorki.bobsley6 pisze:Koszt 2000 to koszt zakupu silnika, wsadzenia go do auta, i zrobienie tego co wczesniej opisałem. Remont silnika robie sam.. Zreszta jak robie dla innych to ludzie mają być zadowoleni i ja mam tez spać spokojnie....
Jak potrafisz sam - to inna rozmowa.
Ja mam podobny problem z pompą olejową (chyba)Po wymianie oleju bardzo ciężko łapie ciśnienie oleju,jurz prubowałem nawet zalewać filtr oleju i nic to nie daje.Dopiero po wkręceniu silnika na około 2500-3000 obr/min złapał.Ale serce miałem w gardle.W konsekwencji wydaje mi się ,że pompa olejowa jest do wymiany.Czujniki olejowe mam powymieniane.Zegarem rownież sprawdzałem.Jak złapała wtedy ciśnienie do do tej pory łapie jak zapalam,ale na oleju jurz przejechałem jurz ponad 20 tyś km.I boję się teraz wymieniać olej,bo w końcu zarżne silnik.I tak od tamtej pory wydaje mi się że głosniej pracuje mi silnik.Mogło podebrać troche panewki.Może ktoś z was się wypowie na ten temat,może czarekj
Ja wiem że różne kombinacje dają czasami efekt,ale przecież to jest nienormalne żeby zalewać filtr oleju lub pompe oleju.Chciałbym aby ktoś potwierdził moją tezę.Ale dzięki za odpowiedż jaco80.
[ Dodano: 2015-06-30, 09:46 ]
Witam was mam pytanko odnośnie pompy olejowej. Właśnie niedawno uszczelniałem misę olejową ,bo wiadomo (ciekło), ale gdzieś na forum znalazłem post (nie mogę go znaleść odnośnie sprawdzenia płetwy napędu pompy olejowej czy nie jest wytarta.Ja tego nie zrobiłem i się troszkę wystraszyłem , bo się wybieram nad morze . Na blacie mam 315000. Co o tym myślicie ?
[ Dodano: 2015-06-30, 09:46 ]
Witam was mam pytanko odnośnie pompy olejowej. Właśnie niedawno uszczelniałem misę olejową ,bo wiadomo (ciekło), ale gdzieś na forum znalazłem post (nie mogę go znaleść odnośnie sprawdzenia płetwy napędu pompy olejowej czy nie jest wytarta.Ja tego nie zrobiłem i się troszkę wystraszyłem , bo się wybieram nad morze . Na blacie mam 315000. Co o tym myślicie ?
Co do tej płetwy co napedza aparat zapłonowy to jest ok.Na ustawianiu zapłonu w abk to zjadłem zęby,tylko chodzi mi o to czy pompe olejową nie napędza inna płetwa z drugiej strony ? .Bo przecież ta płetwa pod aparatem to napędza tylko aparat , a z drugiej strony musi chyba być druga płetwa co napedza pompę olejową tak ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4735
- Rejestracja: 30 wrz 2009, 19:10
- Imię: Maciej
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.3 NG
- Lokalizacja: Wchsut.
Jest odwrotnie aparat napędza płetwę (pompę oleju) a aparat napędzany jest z wałka pośredniego, dlatego na aparacie jest kółko zębate ze skośnymi zębami.cinu77 pisze:.Bo przecież ta płetwa pod aparatem to napędza tylko aparat
http://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=& ... 5202331670
Na tym foto jest tylko sam tryb napędzający pompę z wersji bez aparatu zapłonowego:
http://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=& ... 5202331670
A tu widać koło zębate na aparacie które odbiera napęd z wałka pośredniego;
http://www.google.pl/url?sa=i&rct=j&q=& ... 5415273496