[B4 ABT] Geometria kół, przeskakują koła.
[B4 ABT] Geometria kół, przeskakują koła.
Witam.
Ostatnio wymieniłem przednie zawieszenie, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatorów, końcówki drążków, sworznie wahaczy, oczywiście zbieżność ustawiona.
Po wszystkich zabiegach pojawił się problem, otóż żeby jechać prosto kierownicę trzeba było trzymać skręconą w prawo o kilka stopni, drugim problem co mnie bardziej niepokoi jest dziwne skakanie kół gdy skręcam przy maksymalnie skręconych kołach i ruszam jest taki przeskok szarpnięcie w stronę przeciwną do skrętu przeważnie skręcam w lewo gdy tak się dzieje w prawo nie sprawdzałem. Koła gubią przyczepność słychać jak się ślizgają.
Wcześniej nie było takiego problemu. Problem ze skręconą kierownicą to pikuś rozwiązałem go przekładając kierownice na wieloklinie. Wydaje mi się, że mechanicy popełnili błąd przy ustawianiu zbieżności kół... lecz nie jestem do końca pewien.
Jakieś sugestie?
Ostatnio wymieniłem przednie zawieszenie, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatorów, końcówki drążków, sworznie wahaczy, oczywiście zbieżność ustawiona.
Po wszystkich zabiegach pojawił się problem, otóż żeby jechać prosto kierownicę trzeba było trzymać skręconą w prawo o kilka stopni, drugim problem co mnie bardziej niepokoi jest dziwne skakanie kół gdy skręcam przy maksymalnie skręconych kołach i ruszam jest taki przeskok szarpnięcie w stronę przeciwną do skrętu przeważnie skręcam w lewo gdy tak się dzieje w prawo nie sprawdzałem. Koła gubią przyczepność słychać jak się ślizgają.
Wcześniej nie było takiego problemu. Problem ze skręconą kierownicą to pikuś rozwiązałem go przekładając kierownice na wieloklinie. Wydaje mi się, że mechanicy popełnili błąd przy ustawianiu zbieżności kół... lecz nie jestem do końca pewien.
Jakieś sugestie?
To ze masz skrecona kierownice podczas jazdy na wprost znaczy ze ją zle ustawili.Niekiedy tak robią jak nie dają się odkręcić drązki z którejś strony Jeśli przestawiłeś kiere na wieloklinie to nie jest do końca dobrze bo następnym razem ustawią Ci zbieżność i będzie większy skręt w którąs strone Co do ślizgania się kół i tych dziwnych uskoków przy skręcie to mam podobny problem i byłem już trzy razy zbieżnosc ustawiać w trzech innych miejscach i za kazdym razem jest inaczej ale nigdy dobrze
Re: [B4 ABT] Geometria kół, przeskakują koła.
Jeź do nich prosto, prościutko z reklamacją!LeeOne pisze:Wydaje mi się, że mechanicy popełnili błąd przy ustawianiu zbieżności kół... lecz nie jestem do końca pewien.
Jakieś sugestie?
W zawieszeniu (dobrze zrobionym) nic nie ma prawa stukać, a co dopiero przeskakiwać przy ruszaniu/skręcaniu.
Możesz zgubić koło na zakręcie, a to już laweta i duży problem. Widziałem kilku takich, którym odpadła cała koumna bo ukręcił się sworzeń wahacza.
Mówiąc bez ogródek: spie***li Ci auto, niech poprawiają.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Dokładnie. Kiera po ustawianiu geometrii ma być prosto i tyle. Już do nich należy problem jak to zrobią.Easyrider pisze:Jeź do nich prosto, prościutko z reklamacją!
A te przeskakujące koło nie będzie czasem spowodowane źle wyregulowanym układem kierowniczym, to znaczy że w jedną stronę możemy skręcić mocniej niż w drugą <hmm>
Re: [B4 ABT] Geometria kół, przeskakują koła.
