Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 1.6 MPI (LPG)] Nie włączają się wentylatory

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Hardjack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 kwie 2009, 13:00

[B4 1.6 MPI (LPG)] Nie włączają się wentylatory

Post autor: Hardjack » 31 lip 2009, 01:05

Na wstępie napiszę, że mam silnik 1.6 na pełnym wtrysku 101km. Kiedyś ktoś mi powiedział, że posiada takie oznaczenie- MPI. Jest to chyba taki sam silnik jak w pierwszych A4. Przejdę do reczy: problem polega na tym, że np. jeżdżę po mieście i temperatura dochodzi koło 100 stopni celsjusza, a wentylatory nie chcą się włączyć. Gdy zgaszę silnik dopiero wtedy się włączają. Zależy to od położenia stacyjki. Włączam zapłon to się gaszą, wyłączam to wentylatory się uruchamiają. Dodam, że w aucie posiadam klimatyzację. I czasami jedynym ratunkiem jest jej włączenie ponieważ wtedy automatycznie uruchamiają się wentylatory.

Mam jeszcze jeden problem, ale to już całkowicie nie mam pojęcia co może być. Miesiąc temu auto było u mechanika który robił mi większy remont i "rozkopał" trochę auta(wymiana uszczelek na popychaczach, rozrząd, wymiana pasków, nowa nagrzewnica, przeguby, tulejki wachaczy itd.) Normalnie przed remontem gdy auto chodziło na wolnych obrotach miało ok. 800 obr. a gdy włączyło się klimatyzację to trochę ponad 1000 obr. Teraz sprawa wygląda inaczej: na postoju obroty są takie same jak wcześniej, ale jak załączam klimę to auta prawie gaśnie bo spadają mu tak oboroty i to nie ma znaczenia czy auto chodzi gazie, czy benzynie.

Proszę o pomoc, bo te dwa problemy są dla mnie bardzo uciążliwe przez takie coś nie mogę jeździć za długo po mieście, bo płyn się gotuje, a gdy włącze klimatyzację to na światłach auto przygasa.

Awatar użytkownika
basu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 197
Rejestracja: 06 sty 2008, 13:41
Lokalizacja: DKL

Post autor: basu » 31 lip 2009, 09:30

masz coś takiego jak czujnik temperatury kolektora dolotowego lub głowicy - włącza on wentylatory chłodnicy kiedy po wyłączeniu silnika temperatura jest nadal zbyt wysoka a pompa płynu chłodzącego nie pracuje. Po prostu padł ci czujnik w chłodnicy i silnik się grzeje za bardzo. Wymień go i problem zniknie. ewentualnie sprawdź instalacje od tego czujnika. żeby to zrobić wyciągnij wtyczkę z niego (prawy dolny róg chłodnicy o ile dobrze pamiętam) i zewrzyj ze sobą 2 piny (masz klimę wiec są trzy a ja mam 2 i nie pamiętam którą parę trzeba było zmostkować - w jakiejś z kombinacji powinny się załączyć wentylatory) jeśli się nie włączą w żadnej z kombinacji tzn ze masz gdzieś uszkodzoną instalację - jesli sie włączą to winny jest czujnik.

Awatar użytkownika
Hardjack
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 36
Rejestracja: 25 kwie 2009, 13:00

Post autor: Hardjack » 01 sie 2009, 14:04

Ok, dzięki za odpowiedź. Mam jeszcze jedno pytanie: czy można jakoś podkręcić obroty w tym silniku?

Seyv
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 70
Rejestracja: 17 sty 2008, 19:01
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Seyv » 01 sie 2009, 16:03

Miałem ten sam problem z wentylatorami. Wymiana czujnika w chłodnicy całkowicie go rozwiązała.
Co do silnika to jeśli ma pojemność 1600cm i wtrysk wielopunktowy - silnik 101km to jego oznaczenie to ADA - przynajmniej ja takie mam.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl