Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Audi B2 80 quattro - 2-door sedan VR632 turbo + skrzynia 0B4

Prezentacja w/w od 1972r do 1986.
Awatar użytkownika
cowboy
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 76
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:39

Audi B2 80 quattro - 2-door sedan VR632 turbo + skrzynia 0B4

Post autor: cowboy » 21 sie 2009, 09:34

MODEL: Audi 80, model B2 (poliftowy) rocznik 1985, sedan 2 drzwiowy, quattro

Modyfikacje

Silnik: 3.2 VR6 24V tzw R32

turbina Holset HX35 na twinscrollu 16cm2 housing (lub zamiennie 12cm), 7 blade compressor,
wastegate TIAL 44mm V clamp
wtryski 630
pompa bosch 044
sonda LC-1 innovate
sterowanie MEGASQUIRT
wskaźniki DEFI (obrotomierz, boost,) + Defi link display (temp wody) + 2x EGT Greddy + cisnienie oleju Greddy

Układ dolotowy: odlewany kolektor dolotowy z runnerami kompensującymi różną długość kanałów w głowicy, BIG FMIC z ciężarówki, dolot 3 calowy, przepustnica z mustanga 75mm

Układ wydechowy: oczekuje, plany DP 3 cale reszta minimum 2,5 cala (moze się uda 3 cale po całości) , kolektor pod twin scrolla z wykorzystaniem dwóch seryjnych żeliwnych kolektorów 3-1

Układ chłodzenia: customowa chłodnica z wentylatorami umieszczona w bagażniku

UKŁAD NAPĘDOWY:
skrzynia biegów TYP 0B torsen 40/60, potrójne sychronizatory, 500NM gwaranatowe przez fabrykę, 15cm silnik bliżej kierowcy poprzez przesuniecie mocowania półosi przednich
kompletne napędy z audi 90 B3 2.3 20V (7a)
półosie, wał, tylne sanki, amortyzatory, dyfer

dodatkowo modyfikacja dyfra poprzez swap mechanizmu torsen z dyfra audi model V8- czyli 2 torseny - tradycyjnie międzyosiowy 40/60 oraz w tylnym dyfrze, przedni pozostanie otwarty

ZAWIESZENIE:
przekładnia kierownicza z audi RS2
konwersja na 5x112 na piastach z A6 / A4
zawieszenie gwintowane H&R / Bilstein B8
komplet rozpórek góra, dół, polurietany, aluminiowe tuleje wózków itd
klatka bezpieczeństwa pełna - IRECO Motorsport
poszerzenie auta o około 8cm (dystanse 4cm na stronę)
camber /caster plates - customowe wykonanie wg własnego pomysłu: regulacja kąta pochylenia (negatywu) oraz kąta wyprzedzenie sworznia zwrotnicy
felgi 7,5J x 17 compomotive MO1776
dystanse z przejściem z 5x112 na 5x114,4 na szpilki - grubość około 40mm

hamulce:
przód: 345/32 z dużym zaciskiem 4-tłoczkowym brembo
tył: 280/22 zaciski aluminiowe girling 43 z audi S8 D2

BODY KIT:
replika poszerzeń z audi B2 eskponowanego w Audi Museum Mobile (Bergmeister / Novak) - wykonanie na bazie oryginalnych form SCHMIDT GFK
maska sport quattro replika - AP Motorsport
przeróbka frontu na przedliftowy (lampy, grill)
usunięcie zderzaków

PODZIĘKOWANIA:
olozwirski który jest ojcem chrzestnym tego projektu ! za niesamowite wsparcie merytoryczne, cenne uwagi i pomoc !


CEL:
~ 1100kg, więcej niż 400KM
auto mam nadzieję bedzie dość dobrze skręcać i głównie w tym celu jest budowane :) przy okazji nie powinno być najwolniejsze na ćwiartke poniżej 12 sekund powinno być :)

Od dawna rozmyślałem nad zrobieniem niskobudżetowej wydumki, w grę wchodziło coś z VAG-a
kryteria były następujące 4x4 i lekka buda, więc szybko zdecydowałem się na quattro i lekką i klasyczną B2-jkę

co do generatora mocy, to wybór padł na silnik VR6 24V z uwagi na ogromny potencjał, zwartą budowę (praktycznie R6 na krótkim bloku) oraz fakt że nikt w PL nie zrobił jeszcze VRa wzdłużnie, wiec jest wyzwanie, bo temat dość ambitny

inspiracją było m.in. audi 034 motorsport
http://gallery.034motorsport.com/main.php/..._001/?g2_page=1

w ogóle w USA staje się to już dość popularny mod i zaczynają się VRy pojawiać w S4 zamiast 2,7 BiT, dźwięk robi wrażenie:

http://www.youtube.com/watch?v=8RignahNlCk

ale i osiągi też: 9,7 na ćwiare z pełnym wnętrzem - 800 WHP -podobnie jak A4 z 034

http://www.youtube.com/watch?v=WJZRiCL79rw

widocznie w USA doszli do wniosku że VR jest lepszy niz V6
zalety to na pewno zwarta konstrukcja (wał podparty w 7 miejscach) jedno turbo z łatwym dostępem, proste orurowanie do FMICa - coś w tym jest ...

