[audi b4 1.9 tdi 1z] sztanga turbiny nie reaguje...
[audi b4 1.9 tdi 1z] sztanga turbiny nie reaguje...
witam ostatnio zauważyłem spadek przyspieszenia autka.
na wolnych obrotach jak zgasi się auto to nie reaguje sztanga turbiny nawet jak się odpala czy to nie dziwne ???
czy to może być wina pompy vacu. Bo nawet pedał hamulca mi lekko stwardniał.
na wolnych obrotach jak zgasi się auto to nie reaguje sztanga turbiny nawet jak się odpala czy to nie dziwne ???
czy to może być wina pompy vacu. Bo nawet pedał hamulca mi lekko stwardniał.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
Witam.
Pompa vaku nie ma nic do turbiny ,na sztange podawane jest ciśnienie doładowania.
Sztanga powinna sie dać ruszyć śrubokrętem.
Na biegu jałowym podczas dodawania gazu sztanga nie reaguje,za małe ciśnienie doładowania.
Jeśli chodzi o serwo to sprawdź wszystkie przewody przy nim i przy zaworze sterującym EGR ,może być jakaś nieszczelność.
Pozdro
Pompa vaku nie ma nic do turbiny ,na sztange podawane jest ciśnienie doładowania.
Sztanga powinna sie dać ruszyć śrubokrętem.
Na biegu jałowym podczas dodawania gazu sztanga nie reaguje,za małe ciśnienie doładowania.
Jeśli chodzi o serwo to sprawdź wszystkie przewody przy nim i przy zaworze sterującym EGR ,może być jakaś nieszczelność.
Pozdro
sztange jak złape palcami to przy średnim oporze rusza się przód i tył więc chyba sprawna,
a druga sprawa to że przy 2000 obr 3 bieg pedał gazu do konica auto idzie a nagle łapie not lauf ale z tego co wiem to wina zapowietrzania się, w przewodach mam dużo powietrza a nie ma wycieku więc nie wiem co robić , jak pojeżdze to czuje rope z ogolic filtra , a filtr mam nowy i przewody też nie cały czas się zastanawiam nad przewodami metalowymi co idą od filtra.. wycieków nie ma ani wilgotne też nie są.
a druga sprawa to że przy 2000 obr 3 bieg pedał gazu do konica auto idzie a nagle łapie not lauf ale z tego co wiem to wina zapowietrzania się, w przewodach mam dużo powietrza a nie ma wycieku więc nie wiem co robić , jak pojeżdze to czuje rope z ogolic filtra , a filtr mam nowy i przewody też nie cały czas się zastanawiam nad przewodami metalowymi co idą od filtra.. wycieków nie ma ani wilgotne też nie są.
- tokarka606
- Forum Audi 80
- Posty: 606
- Rejestracja: 07 mar 2009, 09:21
- Lokalizacja: ZKO
wszystkie przewody mam nowe od filtra do pompy i do wtrysków też nowe filter mam przerobiony na ten co ma nie odkręcaną górną pokrywe tylko na stałe więc odpada nie szczelność opaski nowe i podokręcane , konicowe przewody paliwowe co wchodzą do baku były gumowe więc też je wymieniłem a te co są metalowe są niezardzewiałe gdzie niegdzie są małe biała wżery ale powierzchowne i przewody są suchutkie nie mam nigdzie wycieków,
n75 nowy, podejrzewam przepływke (bosch) lub sztange turbo bo jak silnik jest zimny np 50 stopni to dobrze ciągnie a jak pojeżdze to mam już powietrze w przewodach , dziwne jest to że jak dam gazu na jałowym biegu to powietrze znika dopiero przy obciążeniu pojawia się,
stawiam też na sztange bo jak odpalam auto to nie reaguje i jak gasze to też nic nawet nie drgnie. chyba że dopiero przy obciążeniu na 1,2.. normalnie moge nią ruszać przód tył, strasznie mnie to denerwuje bo nie raz na 5 130 km/h i ciężko go rozpędzić...
może być to przepływka bo nieraz spokojnie 170 km/h idzie
n75 nowy, podejrzewam przepływke (bosch) lub sztange turbo bo jak silnik jest zimny np 50 stopni to dobrze ciągnie a jak pojeżdze to mam już powietrze w przewodach , dziwne jest to że jak dam gazu na jałowym biegu to powietrze znika dopiero przy obciążeniu pojawia się,
stawiam też na sztange bo jak odpalam auto to nie reaguje i jak gasze to też nic nawet nie drgnie. chyba że dopiero przy obciążeniu na 1,2.. normalnie moge nią ruszać przód tył, strasznie mnie to denerwuje bo nie raz na 5 130 km/h i ciężko go rozpędzić...
