Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[1.9D 1Y] Bierze olej, co tu począć?

Żelazny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 11 lis 2008, 08:12

Post autor: Żelazny » 22 lis 2008, 09:22

tk74 pisze: to wymien uszczelniacze,co Ci zalezy,mały koszt a może sie opłaci.
Masz racje. Bede musial wymienic i zobaczymy jak to bedzie ;)

Czy jesli turbina by pobierala tyle oleju to wtedy z wydechu wydobywal by sie czarny dym jak bym dodal wiecej gazu?
Zauwazylem tez ze od spodu jest mokry gomowy przewod ktory idzie od filtra powietrza do turbiny. Mozliwe ze by tam sie pojawil olej a jesli tak to czy mogla guma sie zestarzec i poprostu przepuszcza?
Dodam jeszcze ze silnik zalany mam Mobil1 0 w40 systetyczny a przy nastepnej wymianie mam zamiar zmienic na Lotos 10 w40 polsyntetyczny.

tk74
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 31
Rejestracja: 26 paź 2008, 17:10

Post autor: tk74 » 22 lis 2008, 16:50

Żelazny pisze:
tk74 pisze: to wymien uszczelniacze,co Ci zalezy,mały koszt a może sie opłaci.
Masz racje. Bede musial wymienic i zobaczymy jak to bedzie ;)

Czy jesli turbina by pobierala tyle oleju to wtedy z wydechu wydobywal by sie czarny dym jak bym dodal wiecej gazu?
Zauwazylem tez ze od spodu jest mokry gomowy przewod ktory idzie od filtra powietrza do turbiny. Mozliwe ze by tam sie pojawil olej a jesli tak to czy mogla guma sie zestarzec i poprostu przepuszcza?
Dodam jeszcze ze silnik zalany mam Mobil1 0 w40 systetyczny a przy nastepnej wymianie mam zamiar zmienic na Lotos 10 w40 polsyntetyczny.
Jeżeli musisz to zmień na tego lotosa ale przemyśl, różnica ceny tych olei rozkłada się na 10000 km czy warto?Wyjaśniam-w układzie dolotowym ,na samym prawie jego początku znajduje się połączenie z odpowietrzeniem skrzyni korbowej(odma)z której całe życie silnika wydobywają się gazy wraz z mgłą olejową.Objaw sączenia się tego typu połączeń jest naturalny z racji wątpliwej ich szczelności,o niczym to nie świadczy do momentu gdy intensywność i kolor tych gazów nie wskazują na mocne zużycie silnika(wręcz druga rura wydechowa ).Połączeni te należy poprostu dokładnie uszczelnić.

Żelazny
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6
Rejestracja: 11 lis 2008, 08:12

Post autor: Żelazny » 22 lis 2008, 17:21

To Mobil1 0 w40 syntetyk jest lepszy od lotos 10 w40 polsyntetyk??

mar0z
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 101
Rejestracja: 31 mar 2007, 19:39

Post autor: mar0z » 22 lis 2008, 21:47

Zdecydowanie.

Awatar użytkownika
spiczi
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2453
Rejestracja: 02 sty 2008, 14:48
Lokalizacja: RBR/RZ
Kontakt:

Post autor: spiczi » 23 lis 2008, 01:44

Żelazny pisze:To Mobil1 0 w40 syntetyk jest lepszy od lotos 10 w40 polsyntetyk??
0w40 i 5w40 to oleje syntetyczne
10w40 to olej połsyntetyczny
15w40 to minerał

najlepsze są oleje syntetyczne, później półsyntetyki a na końcu do najgorszych autek leje się minerala.

Minerał ma te właściwości że przy niskich temperaturach gęstnieje i niekorzystnie wpływa na prace silników z turbem.

slawek88yo
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 768
Rejestracja: 21 wrz 2008, 21:44
Lokalizacja: Dąbrowa Tarnowska

Post autor: slawek88yo » 26 lis 2008, 22:54

a co może być przyczyna brania 2l oleju na 7 tysięcy turbina uszczelniacze czy pierścienie ?
choć ja podejrzewam turbo gdyż miałem pęknięty waz od filtra do turbo to po jeździe kapał stamtąd olej i zostawiał plamę

Awatar użytkownika
ceemte
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 26 lis 2008, 17:32
Lokalizacja: Katowice

.

Post autor: ceemte » 03 sie 2009, 17:13

No, to mnie pocieszyliście panowie! Mój bierze niecałą ćwiartkę na 1000km i myślałem, że to dużo...

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 03 sie 2009, 19:13

Panowie czy wy się martwicie?:) mój bierze 1,5 litra na tysiąc i to jest problem....:]

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 03 sie 2009, 20:22

slawek88yo, raczej turbo jak takie coś widac. Ale uszczelniacze nie zaszkodzi wymienic. ;-) Jeżeli bierze ponad 1L od wymiany do wymiany to znak, że cosik się złego zaczyna dziac... :-/

Malinka
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 35
Rejestracja: 23 mar 2007, 20:55

Post autor: Malinka » 04 sie 2009, 12:29

Moje Audi bierze 0,5l na 10000 km bo co tyle zmieniam.
Ma przejechane 280 tysięcy. Od 180tysięcy ma wlany olej 15/40 Mobil do Diesla tek że tych turbodoładowanych.
Silnik chodzi jak złoto.

denis44
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 388
Rejestracja: 12 lip 2007, 13:50
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: denis44 » 04 sie 2009, 13:37

zaraz Cię to ktoś zlinczuje za mineralny olej:P

bobsley6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 212
Rejestracja: 04 gru 2007, 16:29

Post autor: bobsley6 » 04 sie 2009, 20:08

a moze pomoze zmiana uszczelniaczy na wałkach i uszczelki na misce olejowej oraz uszczelki pod deklem zaworów. Mi przez uszczelniacze siorbał 1l/1000km.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 05 sie 2009, 14:36

Niki20 pisze:Jeżeli bierze ponad 1L od wymiany do wymiany to znak, że cosik się złego zaczyna dziac... :-/
Oj, ja bym aż taki restrykcyjny nie był. Wystarczy że ktoś "ostro" będzie traktował swój silnik i pewnie spali oleju ciut więcej mimo iż z silnikiem wszystko może być ok.

Awatar użytkownika
Niki20
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6758
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
Imię: Dominik
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Harta/Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Niki20 » 05 sie 2009, 17:36

Labiel, tu muszę Ci przyznać rację bo jeżeli autko trochę po dupie dostaje to oliwy więcej weźmie. ;-)

Awatar użytkownika
wtx1
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 39
Rejestracja: 05 maja 2008, 20:30
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: wtx1 » 09 sie 2009, 12:53

hmmm no jak to sobie pzreczytałem ze jednemu bierze 0,5 lub 1l na 1000 km ,to sie zdziwiłem. U mnie jest przebieg 350 000 km, olej Mobil 10w40. I od wymiany do wymiany (czyli co 10-11 tys. km) nic nie musze dolewać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki TD”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl