Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B3 1.6TD RA]Turbo, olej i filtr powietrza, ubytki oleju.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

[B3 1.6TD RA]Turbo, olej i filtr powietrza, ubytki oleju.

Post autor: trepek » 27 lip 2009, 21:25

Dzisiaj zlokalizował wyciek oleju w swoim samochodzie a mianowicie olej kapał z obejmy jaka występuję na połączeniu gumowego przewodu filtra powietrza z turbo.
Pytanie: skąd w tym miejscu pojawił się olej?

Zaznaczę, że obejma była słabo zaciśnięta, tak, że praktycznie bez użycia siły zdjąłem gumową rurę z turba. Po odpowiednim ściśnięciu obejmy silnik odzyskał niesamowitą żwawość (mam samochód dopiero od 3 tygodni więc jeszcze nie wiem jak powinien chodzić) :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 10 wrz 2009, 17:49 przez trepek, łącznie zmieniany 1 raz.

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 27 lip 2009, 22:08

trepek pisze:skąd w tym miejscu pojawił się olej?
Albo z puszczającej olej turbiny albo z odmy .Jeżeli nie są to jakieś duże ilości to niema się czym przejmować .Żeby mieć pewność czy olej pochodzi z odmy możesz odpiąc odmę na próbę tylko pamiętaj żeby zaslepić wtedy przewód którym odma jest podłączona do kolektora ssącego.A odzyskanie mocy przez silnik to skutek uszczelnienia przez ciebie dolotu ciśnienia z turbiny do silnika

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 lip 2009, 22:25

Z tego co wiem to turbina była już regenerowana.
Hmm... a jak zaślepię odmę to skąd będę wiedział, czy turbina nie puszcza oleju skoro uszczelniłem dolot?

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 27 lip 2009, 22:27

To normalne ze sa ślady oleju w filtrze paliwa w dieslu, nie ma sie czym przejmować.
Prawie wszystkie diesle z silnikiem 1,6 lub 1,5 maja takie objawy.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 27 lip 2009, 22:40

Powiem ile tego było może :-)
W sobotę dokładnie wytarłem to miejsce szmatką i dzisiaj (po przejechaniu ok 30km) było kilka kropel, słownie kilka.

muniorek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 179
Rejestracja: 02 wrz 2007, 13:18
Lokalizacja: Lublin

Post autor: muniorek » 28 lip 2009, 13:24

bobsley6 pisze:To normalne ze sa ślady oleju w filtrze paliwa w dieslu,
Chciałeś zapewne napisać filtrze oleju .No nie wiem czy to takie normalne u mnie w rurze od filtra jak i w samym filtrze suchutko.
trepek pisze:a jak zaślepię odmę to skąd będę wiedział, czy turbina nie puszcza oleju skoro uszczelniłem dolot?
Zdaje się że żle zrozumiałeś ;Nie zaślepiasz odmy tylko odłączasz przewód który wychodzi z dolotu i łączy się z czarnym okrągłym ustrojstwem na pokrywie zaworów i zaślepiasz jego koniec .Będziesz wtedy wiedział czy ten olej bierze się tam z powodu puszczającej turbiny ,czy dostawał się tam przez odmę ,po zasilepieniu już nie powinno go tam być o ile dostawał się tamtędy.Tu masz fotki co i jak na zaprzyjażnionym forum http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t= ... hlight=oil na ostatniej fotce jest co zaślepiasz

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 28 lip 2009, 20:16

Filtr powietrza jest czysty bo sprawdzałem go. Olej pojawiał się tylko na tej nieszczęsnej obejmie.

EDIT:

Dzisiaj znowu zauważyłem wycieki w tym miejscu ale dokładnie nie wiem, czy to nie są jeszcze pozostałości po wczorajszym... ale nie o tym chciałem napisać.

Głównie chodzi mi o to, że po przymocowaniu dolotu samochód od dołu zbiera się dobrze, jak uruchomi się turbo praktycznie tak samo się zbiera. Nie czuć jakiegoś ogromnego skoku mocy.
Nie wiem czy to będzie miało jakieś znaczenie ale słychać kiedy turbo się załącza. Nie jest to gwizd znany z współczesnych samochodów turbodoładowanych ale coś tam słychać.

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 29 lip 2009, 01:16

gwizdu slychac nie bedzie. po prostu taka budowa tego turbo. a olej w jakims niewielkim stopniu zawsze bedzie puszczac. takze nie przejmuj sie niewielkimi ilosciami. skoku mocy jakiegos ogromnego tez nie bedzie bo T2 (K14) to mala turbina i lepiej zbiera z dolu. jezeli uwazasz ze masz wykonczone turbo to mam sprawne T2 na sprzedaz. pozdrawiam

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 lip 2009, 06:56

A w RA nie bylo czasem Garreta T3? W najbliższych dniach rozbiorę trochę samochodu, zobaczę czy i jak wogóle ładuje turbo (wstępnie organoleptycznie, później może mi się uda manometrem), luzy na turbinie posprawdzam, odepnę wszystkie rurki od turba (oprócz tej z olejem do łożysk ;-) ) i zobaczę czy puszcza olej.

Wczoraj jak przeglądałem zdjęcia turbin to nie jestem do końca pewien, czy aby napewno mam małą turbaszkę. Ona pod spodem ma tak jakby kilka żeberek od chłodzenia jakiegoś czy cuś... Do kilku dni napiszę wszystkie numery jakie wystepują na turbosprężarce.

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 29 lip 2009, 11:25

jezeli masz kilka zeberek pod spodem to masz KKK K14 czyli odpowiednik garretta T2. luz poprzeczny delikatny powinien byc ale wzdluzny jest niedopuszczalny. jezeli mialbys wieksza turbine to musialbys miec zaslepione doprowadzenia plynu chlodniczego bo T2 i K14 sa chlodzone ciecza.

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 29 lip 2009, 15:49

Najprawdopodobniej mam kkk k14, raz że żeberka tam są od spodu to dwa, jest przewód od chłodzenia. W sobotę zobaczę czy mam luz na tej turbinie. Oleju mi nie bierze, nie dymi (jak na starą konstrukcję diesla) jedynie lekka mgiełka.

Awatar użytkownika
motowalus
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 344
Rejestracja: 14 gru 2008, 17:21
Lokalizacja: wolsztyn

Post autor: motowalus » 29 lip 2009, 16:32

ogolnie nie powinienes sie niczym martwic bo mam tak samo. troche oleju w dolocie, delikatny luz na wirniku, zero brania oleju i lekki dym przy butowaniu. takze wszystko ok ;-)

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 wrz 2009, 17:47

Nie będę zakładał nowego tematu tylko zrobię kontynuację tego.
Wirnik w turbie nie ma luzu, nawet ten poprzeczny jest strasznie trudno wyczuwalny i trzeba wiedzieć jak chwycić za oś wirnika, żeby go poczuć 8-)

No i to by było tyle dobrego...
W silniku ubywa olej. Bardziej bym się przychylał do stwierdzenia, że do tych ubytków przykładają się zarówno części mechaniczne w samym silniku jak i wszystkie uszczelki. A czemu tak sądzę? Bo tak jakby pod maską wiecznie panowała "mgiełka olejowa". Mogę sobie pod maską czyścić a to i tak po pewnym czasie pokryje się olejowym osadem :-?

Zacznijmy od początku:
Olej sukcesywnie pojawia się pod spodem turba, koło żeberek od chłodzenia
Obrazek

Do tego poci mi się wąż doprowadzający olej do chłodnicy oleju. Czym go można zastąpić, gumowy przewód olejowy będzie się nadawał?

Doliczyć trzeba jeszcze odmę... no ale tutaj nic się nie zrobi. Jedynie zamontuje Oil Catch Tanka aby tyle tego dziadostwa nie dostawało się do turbiny.

Oprócz uszczelniaczy zaworów i uszczelki pod głowicą co jeszcze może powodować ubytki oleju?

Awatar użytkownika
Jarek3601
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 269
Rejestracja: 25 gru 2008, 12:18
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Jarek3601 » 10 wrz 2009, 18:30

trepek pisze:Do tego poci mi się wąż doprowadzający olej do chłodnicy oleju. Czym go można zastąpić, gumowy przewód olejowy będzie się nadawał?
Jak najbardziej tylko żeby przyłącza były solidnie zrobione bo będzie ciekło.
Kolego a silnik oleju nie bierze??? nie widać dymku czarnego? bo jeśli Ci olej pije to się kapitalka kłania.

A tam gdzie masz możliwość to możesz zmienić uszczelki na nowe żeby się nie pociło.;-)
Możesz przy wyśmiane dać profilaktycznie silikon temperaturowy na uszczelkę jak ja to robię zawsze pomimo że są nowe.

tez miałem problem z niektórymi uszczelkami i mi ciekło ale jak je wymieniłem to mam suchy i czyściutki silnik bez grama oleju na zewnątrz i tak juz 8000 km śmigam i jest czysto :-)
a tak w ogóle to ile Ci oleju ubywa??

Awatar użytkownika
trepek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 5446
Rejestracja: 23 wrz 2008, 21:16
Imię: Grzegorz
Model: Inny
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.6 ABC+lpg
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: trepek » 10 wrz 2009, 18:41

Problem, że nie kopci (a mam wydech prosty więc wszystko lepiej widać w tylnym lusterku). Można butować i raz za ile pojawi się coś szarego za samochodem.
A ile bierze? Hmm... wciąż mierzę. A ubytki widać głównie przy jeździe z większymi obciążeniami. A czy to silnik bierze czy wycieki, którz to wie... wszystko brudne w tym silniku :P
A jakby spróbować go uszczelnić jakimiś ceramizerami? Ktoś to kiedyś próbował?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl