Zaliczyłem niedawno stłuczkę po której konieczna była wymiana chłodnicy. Auto zrobione w warsztacie blacharskim. Wymieniane były też wentylatory. Niepokoi mnie jedno tzn nie słyszałem ani nie widziałem żeby wentylatory się włączyły mimo że wskaźnik temperatury znacznie przekracza 90 stopni, a ze zbiornika wyrównawczego wypluło trochę płynu jak stałem w korku Wcześniej to się nie zdarzało. Być może trafił mi się trefny czujnik z chłodnicą ale moją uwagę zwróciło jeszcze coś .... połączenie do opornicy
kiedyś miałem dwa zaciski obsadzone jak na fotce (niestety nie wiem jakie żyły tam były z sobą spięte)
obecnie mam podpięte pod 3 zaciski. na dolnym jest żyła czerwono czarna a do niej podpięty jest kabelek od jednego z wentylatorów. Na środkowym jest żyła czerwono biała. a na najwyższym zacisku jest wpięty kabelek od drugiego z wentylatorów. szukałem na AKP i tutaj jakiegoś schematu niestety nie znalazłem. Czy ktoś z forumowiczów mógłby sprawdzić w swoim autku jak to jest podpięte?
[B4 1,9 TDI] Podłączenie wentylatorów chłodnicy.
Wentylatory sprawdzałem zanim je zawiozłem blacharzowi do zamontowania. Inne przyczyny będę eliminował jutro. Dzisiaj zauważyłem w upale że się grzeje i pierwsze co mi się rzuciło w oczy to inny sposób połączeń. Najprościej by było jakby ktoś u siebie sprawdził dla ułatwienia dodam że nie mam klimy bo może to jest istotny fakt.
masz podobnie podłaczone wentylatory jak ja tylko że ten czerwony kabel jest podłaczony w drugi styk od góry. A jeśli chodzi o wentylatory to nawet nie wiem czy się właczją bo dziś wracałem ze śląska 360 km i ani raz się nie włączyły (bynajmniej nie słyszałem a temperatura nie szalała) choć jechałem w korku.
Niki20 pisze:Witam pana. Ja w swoim zetorku mam podpięte tylko na dwóch dolnych zaciskach. Na dolnym jest żyła czerwono czarna a na tym środkowym czerwono biała. Zaznaczam, że u mnie też wentylatory nie chodzą ale mam prawdopodobnie padnięty czujnik w chłodnicy.
Dzięki
Przepiąłem kable według tego co piszesz i działa.
Można zamknąć temat.