[80 B3 1.6 RN? Benz 75KM] jaki rozrząd?
[80 B3 1.6 RN? Benz 75KM] jaki rozrząd?
Witam, przyszedł czas wymiany rozrządu. Niestety naklejka na obudowie rozrządu jest zupełnie nieczytelna i nie jestem w stanie dokładnie stwierdzić jaki mam silnik.
Wydaje mi się, iż rozrząd pasujący do mojego auta, to:
Rozrząd kompletny ( zestaw naprawczy rozrządu ) renomowanej firmy INA dostawcy na pierwszy montaż.
Zestaw naprawczy rozrządu zawiera :
Napinacz paska rozrządu ( rolka napinająca ) 531006310
Pasek rozrządu Contitech CT637
Czy mógłbym otrzymać informacje potwierdzające, lub informacje jak w inny sposób sprawdzić co to za silnik i jaki rozrząd należy zakupić?
// szukałem na różnych stronach i wedle danych katalogowych (moc silnika, pojemność, rocznik, etc.) bardzo prawdopodobne iż jest to RN
Wydaje mi się, iż rozrząd pasujący do mojego auta, to:
Rozrząd kompletny ( zestaw naprawczy rozrządu ) renomowanej firmy INA dostawcy na pierwszy montaż.
Zestaw naprawczy rozrządu zawiera :
Napinacz paska rozrządu ( rolka napinająca ) 531006310
Pasek rozrządu Contitech CT637
Czy mógłbym otrzymać informacje potwierdzające, lub informacje jak w inny sposób sprawdzić co to za silnik i jaki rozrząd należy zakupić?
// szukałem na różnych stronach i wedle danych katalogowych (moc silnika, pojemność, rocznik, etc.) bardzo prawdopodobne iż jest to RN
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Znalazłem po prawej stronie silnika przy pierwszej świecy (pierwsza bliżej świateł samochodu, ostatnia bliżej przedniej szyby) wybity numer:
i
Poza tym znalazłem też takie kółeczko z cyframi od 1 do 9 (w okolicach 3/4 świecy) i napis 'WWO GERMANY' w okolicach 4 świecy.
Te dane zupełnie nic mi nie mówią.
Kod: Zaznacz cały
0261033730 (poziomo)
Kod: Zaznacz cały
26 (pionowo)
Te dane zupełnie nic mi nie mówią.
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Chrisdot, kod silnika nie jest na głowicy a na nią pewnie patrzyłeś tylko na bloku silnika. Po za tym było o tym już dużo:
https://audi80.pl/b3-potrzebna-ident ... ntyfikacja
https://audi80.pl/b3-potrzebna-ident ... ntyfikacja
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Znalazłem pod warstwą brudu wybite oznaczenie, wyglądające jakby zostało stworzone przy użyciu igły (każdy znak jest zbiorem dziurek).
Odczytałem:
Co do tabliczki znamionowej, to odczytałem z niej przy 'BETRIEBSERLAUBNIS' kod: ABE 251/1. Nie wiem, czy to ma jakiekolwiek znaczenie. Umiejscowienie tabliczki widoczne na zdjęciu:
[center] [/center]
Naklejki w bagażniku nie zlokalizowałem, a karty pojazdu nie wydano.
Odczytałem:
Kod: Zaznacz cały
*PP 063
[center] [/center]
Naklejki w bagażniku nie zlokalizowałem, a karty pojazdu nie wydano.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Z tym wężem to osobna historia. Nie wiem jak był ustawiony wcześniej, zwróciłem na niego uwagę przy wymianie oleju. Po zdjęciu plastiku z dołu wypadła z auta taka śmieszna złączka (wyglądająca trochę jak część od odkurzacza). Okazało się, że ta złączka powinna być przymocowana właśnie do tego węża. Nie wiem, czy tak to zrobili gazownicy, czy tak było wcześniej. Nie wiem też jak być powinno, dlatego póki co jest tak.
Czy ten rozrząd o którym wspomniałem na początku tematu będzie prawidłowy?
Czy wymieniając rozrząd powinienem wymienić też coś innego (np. pasek klinowy)?
Auto kupiłem w lutym bez danych na temat wcześniejszych wymian. Jeździłem bardzo niewiele, systematycznie zabierając się za wymiany części eksploatacyjnych (przede wszystkim płyny i filtry).
Czy ten rozrząd o którym wspomniałem na początku tematu będzie prawidłowy?
Czy wymieniając rozrząd powinienem wymienić też coś innego (np. pasek klinowy)?
Auto kupiłem w lutym bez danych na temat wcześniejszych wymian. Jeździłem bardzo niewiele, systematycznie zabierając się za wymiany części eksploatacyjnych (przede wszystkim płyny i filtry).
b 3 1.6 benzyna jaki rozrzad
Ja do swojego 1.6 pp zakladam taki pasek jak zakladalem do 1.8 90km w opisie jest audi 80 1.6 1.8 1.8E 2.0E np Dayco testcode 0751318 symbole w kwadracie/
94017 121RX180 oznaczaja min ilosc zabkow od strony wewn paska
------------------------Pasek wymieniam z rolka napinacza raz na ok 60tys km.
94017 121RX180 oznaczaja min ilosc zabkow od strony wewn paska
------------------------Pasek wymieniam z rolka napinacza raz na ok 60tys km.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Rolka - sprawdziłem na vagcat.com że wg. numeracji producenta 026109243L wpisałem w Google to z numerem, który podałeś i znalazło stronę sklepu na której podano tę rolkę jako zamiennik oryginału: http://www.autkoplus.com/product/id/672 ... -531006310 Czyli powinna podejść bo nawet wg. vagcat.com taka sama idzie do prawie wszystkich silników (w którymś z dwulitrowych w B3 idzie chyba inny napinacz z paskiem).Chrisdot pisze:Rozrząd kompletny ( zestaw naprawczy rozrządu ) renomowanej firmy INA dostawcy na pierwszy montaż.
Zestaw naprawczy rozrządu zawiera :
Napinacz paska rozrządu ( rolka napinająca ) 531006310
Pasek rozrządu Contitech CT637
Na stronie contitech.de znalazłem tego PDF'a http://www.contitech.de/pages/produkte/ ... umkehr.pdf to katalog kompatybilnych pasków. I na 229 stronie jest numer części wg. producenta auta (056109119A) a obok model paska CT 637.
Tak na dobrą sprawę to mogłeś pójść do dobrego sklepu z częściami do zachodnich aut, tam powinni mieć katalogi poszczególnych producentów i dobraliby właściwe części.