[80 B4] Pytanko o szerokość opony.
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Noo. Zimówki i po jednym (dwóch góra) sezonie a nie starsze niż 3 latka to jeszcze można się skusić. Ale ja by mi się trafiły 5-latki z takim bieżnikiem to MOŻE za darmo bym wziął. 5 lat oponka + 5 lat użytkowania to wiesz co ona będzie warta. A co do letnich to używki raczej szybciej się zużyją i tu wchodzi czynnik ekonomiczny i pewnie już taniej kupić nówki. Poza tym w grę wchodzi własne bezpieczeństwo - latem się śmiga a nie przedziera przez śniegi Taka moja opinia i nie musisz się zgadzać
- elektronic
- Forum Audi 80
- Posty: 530
- Rejestracja: 22 mar 2009, 21:03
- Imię: Wiesław
- Lokalizacja: Turek
Koledze sugeruję zacząć od początku tego posta i dodatkowo lekturę tego https://audi80.pl/80-b4-jakie-opony- ... vt2850.htm
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Niki20
- Forum Audi 80
- Posty: 6758
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:47
- Imię: Dominik
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Harta/Rzeszów
- Kontakt:
No jeśli chodzi o wygląd to na pewno 205x60 gdyż wiadomo mniejszy balon i delikatnie szersza oponka... Przy seryjnym zawiasie nie powinno być za dużej dziury między nadkolem a oponą... Komfort na pewno większy przy oponach 195x65, a jeśli chodzi o bezpieczeństwo to ciężko ocenić ale szersze lepiej się bieżni będzie trzymać. :lol:pproniuk pisze:z dwójki 195/65 205/60 które byście polecali - pod względem komfortu jazdy, bezpieczeństwa i wyglądu?
noooo ja tez zamontowałęm opony 205/50r15 i nawet ładnie wyglada i lepiej sie jezdzi ,co do kolein to nieplywa mi w nich tylko wjezdza i moge spokojnie z nich wyjechac.
mam pytanko bo wydaje mi sie ze mam za duze cisnienie w oponach???
jakie powinno byc przy rozmiarze 205/60 r15 cisnienie w oponach???
mam pytanko bo wydaje mi sie ze mam za duze cisnienie w oponach???
jakie powinno byc przy rozmiarze 205/60 r15 cisnienie w oponach???
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Panowie,zarówno rozmiar (195 czy 205) jak i ciśnienie (w granicach rozsądku) dobieramy do potrzeb i sposobu eksploatacji.
W tej samej budzie mogą występować różne parametry.
W B3 1.8 ośka sprawa wygląda inaczej niż w B3 2.3 quattro.Rożne masy różne parametry,różne masy i ciśnienia że o trakcji nie wspomnę.
Fabryka decydując się na konkretny rozmiar do danego modelu zawsze idzie na kompromis pomiędzy komfortem,własnościami jezdnymi czy ekonomią.
Ciśnienie powinno być zwiększane wraz ze wzrostem obciążenia.
W praktyce wygląda to tak że jeżeli opona jest dobrze dobrana(szerokość/wysokość i uwaga nośność opona o znacznie większej nośności niż tego wymaga auto będzie twarda nawet przy niskim ciśnieniu,przyczyni się także do szybkiego zużycia zawieszenia.Za to opona o zbyt niskiej nośności będzie się grzała,będzie miękka i może dojść do wystrzału przy znacznym obciążeniu opony.) warto trzymać się danych producenta z nieznacznym wychyleniem parametru zgodnie z naszymi oczekiwaniami.Czyli jeżeli producent przewidział 2.0 dla danego auta przy średnim obciążeniu to mogę dobić do 2.2 czy 2.3 bo chcę aby autko lepiej trzymało w zakręcie(mniejsze ugięcie opony,mniejsze ryzyko zciągnięcia opony z felgi,ale kosztem komfortu).Ale bez przegięcia jeśli wbije 2.9 czy 3.0 to opona zużyje się nierównomiernie(wytarty środek opony) i zapewni gorszą przyczepność(mniejszą powierzchnie styku).W drugą stronę,upuszczę do 1.7 aby było miękko i będzie miękko.Tylko że pogarsza się zachowanie pojazdu a więc i bezpieczeństwo,na dodatek nierównomierne zużycie opony(zużyte boki bieżnika,czyli dokładna odwrotność za wysokiego ciśnienia).
w swoim 90 quattro mam kapcie 205 15 tki i ciśnienia 2.4 przód i 2.2 tył bo taki setup mi odpowiada,opony zużywają się równomiernie.