wracając do mojego projektu...
po kilku miesiącach poszukiwań udało się kupić dość rzadki egzemplarz bo 2 drzwiowy sedan w quattro - z tego co wiem 5 sztuka w PL - druga poliftowa B2a , wyprodukowano tylko 400 sztuk tego modelu
obserwowałem długi czas ogłoszenie na autoscout24

Obrazek

straciłem juz nadzieje ze uda sie kupic cos w Polsce, albo od razu okazjie są kupowane, albo wystawiane aukcje z cena minimalną na poziomie 10 albo 15 tys PLN

skontaktowałem sie z gosciem z ogłoszenia, kilka maili i juz wysyłałem lawete po auto

autko przyjechało do mnie w sobote 4 lipca przed połnocą, od 2003 roku stało sobie w suchym garazu fanatyka marki (posiada także Urquattro ), i co najważniejsze model bezwypadkowy i co warte podkreślenia zdrowy, nie zżarty korozją !!

tak wygladało zaraz po przyjezdzie:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ciekawostka, napis quattro z drucików instalacji ogrzewania tylnej szyby - fajnie to bedzie musiało wyglądać zimą jak się rozmrozi napis quattro :)

Obrazek

mój wzór z muzeum Audi w Inglostadt, po prostu miazga systemu... tez tak chce miec !

co prawda pierwotne plany zakładały pakiet UR quattro ale jak ma być nietypowy to po całości

Obrazek

Obrazek

Obrazek

fotele MIRCO S3 z napisem quattro

Obrazek

napedy z audi 90 z silnikiem 7A (R5 2,3 20V)

Obrazek

kompletny zawias tyl, sanki, dyfer, wahacze, pólosie , amory, heble + wał + skrzynia + połosie przód..

tarcza 345/32 z zaciskiem w feldze compotive - weszła na styk

Obrazek

hebelki na tył z audi S8 - aluminiowe zaciski z tłoczkiem 43mm

Obrazek

przekładnia z RS2 - 2,5 obrotu od skrajnych położeń

Obrazek

R32 połączony ze skrzynia biegow

Obrazek

sprzegło 2 tarczowe 2x228mm

Obrazek

turbina:
Obrazek

wastegate
Obrazek

kolektor ssący z runnerami róznej długości

Obrazek

mam juz zrobiony body kit na bazie oryginalnych form !!

http://schmidt-gfk.de/

Obrazek

maska sortquattro replica - produkcja AP Motorsport

Obrazek

zawieszenie gwintowane H&R z bilsteinem B8 monotube

Obrazek

camber platesy

Obrazek

reczny

Obrazek

klatka:

Obrazek

Obrazek


pierwsze przymiarki:

Obrazek

mój wzorzec ;)

Obrazek


mam nadzieje, że kiedyś skoncze ten projekt i że auto nie bedzie najwolniejsze i jakoś bedzie chciało skręcać ;)
Ostatnio zmieniony 19 lut 2015, 09:08 przez cowboy, łącznie zmieniany 7 razy.
zobacz moje audi na tor:
https://audi80.pl/audi-b2-80-quattro ... 545,90.htm

polub profil na FB i bądź na bieżąco:
https://www.audi80.pl/search.php/audiB2quattro

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4071
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 21 sie 2009, 09:49

jestem pierwszy ! mega kozak .. takie auto to moje najwieksze marzenie <piwo>

Awatar użytkownika
pavloprod
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 73
Rejestracja: 04 sty 2007, 18:16
Lokalizacja: CSW..

Post autor: pavloprod » 21 sie 2009, 09:50

Coś wspaniałego!
Dobry materiał do remontu. Napewno bedzie cudo na kółkach.
<ok>
Było: B3 1.6 PP doładowany propanem z domieszką butanu

Jest: B4 2.6 Avant Pure Benzin od kwietnia 2011

Awatar użytkownika
gmitek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 277
Rejestracja: 11 mar 2008, 16:21
Lokalizacja: Sabaudia

Post autor: gmitek » 21 sie 2009, 10:23

o teraz takk! chyba będzie dobry szatan:P powodzenia w dalszych pracach i chwal sie dokonaniami :-)
https://audi80.pl/viewtopic.php?t=20369

Nawet najlepszy naleśnik może się roz*******ić

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 21 sie 2009, 11:00

Witamy kolejnego B2kowca <ok> mam nadzieje, że uda ci się z tymi nadkolami, bo z tego co widze ostro drążysz temat na 2 forach :mrgreen:
AlosKnownAs marwins

Tato ten samochód jest zepsuty?
-Nie synku to diesel.

SOLD!
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

Thomas3
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 77
Rejestracja: 19 sie 2009, 11:51

Post autor: Thomas3 » 21 sie 2009, 11:10

super!!!!!!!! gratuluje zakupu i rzycze udanych modyfikacji xD

Awatar użytkownika
p371
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 144
Rejestracja: 23 cze 2009, 23:15
Lokalizacja: Warszawa Siedlce

Post autor: p371 » 21 sie 2009, 11:13

Niesamowite, powodzenia - jestem pod dużym wrażeniem.

Awatar użytkownika
nowi2
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 281
Rejestracja: 09 mar 2009, 09:39
Lokalizacja: Jawidz/Lublin

Post autor: nowi2 » 21 sie 2009, 12:04

MNIAM! szykuje sie na bogato :mrgreen: pozdro i powodzenia <ok> <ok>
Moje Autko<KLIK>
:mrgreen:

Awatar użytkownika
maniek75
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1244
Rejestracja: 28 sie 2007, 20:18
Lokalizacja: OŁAWA

Post autor: maniek75 » 21 sie 2009, 12:13

:shock: Informuj na bierząco <ok>

Awatar użytkownika
Zayebatsu
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1271
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:15
Lokalizacja: Twierdza Wrocław

Post autor: Zayebatsu » 21 sie 2009, 15:35

O stary szacun :!: :!: :!: Trafiłeś dobrą idealną baze do działania <ok> Trzymam kciuki by twoje plany się udały :mrgreen: I czekam na dalsze wiadomości i foty co się dzieje. A co do silnika zostaje czy jakaś inna jednostka wejdzie :?: :?: :?:
Jest: Coupe 2,3NG https://audi80.pl/coupe-ng-by-zayebatsu-vt35647.htm
Było:B3 Sedan 1,6PP

funnyboy88

Post autor: funnyboy88 » 21 sie 2009, 15:39

No no :) szykuje się niezłe cudo !

Awatar użytkownika
gornik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3208
Rejestracja: 08 lip 2008, 00:15
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: gornik » 21 sie 2009, 16:10

Temat śledzony na inny forum, fajnie, że zawitałeś i tu.

Pełen szacunek za to auto. Trzeba mieć odwagę zacząć taki projekt!

Pozdro, czekam na filmiki jak to będzie wyglądać i latać po zakończonej pracy

B2 w <quattro> to już rarytas na skalę światową, a po swap'ie na coś naprawdę mocnego robi się nam niepozorny killer eSek, EVO, STI, eMek itd.

Powodzenia i czekamy wszyscy na aktualizację <piwo> .

Awatar użytkownika
labek
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 698
Rejestracja: 11 cze 2007, 00:31
Lokalizacja: Polska

Post autor: labek » 21 sie 2009, 17:13

Zayebatsu pisze:O stary szacun :!: :!: :!: Trafiłeś dobrą idealną baze do działania <ok> Trzymam kciuki by twoje plany się udały :mrgreen: I czekam na dalsze wiadomości i foty co się dzieje. A co do silnika zostaje czy jakaś inna jednostka wejdzie :?: :?: :?:
Silnik zostaje, te tarcze ~300mm to tylko dla picu :D ten 1.8 TO PRZECIEŻ POTWÓR WRODZONY jest :mrgreen:
AlosKnownAs marwins

Tato ten samochód jest zepsuty?
-Nie synku to diesel.

SOLD!
http://audicoupe.sol.pl/galeria/view_al ... me=album68

Archie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 28
Rejestracja: 15 sie 2009, 01:07
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Archie » 21 sie 2009, 23:14

Maszyna jak widac na fotkach <ok>
Mialem kiedys przyjemnosc jechac taka sama rowniez w quattro i niezapomniane wrazenia mam ;-)
Rowniez powodzenia w dalszych pracach :-)
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
skoti
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2579
Rejestracja: 13 sty 2009, 12:46
Lokalizacja: PL(FMI)

Post autor: skoti » 22 sie 2009, 13:59

Mhmmhmhmhm nie ma jak to b2. Powodzenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Audi 80/90 - B1 / B2.”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Pilarki akumulatorowe Stiga