Elo chłopaki i dziewczęta
Ostatnio kumpel mi pokazał ciekawą rzecz,mianowicie w jego Primerze z 92 roku z instalacją Lpg I gen gaziarze tak zrobili że poziom l lpg wskazuje mu ten sam licznik co poziom Pb :?: jak to możliwe nie mam pojęcia
I tu właśnie skierowane jest moje pytanie jak to zrobić i czy się wogóle da w coupe o tym silniku?
Dodam że Pb też mu wskazuje ale jak jedzie na niej,lpg tylko wtedy jak przełączy i jedzie na lpg-nie wiem czy zrozumiale pisze
Od jakiegoś czasu myślę nad jakimś licznikiem poziomu gazubo jedżdżę wg wskazań licznika km trochę ponad 300 i tankowanie :mrgreen:
Czy ktoś z was może się wypowiedzieć jak to samemu zrobić bez pomocy gazowników?
Prosiłbym o konkrety a nie <spam>
[COUPE AAH]Licznik poziomu Lpg-da się??
Raczej to nie bedzie nic skomplikowanego. W zbiorniku mamy plywak. Plywak tak jak normalny plywak w zabiorniku jest to swego rodzaju potencjometr. Wystarczy dobrze doskalowac plywak w zbiorniku LPG i podlaczyc przez przekaznik zeby zalaczal wskazanie LPG po przelaczeniu na gaz. W sumie to nie wiem jaki zakres opornosci ma plywak w zbiorniku benzyny jak i w zbiorniku LPG ale to na takiej zasadzie bedzie dzialac. Poziom wskazania rezerwy dla LPG mozna wyskalowac, ze bedzie to np 10 litrow badz 7. Programowo, wiec jest tam na bank potencjometr. Sterowanie przekaznikiem przelaczajacym wskazanie poziomu paliw mozna zrobic po przez zalaczenie zaworu przy butli, tzn wykorzystac ten sam sygnal co zalacza zawor od butli do sterowania przekaznikiem przelaczajacym wskazania miedzy poziomem paliw w zbiornikach. Niby proste bo naprawde, calosc oprze sie na przekazniku i moze 3 metrach przewodow. Ale trzeba znac opornosci plywakow, zeby dobrze doskalowac wskazania. Jesli jakims cudem sie beda zgadzaly to montaz zajmie ok 30 minut do godziny. Zna ktos te wartosci, pewnie dla kazdej butli sa inne.
bardzo ciekawy pomysł,jak dla mnie nie musiało by to pokazywać na zegarze od paliwa,mógł by to być dodatkowy wskaźnik,ja miałem coś podobnego w Fordzie Scorpio 2,9 tylko tam na głownym komputerze pokazywało chwilowe spalanie czyli jakieś 17l/100km ,ciekawie kogo pytać o taki bajer?elektryka czy gaziarza?
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
No wlaśnie już wiem że jest to możliwe ale czy w audi również na ELEKTRODZIE znalazłem taki temat i ten post:
BRUNS niemasz racji ze wielu próbowało ale nikomu sie nie udało ja
naprzykład zrobiłem wskazanie ilości gazu w butli w fabrycznym wskaźniku
w
liczniku poprostu jade na benz pokazuje ile mam benzyny jak jade na LPG
pokazuje z dużą dokładnością LPG i działa nawet orginalna kontrolka
rezerwy
jak to wykombinowałem poprostu zakupiłem orginalny wskaźnik ilości gazu
0-90om malejący (są też rosnące) znaczy ilość gazu maleje to
rezystancja
spada , rozebrałem znajduje sie w nim potencjometr składający się z ok
20
rezystorów smdi obrotowej blaszki skracającej droge napięcia o kolejne
rezystorki wylutowałem te rezystorki i wlutowałem własne takie aby
rezystancja pasowała z tą jaka znajduje się w baku paliwa (zatankowałem
do
pełna zmierzyłem rezystancje jaką podaje pływak w baku i wyjeżdzając
paliwo
notowałem tę rezystancje i położenie wskazówki aż do kontrolki
rezerwy)
rezystancje w baku mierzyć przy odłączonych kablach aby wskaźnik nie
fałszował wskazania) miałem mały problem gdyż w moim aucie 0omów to
pełne
wskazanie a ok 170 omów to rezerwa ale trza było zamienić kolejność
moich
rezystorków smd we wskażniku wskazania na butli.
Następnie sygnał podałem pod wskażniczek w liczniku przecinając kabel
od
pływaka w baku i wstawiając tam przekażnik który jak jade na paliwie to
jest bez napięcia i przesyła do licznika sygnał od baku a jak jade na lpg
to przecina sygnał z baku i podpina z mojego wskażnika z butli
Czy to oznacza że znając rezystancję mozna coś takiego łatwo wykombinować :?:moze ktoś wie bez mierzenia?
BRUNS niemasz racji ze wielu próbowało ale nikomu sie nie udało ja
naprzykład zrobiłem wskazanie ilości gazu w butli w fabrycznym wskaźniku
w
liczniku poprostu jade na benz pokazuje ile mam benzyny jak jade na LPG
pokazuje z dużą dokładnością LPG i działa nawet orginalna kontrolka
rezerwy
jak to wykombinowałem poprostu zakupiłem orginalny wskaźnik ilości gazu
0-90om malejący (są też rosnące) znaczy ilość gazu maleje to
rezystancja
spada , rozebrałem znajduje sie w nim potencjometr składający się z ok
20
rezystorów smdi obrotowej blaszki skracającej droge napięcia o kolejne
rezystorki wylutowałem te rezystorki i wlutowałem własne takie aby
rezystancja pasowała z tą jaka znajduje się w baku paliwa (zatankowałem
do
pełna zmierzyłem rezystancje jaką podaje pływak w baku i wyjeżdzając
paliwo
notowałem tę rezystancje i położenie wskazówki aż do kontrolki
rezerwy)
rezystancje w baku mierzyć przy odłączonych kablach aby wskaźnik nie
fałszował wskazania) miałem mały problem gdyż w moim aucie 0omów to
pełne
wskazanie a ok 170 omów to rezerwa ale trza było zamienić kolejność
moich
rezystorków smd we wskażniku wskazania na butli.
Następnie sygnał podałem pod wskażniczek w liczniku przecinając kabel
od
pływaka w baku i wstawiając tam przekażnik który jak jade na paliwie to
jest bez napięcia i przesyła do licznika sygnał od baku a jak jade na lpg
to przecina sygnał z baku i podpina z mojego wskażnika z butli
Czy to oznacza że znając rezystancję mozna coś takiego łatwo wykombinować :?:moze ktoś wie bez mierzenia?