[B4, 2.0 16V ACE, LPG] Falowanie obrotów
[B4, 2.0 16V ACE, LPG] Falowanie obrotów
Witam,
Przy wolnych obrotach silnik na gazie faluje, obroty zwiększają się i zmniejszają, zdarza się nawet, że zgaśnie. Ale nie zawsze (jak się rozgrzeje silnik to prawie zawsze). Zauważyłem też jedna rzecz, jak się odłączy silniczek krokowy to falowanie ustaje.
Na benzynie jest wszystko ok.
Czy ktoś wie co to może być za przyczyna?
Posiadam ten samochód od niedawna i zastanawiam się również czy to normalne, że przy 100 km/h obroty są na poziomie 3000?
Przy wolnych obrotach silnik na gazie faluje, obroty zwiększają się i zmniejszają, zdarza się nawet, że zgaśnie. Ale nie zawsze (jak się rozgrzeje silnik to prawie zawsze). Zauważyłem też jedna rzecz, jak się odłączy silniczek krokowy to falowanie ustaje.
Na benzynie jest wszystko ok.
Czy ktoś wie co to może być za przyczyna?
Posiadam ten samochód od niedawna i zastanawiam się również czy to normalne, że przy 100 km/h obroty są na poziomie 3000?
Kolego najprawdopodobniej u Ciebie przyczyna falowania leży właśnie w uszkodzonym silniczku krokowym. Spróbuj na początek wyczyścić krokowca, sprawdź ustawienie zapłonu. Przyczyna ewentualnie może leżeć też w innych rzeczach, ale od tego zacznij. Poszukaj na forum już było nie jednokrotnie to opisywane.
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, tak napiszę na boku, ale ten silnik nie jest przystosowany do pracy na LPG, z pewnością będziesz miał jeszcze wiele problemów z tego tytułu.
Co do obrotów, nie zwracam dokładnie uwagi, ale u mnie też silnik przy 100 km/h podchodzi pod 3000 obrotów.
Pozdro.
Nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, tak napiszę na boku, ale ten silnik nie jest przystosowany do pracy na LPG, z pewnością będziesz miał jeszcze wiele problemów z tego tytułu.
Co do obrotów, nie zwracam dokładnie uwagi, ale u mnie też silnik przy 100 km/h podchodzi pod 3000 obrotów.
Pozdro.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
Witam, Na moim przykładzie było tak.Czyszczenie silnika krokowego dawało efekty na 2 -3 tygodnie. U mnie 3100- 3200 to 120km/h. Mam pytanie do Kolegi GORNIK u Ciebie w oznaczeniu masz (ACE+) .CZy ten plus to coś oznacza ?Widziałem u kogoś na forum juz to z dopiskiem 147 KM.Czy to wymysł czy może jest coś zmienione w silniku?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
żeby niezakłądać nowego tematu podepne sie tutaj. u mnie problem falujących obrotów zaczoł dotykac rózniez pracy na benzynie... niewazne czy LPG czy PB faluja tak samo az wkoncu silnik zgasnie... i aby odpalić go to trzeba dodać gazu - inaczej nie da rady... juz brakuje mi sił i chyba zaprowadze go do zakładu gdzie gaz monruja i niech cos z tym zrobia... chyba ze macie jakies sugestie? bo forum przeczytałem od A do Z i nadal nie wiem nic...
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
A czy miałeś inne objawy związane z tym czujnikiem?
Ja mogę dodać tyle, że mam instalacje LPG Landi Renzo i jest niewielu fachowców co się na tym dobrze znają. Jedyne co mi powiedzieli w jednym z serwisów, że jak się odepnie krokowy to chodzi dobrze
Tylko jak to by była wina krokowca to i na benzynie by pewnie szwankował.
Ja mogę dodać tyle, że mam instalacje LPG Landi Renzo i jest niewielu fachowców co się na tym dobrze znają. Jedyne co mi powiedzieli w jednym z serwisów, że jak się odepnie krokowy to chodzi dobrze
Tylko jak to by była wina krokowca to i na benzynie by pewnie szwankował.
Ostatnio zmieniony 20 sie 2009, 16:53 przez ddt, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
-
- Forum Audi 80
- Posty: 108
- Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
- Lokalizacja: Białystok
ddt, napewno ten jest odpowiedzialny za sygnal temp do ECU.
Spotkalem sie jeszcze z objawami takimi ze jak ten czujnik jest uszkodzony to auto sie zaczyna mulic a gdy zaczyna dzialac lub wymieni sie na sprawny to odzywa.
Jak macie problem z obrotami to ja bym sprawdzil jeszcze kat wyprzedzenia zaplonu, mozna to zrobic lampa stroboskopowa ktora pokazuje na wyswietlaczu na ile jest stopni ustawiony. Powinno byc 6stopni wyprzedzenia.
Spotkalem sie jeszcze z objawami takimi ze jak ten czujnik jest uszkodzony to auto sie zaczyna mulic a gdy zaczyna dzialac lub wymieni sie na sprawny to odzywa.
Jak macie problem z obrotami to ja bym sprawdzil jeszcze kat wyprzedzenia zaplonu, mozna to zrobic lampa stroboskopowa ktora pokazuje na wyswietlaczu na ile jest stopni ustawiony. Powinno byc 6stopni wyprzedzenia.
Ostatnio zmieniony 22 sie 2009, 00:29 przez Słonik, łącznie zmieniany 1 raz.