[B3 1,8 NE] wymiana silnika
[B3 1,8 NE] wymiana silnika
Szukałem ale mam jeszcze kilka pytań.
Muszę znaleść silnik do mojej 80 , mam w opcji silnik z golfaIII 1,8 monowtrysk, teraz tylko co zrobić z gazem ? Mój był gaźnikowy z przełącznikiem jak w dużym fiacie ile zmian trzeba żeby działał w nowych warunkach ? Po czym rozpoznać, który to monowtrysk? nie mam oznaczeń nowego silnika widziałem go naocznie ale nie miałem narzędzi żeby odskrobać się do tabliczki. Silnik wygląda tak samo jak mój oprócz części gdzie u mnie jest gaźnik. Co robić - nie chciałbym zmieniać auta tylko je przywrócić do życia.
Kompletny silnik z osprzętem 600 +500 przekładka. Silnik jest z europejskiego auta po wypadku ( bez dachowania) przebieg ok200tys.
Proszę o pomoc.
Muszę znaleść silnik do mojej 80 , mam w opcji silnik z golfaIII 1,8 monowtrysk, teraz tylko co zrobić z gazem ? Mój był gaźnikowy z przełącznikiem jak w dużym fiacie ile zmian trzeba żeby działał w nowych warunkach ? Po czym rozpoznać, który to monowtrysk? nie mam oznaczeń nowego silnika widziałem go naocznie ale nie miałem narzędzi żeby odskrobać się do tabliczki. Silnik wygląda tak samo jak mój oprócz części gdzie u mnie jest gaźnik. Co robić - nie chciałbym zmieniać auta tylko je przywrócić do życia.
Kompletny silnik z osprzętem 600 +500 przekładka. Silnik jest z europejskiego auta po wypadku ( bez dachowania) przebieg ok200tys.
Proszę o pomoc.
- pawelbicz
- Forum Audi 80
- Posty: 377
- Rejestracja: 05 sty 2007, 03:35
- Lokalizacja: Katowice/Krzeszowice
Kup tylko sam goły silnik (blok+głowica) Cały osprzęt przełożysz ze swojego silnika.. (i tak kolektor wydechowy.. mocowania.. nie będą pasować z silnika montowanego poprzecznie)
Kolektor ssący jest taki sam przy gaźniku i monowtrysku.. a i tak musisz go zdemontować żeby odkręcić kolektor wydechowy.. Jednym słowem jeśli jesteś pewien co do stanu tego silnika to biegnij i kupuj <ok>
Kolektor ssący jest taki sam przy gaźniku i monowtrysku.. a i tak musisz go zdemontować żeby odkręcić kolektor wydechowy.. Jednym słowem jeśli jesteś pewien co do stanu tego silnika to biegnij i kupuj <ok>
na naprawach się nie znam gaz mam w starym silniku najprostszy ( jak w dużych fiatach ręcznie przełączany) chcę założyć silnik z monowtryskiem bo taki jest dostępny pewny w dobrym stanie, chciałbym zaadoptować stary gaz do niego. Oczywiście nie zrobię tego sam - zrobi to mechanik i elektryk - pytam jakie mogą być tego skutki bo nie wiem.
O auto dbam jak mogę i umiem - wymieniam płyny, myję sprzątam. Resztę robią fachowcy.
O auto dbam jak mogę i umiem - wymieniam płyny, myję sprzątam. Resztę robią fachowcy.
- Audi Sport
- Forum Audi 80
- Posty: 1819
- Rejestracja: 27 lis 2007, 18:23
- Lokalizacja: Okolice Ostrów Wlkp.
dzięki za kontakt, ale silnik mam upatrzony - kompletny z osprzętem wiązką elektr. zapłonem, komputrem. Silnik jest pewny . Moje troski wynikają z tego że mam starej generacji instalację LPG i nie wiem co zrobić - włożyć silnik z wtryskiem ( jednopunktowy) i ryzykować że inst. LPG może będzie świrować lub też wykorzystać sam blok i zostawić gaźnik, który jest problematyczny ( opis moich problemów z Keihinem jest na tym forum).
Kasa za silnik jest do przyjęcia - pytanie tylko czy nie będę miał więcej problemów niż teraz...
Wiem że trudno komuś jednoznacznie odpowiedzieć na moje wątpliwości ale liczę na wasze przemyślenia...
Kasa za silnik jest do przyjęcia - pytanie tylko czy nie będę miał więcej problemów niż teraz...
Wiem że trudno komuś jednoznacznie odpowiedzieć na moje wątpliwości ale liczę na wasze przemyślenia...
Ja miałem też NE aktualnie mam blok i głowice od PM czyli monowtrysku.
Jeżeli chcesz mieć koniecznie ten jednopunktowy wtrysk to z autka dawcy musisz wyciagnać komputer z wiazką, pompe paliwową przewody paliwowe, ale jako że dawca to golf przewody musisz szukać od audi, jak coś to pytaj.
Aktualnie do vento z AAZ (1.9td 75km) wkładam RP(1.8 monowtrysk) z seata toledo <ok>
Jeżeli chcesz mieć koniecznie ten jednopunktowy wtrysk to z autka dawcy musisz wyciagnać komputer z wiazką, pompe paliwową przewody paliwowe, ale jako że dawca to golf przewody musisz szukać od audi, jak coś to pytaj.
Aktualnie do vento z AAZ (1.9td 75km) wkładam RP(1.8 monowtrysk) z seata toledo <ok>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Co instalacji LPG nie masz się co martwić, różnić się będzie mikserem (koszt ok. 60zł) i tym przełącznikiem. Mikser trzeba będzie zakupić do monowtrysku a przełącznik może zostać tylko nie będziesz używał funkcji wypalania benzyny bo przy wtrysku jest niepotrzebna (po prostu w tej pozycji samochód będzie gasł bo nie dostanie żadnego paliwa). W centralkach od wtrysku zamiast wypalania jest funkcja zapalania na benzynie+automatyczne przełączenie na gaz przy określonych obrotach lub tylko przełączanie benzyna/odpalanie benzyna automatyczne przełączenie na gaz a odpalanie na gazie jest rozwiązane w inny sposób. Aha do wtrysku trzeba będzie dorzucić przekaźnik odcinający wtrysk (koszt 5zł :mrgreen: )
Musiałbyś wymieniać ją koniecznie jeśli robiłbyś przekładkę w drugą stronę wtrysk>gaźnik.
Jeśli czujesz potrzebę i będziesz miał sprawną sondę lambda można zrobić upgrade do instalacji LPG II generacji czyli dołożyć komputer sterujący dawką gazu ale to nie jest konieczne.
Co do silnika to pewnie trzeba będzie przełożyć miskę olejową bo w Golfie silnik jest ustawiony poprzecznie i ma inną miskę. Ciekawe czy smok z rurą będzie pasował do miski z Audi czy też trzeba będzie go przełożyć :?: Bo zawsze mnie to zastanawiało.
Musiałbyś wymieniać ją koniecznie jeśli robiłbyś przekładkę w drugą stronę wtrysk>gaźnik.
Jeśli czujesz potrzebę i będziesz miał sprawną sondę lambda można zrobić upgrade do instalacji LPG II generacji czyli dołożyć komputer sterujący dawką gazu ale to nie jest konieczne.
Co do silnika to pewnie trzeba będzie przełożyć miskę olejową bo w Golfie silnik jest ustawiony poprzecznie i ma inną miskę. Ciekawe czy smok z rurą będzie pasował do miski z Audi czy też trzeba będzie go przełożyć :?: Bo zawsze mnie to zastanawiało.
najbardziej martwi mnie instalacja elektryczna - wydaje się że sporo będzie przeróbek. Żeby nie skończyło się że zamienił stryjek.....
Zastanawiam się czy nie założyć na ten nowy silnik mojego wadliwego ale znanego gaźnika.
Lepsze znane zło .... Może pomyślę nad wymianą gaźnika na coś pozbawione podciśnień i innych dodatkowych niespodzianek....
Zastanawiam się czy nie założyć na ten nowy silnik mojego wadliwego ale znanego gaźnika.
Lepsze znane zło .... Może pomyślę nad wymianą gaźnika na coś pozbawione podciśnień i innych dodatkowych niespodzianek....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
aawol, mój kolega jakiś czas temu wyrzucał z VW Passata wtrysk mechaniczny i montował mono wtrysk. Nigdy tego nie robił ale jakoś udało mu się z moją i jeszcze jednego kolegi niewielką pomocą. Sam wyjmował wszystkie potrzebne graty z drugiego Passata. W zeszycie maił kilka stron zawiłych notatek które spisał przy demontażu bo musiał przełożyć sporą część elektryki z dawcy. Większość rzeczy była Plug&Play, specjalnie szukał dawcy z podobnego rocznika. O dziwo wszystko działało poza wentylatorem chłodnicy który nie chciał się włączać ale chyba już to rozwiał w jakiś druciarski sposób.
Jeśli chcesz zmieniać gaźnik na bezproblemowy to może to Cię zainteresuje: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=61522
Ta cena która podałeś na początku 500zł jak za wymianę silnika i przełożenie wtrysku to suma dosyć mała, zwykle żądają coś około 1000zł chyba że to za samą wymianę silnika.
Jeśli chcesz zmieniać gaźnik na bezproblemowy to może to Cię zainteresuje: http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=61522
Ta cena która podałeś na początku 500zł jak za wymianę silnika i przełożenie wtrysku to suma dosyć mała, zwykle żądają coś około 1000zł chyba że to za samą wymianę silnika.
aż takiej przeróbki nie planowałem, myślałem że pierburgi to prostsze gaźniki..... i się założy i już... co do kosztów przekładki to dotyczy przełożenia bez elektryki czyli muszę jeszcze opłacić elektryka ale wacham się czy warto wogóle się bawić. Może lepiej dokupić keihina po regeneracji i po sprawie, tylko te francowate podciśnienia spać mi nie dają - totalna lipa.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 wrz 2009, 20:04
wymiana silnika
koledzy moje pytanie jest tego typu: mam 80ke b3 1.8 s (b/g) silnik kaput czy oprucz firmowych silnikow audi mozna wsadzic np silnik z vw lub z czegos innego mlodszego i dynamiczniejszego i tak zeby nie trzeba bylo duzo przerobek najlepiej na gazniku poniewaz mam lpg pod gaznik . pozdrawiam
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
zolnierz_ulicy, nic mocniejszego a na pewno nie młodszego za całej grupy VAG na gaźniku nie znajdziesz. Mocniejsze są tylko na wielopunktowym wtrysku, ale można by przerobić na je na gaźnik albo wsadzić z wielopunktowym wtryskiem. Obie opcje są dosyć skomplikowane, pracochłonne i robocizna (jeśli będzie to robił mechanik) może przekroczyć wartość silnika.
LPG pod gaźnik przy przeróbce na wtrysk to byłaby chyba najprostsza sprawa.zolnierz_ulicy pisze:nie trzeba bylo duzo przerobek najlepiej na gazniku poniewaz mam lpg pod gaznik .