[B4 1,9 TDI 1Z] Uszkodzony ABS
[B4 1,9 TDI 1Z] Uszkodzony ABS
Mam problem z ABSem. Początkowo po wjechaniu na jakąś dziurę włączała się kontrolka ABS a on sam przestawał działać, teraz nie działa praktycznie już od startu. VAG mówi coś takiego:
3 Faults Found:
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
35-10 - - - Intermittent
00285 - Shareware Version. To Decode all DTCs
35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00290 - Shareware Version. To Decode all DTCs
35-00 - Please Register/Activate
Czyli jak rozumiem lewy czujnik z przodu zdycha, tak? One sę wkręcane, wciskane czy jak mocowane? Czy ktoś miał taki przypadek, czy możliwe że czujnik się zasyfił czy raczej się nastawiać na szukanie nowego?
Gdzie szukać jakiegoś złącza które mogło się poluzować?
3 Faults Found:
00283 - Front Left ABS Wheel Speed Sensor (G47)
35-10 - - - Intermittent
00285 - Shareware Version. To Decode all DTCs
35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00290 - Shareware Version. To Decode all DTCs
35-00 - Please Register/Activate
Czyli jak rozumiem lewy czujnik z przodu zdycha, tak? One sę wkręcane, wciskane czy jak mocowane? Czy ktoś miał taki przypadek, czy możliwe że czujnik się zasyfił czy raczej się nastawiać na szukanie nowego?
Gdzie szukać jakiegoś złącza które mogło się poluzować?
no i tak po wymianie lewego czujnika z przodu pojawiło się teraz:
1 Fault Found:
00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46)
35-10 - - - Intermittent
Wyjąłem czujnik, przeczyściłem ale nie wiele to dało. Po zapalaniu silnika kontrolka gaśnie, ale po kilkuset metrach się zapala (wcześniej cały czas świeciła). Gdzie jest komputer ABS ( z tego co widziałem kable wchodzą chyba do kokpitu gdzieś pod akumulatorem???
Czy można jakoś sprawdzić czujnik, np. oscyloskopem? Wie ktoś jak on działa? czy zwiera sygnał gdy napotka metal czy jak?
1 Fault Found:
00290 - ABS Wheel Speed Sensor: Rear Left (G46)
35-10 - - - Intermittent
Wyjąłem czujnik, przeczyściłem ale nie wiele to dało. Po zapalaniu silnika kontrolka gaśnie, ale po kilkuset metrach się zapala (wcześniej cały czas świeciła). Gdzie jest komputer ABS ( z tego co widziałem kable wchodzą chyba do kokpitu gdzieś pod akumulatorem???
Czy można jakoś sprawdzić czujnik, np. oscyloskopem? Wie ktoś jak on działa? czy zwiera sygnał gdy napotka metal czy jak?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 67
- Rejestracja: 09 sie 2008, 12:58
- Lokalizacja: Elbląg
Problem jest z tylnym lewym czujnikiem, wyczysc zębatke zeby było widac ładnie zabki na piascie od ABS-u i dosuń czujnik na około 1mm. Zeby sprawdzic czy dziaął czujnik podepnij sie pod wtyczke od tego czujnika miernikiem, ustaw pomiar na napiecie stałe do 1V i obracaj kołem, powinno sie pojawiac napiecie około 0,5V jezeli jest nizsze to dosuń czujnik jezeli nie pomoze to czujnik do wymiany.
a jednak bajki o uszkodzonych czujnikach czasem są prawdziwe:>
Podłączyłem drugi komp i nic się zmieniło, co zmotywowało mnie do ponownego odkręcenia koła....
Niestety nie wziąłem na weekend oscyloskopu więc musiałem radzić sobie zwykłym prostym multimetrem..... Za jego pomocą potwierdziłem sobie że padnięty jest lewy tylni czujnik. Czyściłem go, bawiłem się nim i nic. A o oto czym różni się on od pozostałych:
- po załączeniu zapłonu gdy którykolwiek czujnik jest wypięty na przewodach od kompa utrzymuje się u mnie napięcie koło 4,7V, natomiast po wpięciu któregokolwiek czujnika napięcie to spada poniżej 0,2V, na uszkodzonym czujniku nic się nie zmienia
- gdy włączę na multimetrze pomiar częstotliwości i jestem nadal wpięty równolegle do wtyczki, to na dobrych czujnikach kręcąc ręką kołem jestem w stanie uzyskać częstotliwość do 100Hz, na uszkodzonym cisza...
Wydaje mi się że to dobry sposób żeby sprawdzić sobie czujniki prostym multimetrem, nie odkręcając nawet koła, i nie wyjmując czujnika - co zwłaszcza z przodu jest nie lada wyczynem ( ja jeden uwaliłem...).
Czujnik wymieniony, ABS działa jak dawniej:)
Podłączyłem drugi komp i nic się zmieniło, co zmotywowało mnie do ponownego odkręcenia koła....
Niestety nie wziąłem na weekend oscyloskopu więc musiałem radzić sobie zwykłym prostym multimetrem..... Za jego pomocą potwierdziłem sobie że padnięty jest lewy tylni czujnik. Czyściłem go, bawiłem się nim i nic. A o oto czym różni się on od pozostałych:
- po załączeniu zapłonu gdy którykolwiek czujnik jest wypięty na przewodach od kompa utrzymuje się u mnie napięcie koło 4,7V, natomiast po wpięciu któregokolwiek czujnika napięcie to spada poniżej 0,2V, na uszkodzonym czujniku nic się nie zmienia
- gdy włączę na multimetrze pomiar częstotliwości i jestem nadal wpięty równolegle do wtyczki, to na dobrych czujnikach kręcąc ręką kołem jestem w stanie uzyskać częstotliwość do 100Hz, na uszkodzonym cisza...
Wydaje mi się że to dobry sposób żeby sprawdzić sobie czujniki prostym multimetrem, nie odkręcając nawet koła, i nie wyjmując czujnika - co zwłaszcza z przodu jest nie lada wyczynem ( ja jeden uwaliłem...).
Czujnik wymieniony, ABS działa jak dawniej:)