[b4 1.6 ADA] Jakie optymalne obroty silnika?
[b4 1.6 ADA] Jakie optymalne obroty silnika?
Zastanawiałem się jakie są optymalne obroty dla silnika 1.6 ADA (wtrysk wielopunktowy) aby nie powodować przeciążenia silnika i spalanie było niewielkie. Zauważyłem, że silniki uzyskują maksymalny moment obrotowy przy różnych prędkościach obrotowych (np. ADA przy 3700 a ten sam silnik na monowtrysku przy 3000). Ja staram się jeździć pomiędzy 2000-2500 ale zdaje mi się, że to zbyt małe obroty (silnik wyraźnie ciężej pracuje zwłaszcza pod górkę). Miałem kiedyś na studiach zajęcia na hamowni gdzie testowaliśmy silniki (wprawdzie tylko diesle) i przy dużym obciążeniu na niskich obrotach silnik spalał nawet kilkakrotnie więcej paliwa. Jestem ciekaw jak to jest z benzynowymi, zwłaszcza w audi.
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
- Darecki3037
- Audi 80 Klub
- Posty: 975
- Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
- Lokalizacja: Krk
w sumie większośc speców zaleca żeby dodawać gazu max do 3/4 i szybko dochodzić do najwyższego możliwego biegu, nie luzowac auta tylko pozwolić mu jechac na biegu bez gazu jako hamulec silnikowy, tak dobierac prędkość jazdy żeby jak najmniej razy się zatrzymywać i ruszać, efekt oszczędnościowy musi być.
Troche glupio tu pisac po ponad roku od ostatniego postu, ale ktorys raz juz trafilem na ten temat to sie wypowiem ;P
Kupilem ADA jakies 2 tygodnie temu z gazem (przebieg 235 , trzymam obroty zawsze przy 3 tysiacach (2,8-3,5 tys. w normalnej jezdzie) i spala mi 9l. gazu (70% trasa, 30% miasto), a w samym miescie pali kolo 11-12l.
Na mniej niz 2,5tys. staram sie nie jezdzic, bo wtedy czuc ze sie meczy
Kupilem ADA jakies 2 tygodnie temu z gazem (przebieg 235 , trzymam obroty zawsze przy 3 tysiacach (2,8-3,5 tys. w normalnej jezdzie) i spala mi 9l. gazu (70% trasa, 30% miasto), a w samym miescie pali kolo 11-12l.
Na mniej niz 2,5tys. staram sie nie jezdzic, bo wtedy czuc ze sie meczy
Dokładnie. Ten silnik ma moc w sumie nie najgorszą jeszcze , ale za to max moment obrotowy sięgający 127 NM przy 3700 obr/ min pozostawia wiele do życzenia. Niestety przy tej mocy jest on zbyt mały, auto mało elastyczne, stad trzeba go kręcić do max momentu żeby osiągnąć w miarę przyzwoite przyśpieszenie. Ja mam Audi z tym właśnie silnikiem i nie jestem zbytnio zadowolony, do tego bardzo krótka skrzynia biegów- 130 km/h= 4000 obr/min na 5 biegu.