Jak chcę polatać szybko po asfaltowych zakrętach podnoszę ciśnienie o 0.4 ale potem do cywilnej jazdy wracam do poprzedniego ciśnienia.
W tej samej budzie mogą występować różne parametry.
W B3 1.8 ośka sprawa wygląda inaczej niż w B3 2.3 quattro.Rożne masy różne parametry,różne masy i ciśnienia że o trakcji nie wspomnę.
Fabryka decydując się na konkretny rozmiar do danego modelu zawsze idzie na kompromis pomiędzy komfortem,własnościami jezdnymi czy ekonomią.
Ciśnienie powinno być zwiększane wraz ze wzrostem obciążenia.
W praktyce wygląda to tak że jeżeli opona jest dobrze dobrana(szerokość/wysokość i uwaga nośność opona o znacznie większej nośności niż tego wymaga auto będzie twarda nawet przy niskim ciśnieniu,przyczyni się także do szybkiego zużycia zawieszenia.Za to opona o zbyt niskiej nośności będzie się grzała,będzie miękka i może dojść do wystrzału przy znacznym obciążeniu opony.) warto trzymać się danych producenta z nieznacznym wychyleniem parametru zgodnie z naszymi oczekiwaniami.Czyli jeżeli producent przewidział 2.0 dla danego auta przy średnim obciążeniu to mogę dobić do 2.2 czy 2.3 bo chcę aby autko lepiej trzymało w zakręcie(mniejsze ugięcie opony,mniejsze ryzyko zciągnięcia opony z felgi,ale kosztem komfortu).Ale bez przegięcia jeśli wbije 2.9 czy 3.0 to opona zużyje się nierównomiernie(wytarty środek opony) i zapewni gorszą przyczepność(mniejszą powierzchnie styku).W drugą stronę,upuszczę do 1.7 aby było miękko i będzie miękko.Tylko że pogarsza się zachowanie pojazdu a więc i bezpieczeństwo,na dodatek nierównomierne zużycie opony(zużyte boki bieżnika,czyli dokładna odwrotność za wysokiego ciśnienia).
Subiektywne odczucia.Jak pisałem rozpiętość między 1.9 a 2.2 jest akceptowalna.Tomciokatowice pisze:ale jak wczesniej pisał kolega ze 2.2- 2.4 bara to jest nie mozliwe bo wtedy auto jest tak twarde ze sie jechac nie da po tych dziurach.....
w swoim 90 quattro mam kapcie 205 15 tki i ciśnienia 2.4 przód i 2.2 tył bo taki setup mi odpowiada,opony zużywają się równomiernie.
Jak chcę polatać szybko po asfaltowych zakrętach podnoszę ciśnienie o 0.4 ale potem do cywilnej jazdy wracam do poprzedniego ciśnienia.
Mam pytanie...
Czy na felgi 7Jx5H2 et 30 wskoczą opony 205/65/r15?? Czy może będą za szerokie na tych felgach i będą się owadzały gdzieś...?? Wcześniej miałem 205/60/r15 i było ok (poza tym, że przy skrętach tarło o nadkola) ale różnica w cenie jest dość spora dlatego pytam czy ta o nieco wyższym profilu nie będzie się gdzieś owadzała...? Sprawdziłbym gdybym miał te opony jeszcze na felgach.. ale były śmieci z nich. Felgi dałem do renowacji a opony na śmietnik i teraz nie wiem..
Pozdrawiam!
Czy na felgi 7Jx5H2 et 30 wskoczą opony 205/65/r15?? Czy może będą za szerokie na tych felgach i będą się owadzały gdzieś...?? Wcześniej miałem 205/60/r15 i było ok (poza tym, że przy skrętach tarło o nadkola) ale różnica w cenie jest dość spora dlatego pytam czy ta o nieco wyższym profilu nie będzie się gdzieś owadzała...? Sprawdziłbym gdybym miał te opony jeszcze na felgach.. ale były śmieci z nich. Felgi dałem do renowacji a opony na śmietnik i teraz nie wiem..
Pozdrawiam!
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [80 B4] Pytanko o szerokość opony.
Odświeżam temat.
Wraz z mocno zużytymi przejętymi po spadku Premium Contactami zaryzykowałem u siebie zakup i montaż opon 205/65 R15 wraz z zakupem alufelg Speedline.
Komfort i prowadzenie - bardzo duża różnica na lepsze w porównaniu z właśnie zdjętymi kołami zimowymi na Continentalach TS850, w obu przypadkach ciśnienie ciut niższe od nominału ok. 1,9 bar.
Dużo zależy od posiadanych opon, obecne letnie Michelin Energy mają sztywniejszą ściankę boczną, widocznie nie umniejsza to komfortu, wręcz przeciwnie, za to auto znacznie lepiej odpowiada na ruchy kierownicą.
Jedyny mankament to delikatne ocieranie przy mocnych skrętach o chlapacze, z tyłu o zderzak po załadowaniu - będzie trzeba delikatnie przesunąć belkę w stronę przodu, bo koła są we wnękach ku tyłowi.
Testy w trakcie, na razie wszystko wygląda obiecująco.
Wraz z mocno zużytymi przejętymi po spadku Premium Contactami zaryzykowałem u siebie zakup i montaż opon 205/65 R15 wraz z zakupem alufelg Speedline.
Komfort i prowadzenie - bardzo duża różnica na lepsze w porównaniu z właśnie zdjętymi kołami zimowymi na Continentalach TS850, w obu przypadkach ciśnienie ciut niższe od nominału ok. 1,9 bar.
Dużo zależy od posiadanych opon, obecne letnie Michelin Energy mają sztywniejszą ściankę boczną, widocznie nie umniejsza to komfortu, wręcz przeciwnie, za to auto znacznie lepiej odpowiada na ruchy kierownicą.
Jedyny mankament to delikatne ocieranie przy mocnych skrętach o chlapacze, z tyłu o zderzak po załadowaniu - będzie trzeba delikatnie przesunąć belkę w stronę przodu, bo koła są we wnękach ku tyłowi.
Testy w trakcie, na razie wszystko wygląda obiecująco.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [80 B4] Pytanko o szerokość opony.
No i po dłuższym czasie użytkowania stwierdzam, że niestety przód trze przy szybszym skręcaniu na mniejszych skrzyżowaniach, na szczęście jest to tylko raz na dłuższy czas.
Jednak zrekompensowały mi to tak duży komfort jazdy i istotnie poprawione prowadzenie, że nie wrócę już do tamtych opon. Na zimę też będę szukał markowych z takim rozmiarem i wzmocnionym sztywniejszym bokiem. Ciut martwi ewentualność mocniejszego ocierania brei zgromadzonej w nadkolu, z drugiej strony i w 195/65 to się zdarzało nierzadko.
Jednak zrekompensowały mi to tak duży komfort jazdy i istotnie poprawione prowadzenie, że nie wrócę już do tamtych opon. Na zimę też będę szukał markowych z takim rozmiarem i wzmocnionym sztywniejszym bokiem. Ciut martwi ewentualność mocniejszego ocierania brei zgromadzonej w nadkolu, z drugiej strony i w 195/65 to się zdarzało nierzadko.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 1064
- Rejestracja: 21 sie 2017, 22:04
- Imię: Łukasz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0 ABK+lpg
- Lokalizacja: Rumia
Re: [80 B4] Pytanko o szerokość opony.
Sprawa z ocieraniem przodu załatwiona - śruby do dokładanych chlapaczy były dobierane losowo, jedna wystawała mocno, zastąpiłem stożkową i jest OK. Więc problemów brak, tylko delikatnie do przesunięcia w przód belka tylna i będzie cacy w każdej sytuacji.
W planach jeszcze wymiana wszystkich amortyzatorów na nówki oryginały, bo te mają już dużo za sobą.
W planach jeszcze wymiana wszystkich amortyzatorów na nówki oryginały, bo te mają już dużo za sobą.