[All] Technika Jazdy
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
w dieslach jest podobnie z tym że diesel zużywa jeszcze więcej paliwa na wolnych obrotach bo ma większe opory do pokonania (sprężanie, pompowtryski itp.), zużycie liczy sie w kg!! na godzinę pracy.. mimo że sprawność diesla jest większa niż benzyny
trzeba go też dość mocno obciążać, ale za to ma wtedy dużo lepsze zużycie jednostkowe i generalnie ma go w dużo szerszym zakresie niż benzynowy....
mulenie silnika jest najgorszym co możesz zrobić z punktu widzenia ekonomii.... jeśli chcesz przyspieszyć to lepiej zrzucić jeden, dwa biegi w dół, zdecydowanie, mocno przyspieszyć (wtedy czas przyspieszania maleje, silnik pracuje w optymalnym polu spalania jednostkowego bo ma obroty rzędu 2,5 - 4 tys, i jest mocno obciążony oporami bezwładności auta przy przyspieszaniu)....i potem wsadzić najwyższy możliwy bieg przy którym silnik pracuje swobodnie....
trzeba go też dość mocno obciążać, ale za to ma wtedy dużo lepsze zużycie jednostkowe i generalnie ma go w dużo szerszym zakresie niż benzynowy....
mulenie silnika jest najgorszym co możesz zrobić z punktu widzenia ekonomii.... jeśli chcesz przyspieszyć to lepiej zrzucić jeden, dwa biegi w dół, zdecydowanie, mocno przyspieszyć (wtedy czas przyspieszania maleje, silnik pracuje w optymalnym polu spalania jednostkowego bo ma obroty rzędu 2,5 - 4 tys, i jest mocno obciążony oporami bezwładności auta przy przyspieszaniu)....i potem wsadzić najwyższy możliwy bieg przy którym silnik pracuje swobodnie....
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Aha aha. Już rozumie o co chodzi. Ale jak już słysze że auto ma za niskie obroty to też znak że czas go przeredukować. Dużo sie tutaj dowiedziałem, muszę przyznac. Sądziłem że dużo wiem a tu sie okazuje że wcale tak nie jest. Zawsze sądziłęm ze jazda na luzie jest ekonomiczna a tu wychodzi że jest całkiem odwrotnie.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
...dobrze kombinujesz, załapałeś o co chodzi (a wiadomo że chodzi o kasę...), noi tym sposobem podnosisz sobie też przyjemność z jazdy bo możesz bez bólu portfela dość sprawnie przyspieszać... a oszczędzać paliwo na dobiegach, jeździe z rozpędu....itdLabiel pisze:Ale jak już słysze że auto ma za niskie obroty to też znak że czas go przeredukować.
- Skuciok
- Forum Audi 80
- Posty: 1404
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 14:03
- Imię: Sebastian
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.0 ABT
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
@Wojtass - zależy co chciałbyś wiedzieć pytaj może będe umiał pomóc
co do jazdy z silnikiem na gaźniku to już tak wesoło tu nie ma...nie odcina ci paliwa tak jak wtryski... ale nie wiem jak to jest dokładnie, zależy chyba od gaźnika, bo masz coś takiego w gaźniku jak dysza wolnych obrotów.... czasem jest ona elektroniczna ( dokładnie sie nie znam więc mogę głupoty pisać)... i chyba też odcina wtedy paliwo... zależy jak masz... ale generalnie gaźnik jak jest dobrze wyregulowany to potrafi być oszczędniejszy od wtrysku nawet...bo wtrysk musi utrzymać odpowiednie proporcje żeby katalizator nie padł... a gaźnik nie musi, a zaletą i jednocześnie wadą jest to że masz pod kontrolą przeważnie (bo też nie zawsze) ssanie, a we wtrysku tym rządzi elektronika...w gaźniku zawsze możesz pogrzebać z dyszami, pokręcić, poustawiać... i jechać oszczędnie przy niezauważalnym spadku mocy np.
generalnie jazda "na biegu" ma też przewagę na polu bezpieczeństwa, bo raz że masz moment hamujący silnika, a dwa jeśli zajdzie potrzeba przyspieszania gwałtownego, to masz ten bieg już zapięty, gaz w dechę i jedziesz... ty już uciekłeś przed niebezpieczeństwem a kolega który "szukał biegu" został daleko w tyle...
co do jazdy z silnikiem na gaźniku to już tak wesoło tu nie ma...nie odcina ci paliwa tak jak wtryski... ale nie wiem jak to jest dokładnie, zależy chyba od gaźnika, bo masz coś takiego w gaźniku jak dysza wolnych obrotów.... czasem jest ona elektroniczna ( dokładnie sie nie znam więc mogę głupoty pisać)... i chyba też odcina wtedy paliwo... zależy jak masz... ale generalnie gaźnik jak jest dobrze wyregulowany to potrafi być oszczędniejszy od wtrysku nawet...bo wtrysk musi utrzymać odpowiednie proporcje żeby katalizator nie padł... a gaźnik nie musi, a zaletą i jednocześnie wadą jest to że masz pod kontrolą przeważnie (bo też nie zawsze) ssanie, a we wtrysku tym rządzi elektronika...w gaźniku zawsze możesz pogrzebać z dyszami, pokręcić, poustawiać... i jechać oszczędnie przy niezauważalnym spadku mocy np.
generalnie jazda "na biegu" ma też przewagę na polu bezpieczeństwa, bo raz że masz moment hamujący silnika, a dwa jeśli zajdzie potrzeba przyspieszania gwałtownego, to masz ten bieg już zapięty, gaz w dechę i jedziesz... ty już uciekłeś przed niebezpieczeństwem a kolega który "szukał biegu" został daleko w tyle...
Z tym uciekaniem w sytuacji awaryjnej zgadzam się w 100% . Natomiast w czasie hamowania silnikiem cały czas paliwo jest zasysane z gaźnika i jak powiedzmy masz 2000 obrotów to ciągnie conieco więcej paliwka niż na wolnych obrotach 900 . Tak samo jest w przypadku prostego LPG , zasysa gaz bezpośrednio z parownika . A z tym odcinaniem paliwa przy wtryskach to mnie zaskoczyłeś :shock: .
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt: