Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[b4 AAZ] Quattro

Wszystko co nie pasuje do w/w kategorii.
Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 12 sie 2009, 15:46

luk_OP_Q89, w takim razie powiedz mi czy dobrze wykrecony ARL ( TDi 150km) na 190koni 390Nm nie potarga tego. Nie moc niszczy przekladnie tylko moment obrotowy. najmocniejszy 2.0TDi ma 170km, zrobic go mozna na grubo ponad 200km i pewnie wiecej niz 400Nm. A osnosnie Audi V8 to napedy sa odpowiednio wzmocnione, jesli popatrzysz w etce to dostrzerzesz roznice w czesciach, miedzy V8 a 80.

Ace1985

Post autor: Ace1985 » 12 sie 2009, 17:13

To raz, że znacznie większy moment, ale dwa, że korzystasz z niego znacznie częściej, bo te 400 Nm masz powiedzmy przy niecałych 3000 rpm, więc częściej maksymalnie obciążasz cały układ.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 12 sie 2009, 17:22

flgmnft, Tak tak wiem że V8 ma inną konstrukcje i 2 torseny...ale przekładnie ślimakowe czy śrubowe te same.
W temacie mocy i momentu też mam jakie takie rozeznanie... ;-)
Poza tym wspomniane S2 lata na takich napędach.
Kiedyś pytałem w tym temacie Korasia,chłop kilkanaście aut z tą generacją(drugą) quattro użytkował w sporcie.I powiedział że póki napęd sprawny,smarowany i bez sporych luzów to zniesie baardzo dużo.
Parę lat wstecz(2004r jak dobrze pamiętam) na ćwiartkę latało czerwone S2 Alberta z Wa-wy,gość ma teraz firmę którą założył budując wspomniane S2 nazywa się AP Motorsport jak dobrze pamiętam.W owym S2 było +500 koni zhamowane na 99oktanowym paliwie,robił ćwiartkę w 11,42sek.Jak sam się orientujesz niutków tam musiało być sporo...choć nie podam Ci cyfry bo nią nie dysponyje.Najmocniejsze konstrukcje na bazie S2(800koni) ekstremalne robiące ćwiartkę w 10,09sek.Miały kródki żywot rozpadała się..skrzynia biegów i to jest najsłabszy punkt tej konstrukcji.Generalnie przy setupie do 400kucy i myślącym kierowcy nic się nie dzieje.
P.S.Skąd te obawy o rozsypujący się napęd quattro,przy momencie obrotowym prosto z dieslowskiego pieca?

Awatar użytkownika
flgmnft
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 384
Rejestracja: 13 gru 2008, 10:04
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: flgmnft » 12 sie 2009, 18:14

Ok Ok. Przekonales mnie. Ten naped jest jednak wytrzymaly. Myslalem ze one nie sa obliczane z tak duza rezerwa.

Awatar użytkownika
luk_OP_Q89
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1288
Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
Lokalizacja: OPOLE

Post autor: luk_OP_Q89 » 12 sie 2009, 23:30

Problem w tym że one mają już(najczęściej)swój przebieg często niezbyt szczęśliwy.
Poza tym rewelacja,może i ciężka może i droga w produkcji ale bez elektroniki i trwała.

Sorki za OT ale temat jest tak wyświechtany że powinien wylądować w koszu :mrgreen:

Zablokowany

Wróć do „Inne.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga