[b3 1.6TD SB]chrobotanie z szumem w skrzyni na biegu jałowym
[b3 1.6TD SB]chrobotanie z szumem w skrzyni na biegu jałowym
Witam, widziałem podobny temat na forum Audi 80,ale nikt nie potrafił jednoznacznie wytłumaczyć tego zjawiska. Jedni o łożysku oporowym,a drudzy o łożysku na wałku w skrzyni.
Ja mam ten sam problem t.j. na wolnych obrotach na luzie, hałasuje a jeśli wcisnę sprzęgło to hałas zanika lub gdy (nie wciskając sprzęgła) zwiększę obroty silnika do ok 1600 obr/min to hałas również zanika. Mam silnik 1.6TD SB. obroty biegu jałowego ok 850-900 obr/min czyli jak na diesla ok, łożysko oporowe wraz z tarczą sprzęgła wymieniłem ("mój mechanik też twierdził że to łożysko") i po wymianie na nowe (byłem przy wymianie ) hałas jak był tak jest nadal identyczny. Wkurzyłem się i kupiłem skrzynię na szrocie. Nie wiem z jakiego motoru była ale oznaczenie miała AOC. w katalogu niemieckim od audi nie znalazłem takiej ale pasowała. Na drugiej skrzyni hałas taki sam. Oddałem i kupiłem skrzynię od kolegi który miał Audi 80 do rozbiórki i skrzynię AKM od 1.8s Pasowała oczywiście jak ulał ale co? dalej ten sam dźwięk hałas który mi się śni po nocach. Dodam że u kolegi ta sama skrzynia nie hałasowała (sprawdzaliśmy przed i po próbie na moim dieslu) Błagam niech się ktoś zlituje i powie co to może być? nie mam już sił 3 skrzynie,sprzęgło,łożysko,robocizna i dalej to samo... zrobiłem tak już 25tyś i jeździ, biegi wchodzą lekko bez problemu na zimno i gorąco. Olej w skrzyni stan wymieniany. Ten temat to nie lada wyzwanie. Pozdrawiam!
Ja mam ten sam problem t.j. na wolnych obrotach na luzie, hałasuje a jeśli wcisnę sprzęgło to hałas zanika lub gdy (nie wciskając sprzęgła) zwiększę obroty silnika do ok 1600 obr/min to hałas również zanika. Mam silnik 1.6TD SB. obroty biegu jałowego ok 850-900 obr/min czyli jak na diesla ok, łożysko oporowe wraz z tarczą sprzęgła wymieniłem ("mój mechanik też twierdził że to łożysko") i po wymianie na nowe (byłem przy wymianie ) hałas jak był tak jest nadal identyczny. Wkurzyłem się i kupiłem skrzynię na szrocie. Nie wiem z jakiego motoru była ale oznaczenie miała AOC. w katalogu niemieckim od audi nie znalazłem takiej ale pasowała. Na drugiej skrzyni hałas taki sam. Oddałem i kupiłem skrzynię od kolegi który miał Audi 80 do rozbiórki i skrzynię AKM od 1.8s Pasowała oczywiście jak ulał ale co? dalej ten sam dźwięk hałas który mi się śni po nocach. Dodam że u kolegi ta sama skrzynia nie hałasowała (sprawdzaliśmy przed i po próbie na moim dieslu) Błagam niech się ktoś zlituje i powie co to może być? nie mam już sił 3 skrzynie,sprzęgło,łożysko,robocizna i dalej to samo... zrobiłem tak już 25tyś i jeździ, biegi wchodzą lekko bez problemu na zimno i gorąco. Olej w skrzyni stan wymieniany. Ten temat to nie lada wyzwanie. Pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 18 sie 2009, 20:56 przez marcin-b3, łącznie zmieniany 1 raz.
Popraw temat.
A może wina nie leży po stronie skrzyni.
Sprawdź łożyska alternatora, pompy wody, pompy wspomagania.
U mnie też miałem wrażenie że szumi jakieś łożysko w skrzyni, bo gruntowniejszym nasłuchaniu okazało się, że hałasuje tak pompa wspomagania.
A jeszcze się zapytam czy przy wymianie sprzęgła łożysko na kole zamachowym zostało wymienione?
Pozdrawiam
A może wina nie leży po stronie skrzyni.
Sprawdź łożyska alternatora, pompy wody, pompy wspomagania.
U mnie też miałem wrażenie że szumi jakieś łożysko w skrzyni, bo gruntowniejszym nasłuchaniu okazało się, że hałasuje tak pompa wspomagania.
A jeszcze się zapytam czy przy wymianie sprzęgła łożysko na kole zamachowym zostało wymienione?
Pozdrawiam
to żadne łożyska na pompach czy alternatorze...
Pisałem że wymieniłem tarczę sprzęgła, wraz z łożyskiem oporowym.
Hałas jest tylko gdy sprzęgła nie wcisnę i silnik pracuje na wolnych obrotach,czyli to nie ma nic wspólnego z kołem zamachowym które się obraca zawsze (czy sprzęgło wcisnę czy nie).
Wiem że to może wytrzymać i można z tym jeździć ale ten dźwięk jest taki głośny że zagłusza silnik i robi straszny obciach na skrzyżowaniach...
Pisałem że wymieniłem tarczę sprzęgła, wraz z łożyskiem oporowym.
Hałas jest tylko gdy sprzęgła nie wcisnę i silnik pracuje na wolnych obrotach,czyli to nie ma nic wspólnego z kołem zamachowym które się obraca zawsze (czy sprzęgło wcisnę czy nie).
Wiem że to może wytrzymać i można z tym jeździć ale ten dźwięk jest taki głośny że zagłusza silnik i robi straszny obciach na skrzyżowaniach...
czyli między skrzynią biegów a silnikiem oprócz koła zamachowego,tarczy sprzęgła,i łożyska oporowego jest jeszcze jakieś łożysko? Skoro tak to dlaczego żaden z kilku mechaników nie wpadł na to i nie zaproponował wymiany? chrobotanie brzmi jakby zęby współpracujących kół zębatych nachodziły na siebie-musiałem to napisać żebyście mogli sobie wyobrazić ten hałas,bo to nie żaden szum tylko klekot...
nie wiem dokładnie jak jest ze sprzęgłem w audi 80, ale to normalne że w kole zamachowym jest łożysko (łożysko igiełkowe wałka sprzęgłowego), w które wchodzi wałek od skrzyni.
Tu masz link gdzie ja pytałem się, gdy mi coś szumiało:
https://audi80.pl/80-b4-20-abt-sprze ... htm#326112.
Bo jeżeli wymieniłeś 2 skrzynie i dalej to samo, to nie wierze że coś nie tak jest ze skrzynią.
Każda nie mogła być zła
Tu masz link gdzie ja pytałem się, gdy mi coś szumiało:
https://audi80.pl/80-b4-20-abt-sprze ... htm#326112.
Bo jeżeli wymieniłeś 2 skrzynie i dalej to samo, to nie wierze że coś nie tak jest ze skrzynią.
Każda nie mogła być zła
Ciekaw jestem czy jest jakiś specjalista który rozwiązałby ten problem.
skrzynia pracuje normalnie tzn lewarek nie lata,biegi wchodzą lekko,nie słychać żadnego wycia podczas jazdy czy niepokojących stuków,a mimo wszystko coś jest nie tak. Jak koledzy pisali wcześniej nie można zwlaić winy na skrzynię bo sprawdzałem 3 sztuki i z każdą było to samo, bez skrzyni natomiast hałasu nie ma albo gdy skrzynia stoi (wciśnięte sprzęgło). Tego chyba nawet Mcgyver nie naprawi
skrzynia pracuje normalnie tzn lewarek nie lata,biegi wchodzą lekko,nie słychać żadnego wycia podczas jazdy czy niepokojących stuków,a mimo wszystko coś jest nie tak. Jak koledzy pisali wcześniej nie można zwlaić winy na skrzynię bo sprawdzałem 3 sztuki i z każdą było to samo, bez skrzyni natomiast hałasu nie ma albo gdy skrzynia stoi (wciśnięte sprzęgło). Tego chyba nawet Mcgyver nie naprawi
Witam ponownie, mam nowe przypuszczenia co do hałasu w skrzyni, a mianowicie hałas u mnie dobiega z miejsca gdzie łączy się skrzynia biegów z silnikiem. Mam nieosłonięte koło zamachowe i stamtąd właśnie słychać te przeraźliwe dźwięki. Mechanik który to słyszał stwierdził że to łożysko ślizgowe koła zamachowego ma luz i rzekomo wibracje i hałas są przyczyną wybierania luzu na owej panewce (niby pracuje mimośrodowo i stuka). Ciekaw jestem Waszych opinii.
A u mnie był podobny problem. 1,5 roku temu wymieniałem skrzynię, przy okazji zleciłem wymianę sprzęgła. A mechanik wymienił tylko tarczę sprzęgłową a powinien jeszcze docisk i łożysko wyciskowe. Od tamtej pory z okolic sprzęgła dochodził dźwięk jakby dzwonka. Dzwonienie było ciągle podczas jazdy, na postoju(na wolnych obrotach) i przy wciśniętym sprzęgle.
Piszę że dzwonienie "było" bo dwa dni temu pojawił się stukot i sprzęgło zanikło całkiem, na jedynce dojechałem do najbliższego warsztatu i teraz czekam na diagnozę mechanika.
Może ktoś z was miał podobne dzwonienie? Co to może być?
Piszę że dzwonienie "było" bo dwa dni temu pojawił się stukot i sprzęgło zanikło całkiem, na jedynce dojechałem do najbliższego warsztatu i teraz czekam na diagnozę mechanika.
Może ktoś z was miał podobne dzwonienie? Co to może być?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 4
- Rejestracja: 26 lip 2012, 16:07
- Lokalizacja: Trześniów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6
- Rejestracja: 14 mar 2013, 19:53
- Lokalizacja: Kraśnik