Proponuję sprawdzić przeguby i to zarówno zewnętrzne jak i wewnętrzne. 8-)LeeOne pisze: problem co mnie bardziej niepokoi jest dziwne skakanie kół gdy skręcam przy maksymalnie skręconych kołach i ruszam jest taki przeskok szarpnięcie w stronę przeciwną do skrętu przeważnie skręcam w lewo gdy tak się dzieje w prawo nie sprawdzałem. Koła gubią przyczepność słychać jak się ślizgają.
Ja mam taki sam problem i też miałem ustawianą zbieżność i kąty pochylenia ale to niestety nie pomogło, gdzieś wyczytałem że taki problem może być spowodowany złym ustawieniem kąta pochylenia i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, ale nie wiem czy w audi można coś takiego ustawić, może ktoś będzie miał większą wiedzę na ten temat i się z nami podzieli.
Kod: Zaznacz cały
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wyprzedzenie_sworznia_zwrotnicy
z tym ustawianiem kół to różnie jest ja jezdzilem do jednych bo kumpel pracowal ustawial na laserowym i na monitorze wyswietla co ustawili auto dziwnie chodzilo mi w lewo w prawo a nie daj boze ja kbyly gdzies koleiny to juz byla masakra z racji ej ze wjechalem an piaszczystej drodze na jakis drut i mi gumy oslaniajace w koncowkach kierowniczych porwalo wymienilem i pojechalem do typow ktorych polecil mi mechanik znajomy okazalo sie ze ustawiali na starym przyrzadzie na ktorym przykrecali do kol bylo bez komputera i jest teraz o wiele lepiej
tak wiec moze jedz gdzies do innego szpeca
tak wiec moze jedz gdzies do innego szpeca
Skręcona kiera to ewidentny błąd tych którzy ustawiali zbiezność :!: Co do dziwnwgo przeskakiwania przy skrecie to też mam ten problem i myślę ,że jest to coś ze złym ustawieniem.Jak zapytałem diagnosty jakie sa objawy złej zbieżności kół to jako jeden z objawów wymienił właśnie takie uskakiwanie Więc myślę ,że skoro tylu właścicieli 80 ma podobny problem to wina musi być w parametrach ustawień :roll:
witam
z przeskakiwaniem koł przy max skręcie mam to samo, zbieżnośc ustawiana z 4 razy plus kąty i po kazdym ustawieniu kierownica lekko przekrzywiona , zastanawiam się czy może mieć na to wpływ to że gdy wymieniałem tuleję tylnej belki odkrecając belke od uchwytu który ją trzyma odkreciłem póżniej sam uchwyt od nadwozia bo było lepsze dojście , w uchwycie były 4 otwory na śruby w kształcie fasolek tzn jakby jakaś regulacja może przy składaniu nie przykreciłem tak jak było oryginalnie i stąd te przekrzywienie kierownicy bo przecież przód ustawiany jest względem tyłu ale jak teraz wrócić do poprzedniego ustawienia lub jak to wytłumaczyć mechanikowi żeby najpierw ustawił tył
z przeskakiwaniem koł przy max skręcie mam to samo, zbieżnośc ustawiana z 4 razy plus kąty i po kazdym ustawieniu kierownica lekko przekrzywiona , zastanawiam się czy może mieć na to wpływ to że gdy wymieniałem tuleję tylnej belki odkrecając belke od uchwytu który ją trzyma odkreciłem póżniej sam uchwyt od nadwozia bo było lepsze dojście , w uchwycie były 4 otwory na śruby w kształcie fasolek tzn jakby jakaś regulacja może przy składaniu nie przykreciłem tak jak było oryginalnie i stąd te przekrzywienie kierownicy bo przecież przód ustawiany jest względem tyłu ale jak teraz wrócić do poprzedniego ustawienia lub jak to wytłumaczyć mechanikowi żeby najpierw ustawił tył