Bo inaczej się tam nie da jechać niestety taka stara konstrukcja, no cóż. Kiedyś możemy pogadać czemu nie. Ale ja niestety 3 w Lublinie nie jeżdżę tylko 14.kolczyx pisze:o widze ze mial bym z kim sobie pogadac na temat Duzych pojazdów bo ja jezdze w pracy na codzien Jelczem M11 i dokladnie taka sama technike jazdy stosuje jezdzac moim autobusemKorNoLio pisze:Sprzęgło w końcowej fazie hamowania.
A co do skrzyń bez synchronizacji to jeżdżę na co dzień takim Starem 200 ze skrzynia bez synchronizacji i wszystkie biegi wkładam bez zgrzytów w górę i w dół. Jada ze sprzęgłem na 2 razy. Przy schodzeniu w dół lekka przygazówka na luzie i puszczonym sprzęgle. Przejechałem tak już ponad 40 tys. km sprzęgło i skrzynia cała
[All] Technika Jazdy
Oooo to nie źle, ja wam mojego Stara nie pokaże bo lipa Jak znajdę fotki bo nie wiem gdzie są to pokaże wam Mana TGA którym też jeździłem, i bardzo mi się podobał.kolczyx pisze:teraz juz mam innego jelcza ale narazie nie mam jego fotek ale jest ladniejszy od tego bylego bo mam teraz takiego po remoncie w Krakowie ale jak mu zrobie fotki to wam pokaze i nawet jest radio w srotku Kenwooda :mrgreen:
To wracając do tematu techniki jazdy moja jest troche inna . W zależności od sytuacji na drodze , okliczności , natężenia ruchu ( jak przedmówcy ) hamuje silnikiem , lub zrzucam na luz i się swobodnie turlam do skrzyżowania redukując prędkość używając jedynie hamulca . Następnie odpowiedni bieg dostosowany do prędkości i jedziemy dalej :lol: . W ten sposób troche kilometrów przejechałem bez żadnych usterek sprzęgła czy skrzyni .
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
temu się mniej paliwa zużywa bo silnik na podtrzymanie swojego ruchu (wolne obroty), zużywa paliwo... zużywa go w granicach 0.5 - 2 l/godzinę, czyli jak jedziesz na luzie do skrzyżowania to spalasz paliwo....
a jak masz zapięty bieg to wtryskiwacz(e) całkowicie odcina dopływ benzyny, nie zużywasz nic bo ruch silnika jest podtrzymany pędem pojazdu...,
jak masz jakiegoś znajomego co ma Audi z silnikiem ABT to odkręć filtr powietrza i popatrz jak to działa jak przygazujesz to się paliwko sypie jak schodzi potem z obrotów to nic nie leci... jak spadnie do obrotów biegu jałowego to znowu leci... tak samo dzieje się podczas jazdy...
dodatkowo tracisz moment hamujący silnika i przez to bardziej zużywasz hamulce poprzez zwiększenie siły potrzebnej do zatrzymania....
najbardziej oszczędna jazda (nieosiągalna na drodze publicznej) wyglądałaby tak... najwyższy bieg (albo przedostatni) i tak jazda z gazem prawie do dechy (80-95% uchylenia przepustnicy)(przyspieszanie) w granicach 2500-4000 obr... potem jazda rozpędem na najwyższym biegu... i takimi skokami do przodu... dzieje się tak dlatego że dopiero obciążony silnik pracuje w obszarze najlepszego jednostkowego zużycia paliwa...
czyli spala najmniej gramów paliwa na wyprodukowanie kilowatogodziny energii
teraz chyba wszystko jasne
a jak masz zapięty bieg to wtryskiwacz(e) całkowicie odcina dopływ benzyny, nie zużywasz nic bo ruch silnika jest podtrzymany pędem pojazdu...,
jak masz jakiegoś znajomego co ma Audi z silnikiem ABT to odkręć filtr powietrza i popatrz jak to działa jak przygazujesz to się paliwko sypie jak schodzi potem z obrotów to nic nie leci... jak spadnie do obrotów biegu jałowego to znowu leci... tak samo dzieje się podczas jazdy...
dodatkowo tracisz moment hamujący silnika i przez to bardziej zużywasz hamulce poprzez zwiększenie siły potrzebnej do zatrzymania....
najbardziej oszczędna jazda (nieosiągalna na drodze publicznej) wyglądałaby tak... najwyższy bieg (albo przedostatni) i tak jazda z gazem prawie do dechy (80-95% uchylenia przepustnicy)(przyspieszanie) w granicach 2500-4000 obr... potem jazda rozpędem na najwyższym biegu... i takimi skokami do przodu... dzieje się tak dlatego że dopiero obciążony silnik pracuje w obszarze najlepszego jednostkowego zużycia paliwa...
czyli spala najmniej gramów paliwa na wyprodukowanie kilowatogodziny energii
teraz chyba wszystko jasne
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: