Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABK] Woda w spalinach?

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
gw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2008, 12:41
Lokalizacja: łódzkie

[80 B4 2.0 ABK] Woda w spalinach?

Post autor: gw » 30 maja 2008, 16:56

Kupiłem Audi 80 w Niemczech i pierwszy raz zatankowałem na Orlenie bezołowiówkę 98.Gdy odpalę silnik od razu z rury wydechowej chlapie woda jak ze spryskiwacza. Czy jest zimny czy gorący, czy jest ciepło czy zimno na zewnątrz nie ma znaczenia. Jeśli ktoś miał podobny problem proszę o pomoc, bo chyba w paliwie nie ma wody bo znajomi tankują i nie mają takich objawów. Pozdro.
Ostatnio zmieniony 30 maja 2008, 19:26 przez gw, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 30 maja 2008, 17:35

Wszystko wydaje się być w normie. Nie ma powodów do paniki. Obserwuj tylko poziom płynu chłodzącego silnik.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 30 maja 2008, 18:14

W wydechu odstawia ci sie woda i gdy więcej pojeździsz to woda ci wyleci i wyparuje, ja mam to samo więc się nie przejmuj tylko jeździj i ciesz.

gw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 30 maja 2008, 12:41
Lokalizacja: łódzkie

[80 B4 2.0 ABK]

Post autor: gw » 30 maja 2008, 21:28

Poziom płynu chłodzącego jest niski i nawet po rozgrzaniu silnika nie podnosi się do min. a poza tym silnik szybko nabiera temperatury.Czy rodzaj paliwa ma wpływ na to. W zasadzie ten silnik powinien pracować na bezołowiowej 95, ale chyba nie ma przeciwwskazań aby lać lepsze paliwo.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 30 maja 2008, 22:06

Ten silnik pracuje prawidłowo również na benzynach o LO wyższej niż 95.
Radzę uzupełnić poziom płynu i kontrolować jego stan. Szkoda by było przegrzać silnik.
Wodą z tłumika nie martw się. Jeżeli płynu nie ubywa to jest ok.

Awatar użytkownika
audiktom
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 433
Rejestracja: 09 lis 2007, 15:51
Lokalizacja: podkarpacie

Post autor: audiktom » 30 maja 2008, 22:12

Nie ma przeciw wskazań co do 98 ale moim zdaniem bez potrzeby przepłacać, ja osobiście leje 95, rodzaj paliwa nie ma wpływu na rozgrzewanie sie silnika jeśli dobrze cię zrozumiałem, co do stanu płynu to masz kolego za mało lepiej sobie dolej bo nie dobrze na tym wyjdziesz, min. ma być przynajmniej! a i nie po za max. dobrze jest mieć po środku, jeśli jest wszystko ok. to silnik nabiera szybko temp. ale ty gw, masz za niski stan płynu.

archi2340

Post autor: archi2340 » 30 maja 2008, 23:58

im mniej płynu chłodzącego tym szybciej się auto nagrzewa, nalej do minimum lub deczko więcej, do maximum nie lej (wycieki spod korka) powinno być spoko, a wodą z tłumika się nie przejmuj ja mam [ 2.0 90PS B4, brat ma 1.6 101Ps B4, a mój starszy ma 1.6 73PS B3] jest to samo tylko w B3 troszke mniej, to stantard, jak chcesz nie mieć wody to kup honde tam są tłumiki końcowe z otworem więc problem z głowy

Awatar użytkownika
melomarcin
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 80
Rejestracja: 11 maja 2008, 20:44
Lokalizacja: Lublin

Post autor: melomarcin » 31 maja 2008, 00:20

a woda o jakości paliwa na naszych stacjach świadczy! monopol ma orlen (ok.80% rynku) i robi co chce :-(

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 31 maja 2008, 06:32

melomarcin pisze:a woda o jakości paliwa na naszych stacjach świadczy! monopol ma orlen (ok.80% rynku) i robi co chce :-(
Trochę kolega przesadza. Proponuję poczytać o sprężarkach i kompresorach. Wyszukać info dlaczego w tych urządzeniach stosuje się układy odwadniania i z czego to wynika.

7ka

Post autor: 7ka » 29 lip 2009, 15:30

panowie mam podobna sytuacje

wczoraj ogladalem auto i ta wlasnie woda mnie irytuje..
pryska woda z tlumika..sadzilem juz ze moze to uszczelka pod glowica..
druga sprawa to wskaznik temperatury chlodzenia..
zrobilismy probna jazde ok 10.15km a na wskazniku zimno..
pytam sie czemu..a on ze wymienial czujnik,sprawdzal w warsztacie..i musi byc to wina wskaznika.. mowi ze czasami dziala.. patrze za chwile i fakt dziala
czy to nomalne .. troche mam stracha bo za tydzien jade odebrac auto

mieciooo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 30
Rejestracja: 22 maja 2009, 15:51

Post autor: mieciooo » 29 lip 2009, 17:10

Fakt może wskaźnik być padnięty, a może termostat. A tą wodą z tłumika to bym się nie przejmował bo jeżeli samochód jeździ na krótkich dystansach, tak kilka kilometrów dziennie to nawet nie zdąży się rozgrzać i woda która powstaje podczas spalania nie odparuje z tłumika. Np podczas jazdy na gazie powstaje więcej wody aniżeli podczas jazdy na benzynie. Znajomy mechanik kiedyś mi powiedział, że kiedyś jak wymieniał komuś tłumik (auto jeździło na krótkich dystansach) to było w nim około 4 litrów wody.

7ka

Post autor: 7ka » 29 lip 2009, 17:18

zapomnialem dodac ze auto dlugo stalo..

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 29 lip 2009, 18:33

Woda z tłumika jest to normalny objaw. Jest ona wynikiem spalania sie bęzyny. Nie ma sie czym przejmować.

[ Dodano: 2009-07-29, 18:34 ]
sorki benzyny :-P

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 29 lip 2009, 20:05

Obrazek

Tu jest odpowiedź na twoje problemy. Chcesz zmniejszyć ilość wody, która wydobywa się z wydechu to wytnij katalizator.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Re: [80 B4 2.0 ABK]

Post autor: HeavenQueen » 29 lip 2009, 20:11

Kolego, jak przejedziesz dłuższą trasę to już wodą chlapać nie będzie :-)
gw pisze:nie ma przeciwwskazań aby lać lepsze paliwo.
Kolego, w czym 98 jest lepsza od 95? Liczba LO określa odporność paliwa na stuk i nic więcej. Nie może być niższa niż zalecana. A na wyższej nic nie zyskasz. Ani mniejszego spalania nie będzie, ani większej mocy nie uzyskasz. Za spalanie odpowiada wartość opałowa paliwa (która jest normowana na benzyn), a za drugie sprawność (stopień kompresji itp.) i wydajność silnika.
Co do paliw na stacjach: w mojej okolicy wszystkie stacje (zdaje się że orpócz BP) biorą paliwa z Rafinerii Trzebinia - wszędzie ta sama benzyna, a ilość 'dodatków' to zależy od właściciela stacji i szczelności zbiorników.

Pozdro!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl