Mam problem ze znikającą iskrą, a poniżej przedstaiam kilka pytań i prosze o pomoc.
1.Jaki może być powód znikającej iskry na świecach?
/wyeliminować można świece, przewody WN, palec i kopułkę - są po wymianie jakieś 4-5 miesięcy/
2.Prąd do cewki dochodzi, jak sprawdzić czy z niej wychodzi?
3.Czy przyczyną może być modół zapłonowy, aparat zapłonowy?
/nie wiem czy to nie jest aby to samo/
[80 B4 ABK] znikająca iskra
Najpierw zgasł mi kilka dni temu ale sądze że to była przyczyna przewodu od cewki do kopułki bo się urwał ten cypelek co się wkłada do kopułki, wymieniłem i pojeździł 4 dni. No i wczoraj stanoł na skrzyżowaniu /podczas ruszania/ i amba /dopiero po 6 godzinach zapalił. jak kuzyn dotknoł karoserii autko orzyło - prawie jak kurza łapka /, nie było iskry, prad do cewki dochodzi /sprawdzałem żaróweczką/, wszystkie wtyczki posprawdzałem czy sie nie wypieły.Ka1230 pisze:szczescie, napisz czy znikla ci calkiem iskra czy tylko co jakisz czas znika i w jakich okolicznosciach sie traci
Podobno ta iskra jest jakaś anemiczna /jeśli to pomoże/.
A na świecy tego zabiegu nie można sprawdzić? /zamiast do kopułki podpiąć przewód ze świecą? - żona bedzie mi pomagać a nie wiem czy bedzie chciała krecić rozrusznikiem/ Gdyby ewentualnie się stykło to co się stanie?Wojtek70 pisze:Cewkę sprawdzisz zdejmując przewód W.N. odchodzący od cewki i przykładając do masy na jakieś 2mm od niej ( nie dotykać blachy ), załączając rozrusznik ma być iskra.
Czy jak gmerałem przy stacyjce /wpodpinałem przewody do odpalenia na krótko bo mi padła stacyjka/ to mogłem coś zchrzanić? z tym że to było jakieś 2 miesiące temu i autko chodziło bez problemu.
Cewka padnie zupełnie.szczescie pisze:Gdyby ewentualnie się stykło to co się stanie?
To była przyczyna uszkodzenia cewki. Cewka nie może pracować bez "obciążenia" bo w module cewki uszkadza się stopień stabilizacji napięcia iskry.szczescie pisze:Najpierw zgasł mi kilka dni temu ale sądze że to była przyczyna przewodu od cewki do kopułki bo się urwał ten cypelek co się wkłada do kopułki,
Jedyne słuszne rozwiązanie.szczescie pisze: A na świecy tego zabiegu nie można sprawdzić? /zamiast do kopułki podpiąć przewód ze świecą?
To jest możliwość, że auto w jakiś przedziwny sposób poruszało się pomimo uszkodzenia tego przewodu? /to było chyba głupie pytanie ale wole się upewnić, ale w/g mnie jest to niemożliwe/czarekj pisze:To była przyczyna uszkodzenia cewki. Cewka nie może pracować bez "obciążenia" bo w module cewki uszkadza się stopień stabilizacji napięcia iskry.szczescie pisze:Najpierw zgasł mi kilka dni temu ale sądze że to była przyczyna przewodu od cewki do kopułki bo się urwał ten cypelek co się wkłada do kopułki,
Nie wiem teraz co robić ponieważ auto dziś jeździ i wszystko jest dobrze.
Nie pamiętam ale cewka ma 2 oporności? Jeśli tak to nie wiecie gdzie znajdę jakieś dane techniczne? - To mógłby być jedyny sposób sprawdzenia cewki /jeśli jej rezystancja jest zmniejszona od wzorcowej/ czy pada czy coś innego.
Poprawcie mnie jeśli się mylę w rozumowaniu.
Kup cewkę z modułem na zapas i woź ze sobą.szczescie pisze:Nie wiem teraz co robić ponieważ auto dziś jeździ i wszystko jest dobrze
Prawdopodobie masz cewkę zespoloną z modułem, czyli auto wyprodukowane do sierpnia 1993r. Jeżeli tak to odpuść sobie sprawdzanie samej cewki. W tym modelu psuje się najczęściej moduł zapłonowy montowany razem z cewką. Niestety koszt samego modułu jest niewiele mniejszy niż koszt nowej cewki z modułem.
Ale skoro padł moduł to jak samochód mógł się sam naprawić? /gdzieś czytałem że jeżeli pada moduł to już auto się nie uruchomi/czarekj pisze:Kup cewkę z modułem na zapas i woź ze sobą.szczescie pisze:Nie wiem teraz co robić ponieważ auto dziś jeździ i wszystko jest dobrze
Prawdopodobie masz cewkę zespoloną z modułem, czyli auto wyprodukowane do sierpnia 1993r. Jeżeli tak to odpuść sobie sprawdzanie samej cewki. W tym modelu psuje się najczęściej moduł zapłonowy montowany razem z cewką. Niestety koszt samego modułu jest niewiele mniejszy niż koszt nowej cewki z modułem.
Doradź mi czy mam oryginał kupować czy coś innego?