może być to przepływka bo nieraz spokojnie 170 km/h idzie
JA MAM 1Z NA BOSCHU OSTATNIO WYMIENIŁEM FILTR POWIETRZA I Z DOŁADOWANIA 0,9 ZROBIŁO SIE 0,6 AUTO NIE CIAGNEŁO I NIE BYŁO SŁYCHAC GWIZDU TURBINY
DZIS ROZEBRAŁEM JESZCZERZA WSZYSTKO I ZŁOZYŁEM PRZYOKAZJI ODŁONCZYŁEM NA 3 MIN AKUMULATOR I ZNOWU MAM 0,9 BARA
CO DO SZTANGI TO ODŁONCZ PRZEWÓD CISNIENIOWY IDĄCY DO TEJ SZTANGI OD N75 I ZOBACZ CZY JEST ZMIANA
CZESTO WYPALA SIE GRZYBEK OD WG CZYLI ZAWÓR W TURBINIE UPUSZCZAJĄCY SPALINY BOKIEM JAK JEST NIESZCZELNY TO NIEMA DOŁADOWANIA
NIERAZ WYSTARCZY PODKRECIC SZTANGE BY LEPIEJ DOCISKAŁA ZAWÓR
2 ZASLEP EGR TZ ZAWÓR ZWROTNY SPALIN TERZ MOZE BYC NIESZCZELNY
DZIS ROZEBRAŁEM JESZCZERZA WSZYSTKO I ZŁOZYŁEM PRZYOKAZJI ODŁONCZYŁEM NA 3 MIN AKUMULATOR I ZNOWU MAM 0,9 BARA
CO DO SZTANGI TO ODŁONCZ PRZEWÓD CISNIENIOWY IDĄCY DO TEJ SZTANGI OD N75 I ZOBACZ CZY JEST ZMIANA
CZESTO WYPALA SIE GRZYBEK OD WG CZYLI ZAWÓR W TURBINIE UPUSZCZAJĄCY SPALINY BOKIEM JAK JEST NIESZCZELNY TO NIEMA DOŁADOWANIA
NIERAZ WYSTARCZY PODKRECIC SZTANGE BY LEPIEJ DOCISKAŁA ZAWÓR
2 ZASLEP EGR TZ ZAWÓR ZWROTNY SPALIN TERZ MOZE BYC NIESZCZELNY
gruszek01, widać że przy wymianie filtra zapomniałeś coś podłączyć lub któraś wtyczka się poluzowała, poza tym to wyłącz Caps Lock bo dostaniesz ostrzeżenie
audi1993, piszesz że jak się rozgrzeje silnik to widać powietrze w przewodach, może Ci się pompa rozszczelniła i należy wymienić uszczelki pod nastawnikiem lub inne, sprawdź też czy nie odbija wtryskowi sterującemu albo zaworowi N108 bo czasem jak ciepły silnik to i tu potrafi robić cyrki
audi1993, piszesz że jak się rozgrzeje silnik to widać powietrze w przewodach, może Ci się pompa rozszczelniła i należy wymienić uszczelki pod nastawnikiem lub inne, sprawdź też czy nie odbija wtryskowi sterującemu albo zaworowi N108 bo czasem jak ciepły silnik to i tu potrafi robić cyrki
własnie sprawdzałem wszystko było na miejscui tak jak powinno
umnie podejzewam ze jest juz wypalony grzybek w wg i nie domyka przezco spaliny uciekaja bokiem i nie pompuje
podkreciłem sztange zeby lepiej dociskało zawór i teraz mam doładowanie 1 bar heheh
przy 3,5 tys a 0,5 juz od 2 tys
teraz bedze kombinował by osiągnąc 1,4bara podobno sie da
umnie podejzewam ze jest juz wypalony grzybek w wg i nie domyka przezco spaliny uciekaja bokiem i nie pompuje
podkreciłem sztange zeby lepiej dociskało zawór i teraz mam doładowanie 1 bar heheh
przy 3,5 tys a 0,5 juz od 2 tys
teraz bedze kombinował by osiągnąc 1,4bara podobno sie da