[B4 1,9TDI 94] Bio Diesel
[B4 1,9TDI 94] Bio Diesel
Jeździ ktoś na tym paliwku? Jak wrażenia? bo cena stała się mocno kusząca ostatnimi czasy:)
Panowie jeżdżę na ty paliwie od roku czasu i są tylko dwie różnice jest o drobinę słabszy i przy mocnym dodaniu gazu potrafi lekko zadymić. Nie ma żadnego utrudnionego rozruchu zimą. Ale czego nie robi się dla oszczędności w moim przypadku kupuję za 2 zł. Trzeba tylko pamiętać żeby raz na jakiś czas zalać go zwykłym paliwem tak na wszelkie ale.
Re: [B4 1,9TDI 94] Bio Diesel
W mojej okolicy różnica to jakieś 0,80 zeta ,także mnie to nie zachęca,tym bardziej ze kupuje ON po 2,6 zeta z tiradenis44 pisze:Jeździ ktoś na tym paliwku? Jak wrażenia? bo cena stała się mocno kusząca ostatnimi czasy:)
-
- Forum Audi 80
Re: [B4 1,9TDI 94] Bio Diesel
Nie jeździłem na tym, ale czytałem książkę o paliwach alternatywnych dla diesla. Z tej książki nie wchodząc w szczegóły wynikają następujące cechy tego paliwa:denis44 pisze:Jeździ ktoś na tym paliwku? Jak wrażenia? bo cena stała się mocno kusząca ostatnimi czasy:)
-nieznaczny spadek mocy
-nieznacznie większe spalanie
-możliwość niszczenia niektórych rodzajów gumy
-szybsze zubożenie oleju (większa lepkość powoduje niekiedy niepełne spalanie paliwa)
-lepsza smarność (zmiejsza wsp. tarcia)
To paliwo posiada generalnie inne właściwości jak ON jednakże znam takich co na tym dużo jeżdżą i nic się nie psuje.
Pozdrawiam
Zrobiłem na biodieselu (tankuje na Bliskiej) ponad 4000 km i o to moje spostrzeżenia:
- nie zauważyłem spadku czy też wzrostu mocy,
-nie zauważyłem by gorzej zapalał, no ale nie mamy jeszcze zimy
-zapach nieprzyjemny (ale nie smażonych frytek jak to niektórzy mówią:P)
-pompa wtryskowa która do tej pory nieco się pociła przestała (!!!???)
-większe spalanie o okołu 0,5-08, litra na 100
Robiłem mniej więcej te same trasy co na zwykłym ON, teraz zrobiłem trochę kilometrów na zwykłej ropie i spalanie tak jak piszę mniejsze o około 0,8 litra.