[80 B3 2.0 AAD]Problem z odpaleniem silnika
[80 B3 2.0 AAD]Problem z odpaleniem silnika
[80 B3] Witam!Mam 80-tkę (AAD) z dwu litrowym silnikiem i instalacją gazową i nie mały problem.Otóż bardzo ciężko uruchamia się silnik.Nie jednokrotnie muszę parę minut pokręcić by zaskoczył.Nie ma różnicy czy jest ciepły czy zimny, a i o jeździe na benzynie mogę tylko pomarzyć gdyż silnik pracuje nierównomiernie i przerywa.Czasami odnoszę wrażenie jak by nie palił na wszystkie gary.Może to dziwne ale na gazie wydaje się być wszystko ok.Jak by tego nie było za mało to jeszcze rura wydechowa jest strasznie czarna.Byłem w paru miejscach ale niczego konkretnego się nie dowiedziałem więc zwracam się z prośbą o jakieś sugestie...
Ostatnio zmieniony 05 maja 2007, 17:14 przez cheech, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprawdź kolor świec , jeżeli któraś jest czarna to znaczy że paliwo w tym garku się nie spala czyli albo wtrysk albo brak iskry ( świeca , przewód WN , kopółka , palec) , jeżeli wszystkie czarne to może to być też pompa dająca zbyt małe ciśnienie , zatkany obwód paliwowy , uszkodzona sonda lambda . troche jest do sprawdzenia :cry:
[80 b3]
Witam!
Również się zastanawiam czy przyczyna mojego problemu nie jest pompa paliwa.Kiedy była wymieniana nie wiem bo autko mam od nie dawna a poprzedni właściciel nic mi o tym nie mówił - a autko zachwalał.Tylko tak się zastanawiam jak sprawdzić pompę , bo kupno nowej może okazać się zbyteczne. Gdyby to było pomocne to stwierdzam że na wolnych obrotach na benzynie silnik może pracować (choć nie zawsze) jednak po dodaniu gazu są już problemy, a jak wspomniałem wcześniej na gazie pracuje idealnie.
Co do świec to były lekko okopcone...
Również się zastanawiam czy przyczyna mojego problemu nie jest pompa paliwa.Kiedy była wymieniana nie wiem bo autko mam od nie dawna a poprzedni właściciel nic mi o tym nie mówił - a autko zachwalał.Tylko tak się zastanawiam jak sprawdzić pompę , bo kupno nowej może okazać się zbyteczne. Gdyby to było pomocne to stwierdzam że na wolnych obrotach na benzynie silnik może pracować (choć nie zawsze) jednak po dodaniu gazu są już problemy, a jak wspomniałem wcześniej na gazie pracuje idealnie.
Co do świec to były lekko okopcone...
Ja bym też zaczął od pompy. Ostatnio u brata tak było. Zatankował gdzieś trefne paliwo. Rozpuściło mu jakąś uszczelke w baku i zapchało pompe i filtr. Palić wogóle nie chciał na benzynie, ale na gazie bez problemu. Nowy fitr i wyczyszczenie pompy pomogło. No i oczywiście wyczyszczenie baku z tego syfu
Powiem tak, mam podobny problem...kupiłem od gościa auto też zachwalane,palił na benzynie OK ale o jeździe nie było mowy,szarpał chodził nierówno itd a na gazie idealnie. Najpierw się okazało, że w przewodach silnika mam biały syf, po przeczyszczeniu tydzień było tak że zaczął wogóle jeźdzć, ale i tak przy dodaniu raptownym gazu dławił się.Po tygodniu było to samo.Okazało się,że trzeba znowu przewody czyścić i od tej pory jest w miarę.Nadal jednak mam tak, że na benzynie chodzi nierówno i po nagłym dodaniu gazu szarpie. Wymieniłem więc filtr paliwa i pompę, nie pomogło...zresztą pojechałem do gościa który mi sprawdził ciśnienie pompy i był OK.Pojedź sprawdź najpierw to, koszt to około 20-50 zł i trwa to 5 min. a pompa pewnie ze 200 zł. Niestety nadal nie wiem co to jest no i niepokoją mnie wibracje kiedy go odpalam...
Kolega z pracy w Fabii zatankował paliwo , podjechał pod blok i już nie odpalił . Okazało się , że paliwo było tak kiepskie , że nie dało rady na nim odpalić . Po spuszczeniu go ze zbiornika i z obwodów paliwowych , zalaniu dobrym paliwem z autoryzowanej stacji autko orzyło . Pozorna oszczędność kilku groszy na litrze czasem się kończy tragicznie - długie szukanie , koszty dodatkowe , nerwy - a to tylko nieuczciwi sprzedawcy :evil: .PABLO pisze:Zatankował gdzieś trefne paliwo. Rozpuściło mu jakąś uszczelke w baku i zapchało pompe i filtr. Palić wogóle nie chciał na benzynie, ale na gazie bez problemu.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 12
- Rejestracja: 29 gru 2006, 16:26
- Lokalizacja: Legnica