[80 B4 2.0 ABK] Woda w spalinach?
Nie byłbym taki pewien. Kolega wcześniej napisał dobrze, że im wyższa liczba oktanowa paliwa, tym wyższa temperatura spalania i mniejsze prawdopodobieństwo spalania stukowego. Mocy wyższej nie będzie. Mało tego, im niższa liczba oktanowa paliwa, tym wyższa jest jego kaloryczność, a co za tym idzie lepsze są osiągi i niższe spalanie.WOJTEK26 pisze:Benzyna 98 ma wyzszą wartosc opałowa ( jest bardziej energetyczna niz 95)
Przykład: LPG ma liczbę oktanową większą od 100 i wcale nie podnosi osiągów.
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Benzyna LO 98 ma NIŻSZĄ wartość opałową niż benzyna LO 95 z tego powodu że 98 zawiera więcej dodatków przeciwstukowych (dawniej czteroetylek ołowiu, dziś spirytusy i inne paskudztwa).
Wystarczy zajrzeć w normy paliw i nośników energii. Z tego jasny i prosty wniosek:
Mamy Audi 80 z silnikiem np. ABK ze stopniem kompresji dostosowanym do parametrów benzyny LO 95 oktan - tankując 98 spalanie będzie WIĘKSZE niż w przypadku 95.
Stanie się tak dlatego ze automatyka silnika wyrówna sobie spadek wartości opałowej podnosząc strumień paliwa, tak samo jak to się dzieje w przypadku sekwencyjnej instalacji LPG.
Sytuacja druga. Mamy jakieś tam auto z silnikiem o większej sprawności (większe sprężanie), przystosowany do zasilania paliwem 98 oktan. Tankując 95 uzyskujemy rzeczywiście mniejszą moc, dlatego że, automatyka reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu aby zapobiec stukom.
Aby to lepiej zrozumieć polecam: Spalanie stukowe - definicja
Kolego WOJTEK26, masz rację, właściwie to LPG ma wyższe ciepło spalania, ale odniesione technicznie do masy paliwa. Natomiast na stacjach tankujemy objętościowo, w litrach, co wraz z dość małą gęstością gazolu porównując do benzyny daje nam tą, niby, mniejszą energię jednostkową
Wystarczy zajrzeć w normy paliw i nośników energii. Z tego jasny i prosty wniosek:
Mamy Audi 80 z silnikiem np. ABK ze stopniem kompresji dostosowanym do parametrów benzyny LO 95 oktan - tankując 98 spalanie będzie WIĘKSZE niż w przypadku 95.
Stanie się tak dlatego ze automatyka silnika wyrówna sobie spadek wartości opałowej podnosząc strumień paliwa, tak samo jak to się dzieje w przypadku sekwencyjnej instalacji LPG.
Sytuacja druga. Mamy jakieś tam auto z silnikiem o większej sprawności (większe sprężanie), przystosowany do zasilania paliwem 98 oktan. Tankując 95 uzyskujemy rzeczywiście mniejszą moc, dlatego że, automatyka reguluje kąt wyprzedzenia zapłonu aby zapobiec stukom.
Aby to lepiej zrozumieć polecam: Spalanie stukowe - definicja
Kolego WOJTEK26, masz rację, właściwie to LPG ma wyższe ciepło spalania, ale odniesione technicznie do masy paliwa. Natomiast na stacjach tankujemy objętościowo, w litrach, co wraz z dość małą gęstością gazolu porównując do benzyny daje nam tą, niby, mniejszą energię jednostkową