witam
zamierzam na dniach nabyć B4 1,9 TDI w automacie, auto jest z 1995 r. Ponieważ nie miałem jeszcze nigdy auta z automatyczną skrzynią biegów, to mam pewne obawy. Na co zwrócić uwagę przy kupnie, jak poznać czy skrzynia pracuje prawidłowo ? Zaznaczę że auto nie ma obrotomierza, więc nie sprawdzę czy skrzynia przełącza biegi we właściwych zakresach obrotów ?
Jednak myślę, że zauważę czy działają tylko 3 biegi czy wszystkie ?
proszę o pomoc, w temacie automatu jestem "zielony"
Czytam również na forum o różnych wersjach skrzyni automatycznych, która jest warta uwagi ? której natomiast się wystrzegać ? no i po czym poznać jaki model jest w danym aucie ? AXG, CDX, BAA, CNY, CUZ, CAC, CCF, CCE, CDY, ATR, CMS, CGT, CHH, CGU, CMR. doczytałem że na nalepce pod tylną klapą można to odczytać, ale jak ?
na stronie http://www.automat.pl/readarticle.php?article_id=1 już trochępoczytałem, jednak pytanie techniczne, jakie sprzęgło jest w w/w audi elektromagnetyczne czy hydrokinetyczne ?
pozdrawiam i dziękuję
[B4 1,9 TDI] jak sprawuje się automat przy silniku 1,9 TDI ?
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 22 sie 2009, 22:27
- Lokalizacja: Żary/Zielona Góra
[B4 1,9 TDI] jak sprawuje się automat przy silniku 1,9 TDI ?
Ostatnio zmieniony 22 sie 2009, 23:42 przez Marcin Gutek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kolego luknij tu: http://www.centrum.audi80.pl/content/view/202/85/ to rozpiska skrzyń biegów które występowały w audi.
W b4 mogą być następujące automaty: CEB, CBT, AZZ, AEH. Różnią się przełożeniami.
W b4 mogą być następujące automaty: CEB, CBT, AZZ, AEH. Różnią się przełożeniami.
https://audi80.pl/b4-1z-avant-automa ... ht=automatWOJTEK26 pisze:Podczas kupna musisz sprawdx jak przełacza biegi, czy nie ma duzysz szrpnięć przy zmianie biegów i czy nie ma problemów przy redukcji. Napewno po zakupie musisz wymienic filtr i olej w skrzyni bo nie widomo czy poprzednik to robił. Sprawdź tez pozimo oleju begnetem i jaki ma kolor olej i czy nie czuc spalenizną. Po odpaleniu nacisnij ham i powoli przełaczaj poszczególne biegi, nie powinno byc czuć zadnych mocnych szarpnięć ani słyszec hałasów.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 22 sie 2009, 22:27
- Lokalizacja: Żary/Zielona Góra
witam
dziękuję za szybką reakcję. Widziałem tę tabelę, jednak nie oglądałem jeszcze planowanego auta na realu, dopiero w ponidziałek wieczorem jestem umówiony ze sprzedającym. Po czym dokładnie poznam jaki rodzaj skrzyni jest w danym audi, wiem że jest jakaś naklejka pod tylną klapą, ale ona jest na klapie ? spiszę sobie te rodzaje skrzyń i będę szukał na niej któregoś z ciągu znaków, tylko ciekawe czy jest tam skrzynia ta co powinna być, musiałbym jeszcze pod maskę na skrzynię zerknąć czy aby model skrzyni z naklejki zgadza się z tym co pod maską.
A czy któreś modele są lepsze, któryś trzeba się wystrzegać itp??
no i jakie jest tam sprzęgło ?
słyszałem jeszcze opinię, że do silnika 90KM czyli 1,9TDi automat raczej nie pasuje, że moc trochę za mała jak do automata. ??
pozdrawiam
dziękuję za szybką reakcję. Widziałem tę tabelę, jednak nie oglądałem jeszcze planowanego auta na realu, dopiero w ponidziałek wieczorem jestem umówiony ze sprzedającym. Po czym dokładnie poznam jaki rodzaj skrzyni jest w danym audi, wiem że jest jakaś naklejka pod tylną klapą, ale ona jest na klapie ? spiszę sobie te rodzaje skrzyń i będę szukał na niej któregoś z ciągu znaków, tylko ciekawe czy jest tam skrzynia ta co powinna być, musiałbym jeszcze pod maskę na skrzynię zerknąć czy aby model skrzyni z naklejki zgadza się z tym co pod maską.
A czy któreś modele są lepsze, któryś trzeba się wystrzegać itp??
no i jakie jest tam sprzęgło ?
słyszałem jeszcze opinię, że do silnika 90KM czyli 1,9TDi automat raczej nie pasuje, że moc trochę za mała jak do automata. ??
pozdrawiam
Kolego napisz na PW do tego klubowicza https://audi80.pl/b4-1z-dobo26-elekt ... t21088.htm https://audi80.pl/dobo26,u,3974.htm
On ma właśnie 1Z na automacie. Kiedyś na spocie z nim rozmawiałęm i mówił że spoko się jeździ z automatem i nie narzeka. Może poda Ci nr do siebie i pogadasz na żywo.
A co do oznaczenia skrzyni to wlepka jest w tylniej klapie od spodu a na skrzyni oznaczenie jest u gory na lączeniu silnika ze skrzynią.
On ma właśnie 1Z na automacie. Kiedyś na spocie z nim rozmawiałęm i mówił że spoko się jeździ z automatem i nie narzeka. Może poda Ci nr do siebie i pogadasz na żywo.
A co do oznaczenia skrzyni to wlepka jest w tylniej klapie od spodu a na skrzyni oznaczenie jest u gory na lączeniu silnika ze skrzynią.
Witam
jak chcesz kupić automata to naprawdę zwróć uwagę na jego stan techniczny. Ja kupowałem auto od Niemca to miałem wszystko w książce serwisowej bo serwisowany był prawie do końca i naprawdę nie mam z automatem żadnych problemów. sprawdź tak jak piszą na automat.pl. W moim 1Z mam obrotek a mam audi z 94r... ale automat zmienia biegi przy odpowiedniej prędkości. Jak masz 70 puść gaz i lekko dodaj ma wrzucić 4. jeżeli ma taka skrzynie jak moja. Jutro sprawdzę jaka skrzynia jest u mnie i napisze Ci oznaczenie.
a co do mocy przejedz się to zobaczysz. jak wciśniesz mu energicznie do spodu to zobaczysz co potrafi :mrgreen: i nie zatrzyma się na 140km/h tylko jedzie dalej równo. Próbowałem się z 1Z z manualem i brak szans na odcinku 500m później się nam droga skończyła
przyspieszenie ma lepsze i jest lepszy dla silnika nie zarzniesz go bo on sam zmieni bieg. Mam 280 tys. przejechane i silnik pierwsza klasa. trochę większe spalanie do 7l przy bardzo agresywnej jeździe. jak lecisz spokojnie to i w 5.5 się zmieścisz.
no i w automacie masz ten komfort jazdy którego w manuału nigdy nie będziesz miał :mrgreen: <mikolaj>
jak chcesz kupić automata to naprawdę zwróć uwagę na jego stan techniczny. Ja kupowałem auto od Niemca to miałem wszystko w książce serwisowej bo serwisowany był prawie do końca i naprawdę nie mam z automatem żadnych problemów. sprawdź tak jak piszą na automat.pl. W moim 1Z mam obrotek a mam audi z 94r... ale automat zmienia biegi przy odpowiedniej prędkości. Jak masz 70 puść gaz i lekko dodaj ma wrzucić 4. jeżeli ma taka skrzynie jak moja. Jutro sprawdzę jaka skrzynia jest u mnie i napisze Ci oznaczenie.
a co do mocy przejedz się to zobaczysz. jak wciśniesz mu energicznie do spodu to zobaczysz co potrafi :mrgreen: i nie zatrzyma się na 140km/h tylko jedzie dalej równo. Próbowałem się z 1Z z manualem i brak szans na odcinku 500m później się nam droga skończyła
przyspieszenie ma lepsze i jest lepszy dla silnika nie zarzniesz go bo on sam zmieni bieg. Mam 280 tys. przejechane i silnik pierwsza klasa. trochę większe spalanie do 7l przy bardzo agresywnej jeździe. jak lecisz spokojnie to i w 5.5 się zmieścisz.
no i w automacie masz ten komfort jazdy którego w manuału nigdy nie będziesz miał :mrgreen: <mikolaj>
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 22 sie 2009, 22:27
- Lokalizacja: Żary/Zielona Góra
dzięki za info, właśnie w tym problem że w aucie które mam oglądać nie ma obrotomierza, więc nie widać przy jakich obrotach zmienia biegi, czy możesz tak mniej wiecej to sprawdzić, lub czy gdzieś to można znaleźć w necie ?
ze spalaniem się liczę, litr więcej ponoć.... a plusem dla mnie to jest to, że właśnie przy automacie silnik tak nie dostaje i zawieszenie, tylko jak czytam o tych kosztach napraw to za kieszeń się łapię...
a o co chodzi z tym wątkiem "Jak masz 70 puść gaz i lekko dodaj ma wrzucić 4", a co bez puszczenia gazu nie wrzuci 4 ? jak to jest, czy to takie tylko załączenie 4 do "kulania się" ??
aha, a jak jest z obrotomierzem, czy wrzucić go zamiast zegarka to jakaś zagmatwana filozofia ?
pozdrawiam
ze spalaniem się liczę, litr więcej ponoć.... a plusem dla mnie to jest to, że właśnie przy automacie silnik tak nie dostaje i zawieszenie, tylko jak czytam o tych kosztach napraw to za kieszeń się łapię...
a o co chodzi z tym wątkiem "Jak masz 70 puść gaz i lekko dodaj ma wrzucić 4", a co bez puszczenia gazu nie wrzuci 4 ? jak to jest, czy to takie tylko załączenie 4 do "kulania się" ??
aha, a jak jest z obrotomierzem, czy wrzucić go zamiast zegarka to jakaś zagmatwana filozofia ?
pozdrawiam
zmiana biegu zależny od prędkości jaka osiągniesz nie od obrotów choć to powiązane druga sprawa jest taka ze w automacie są tryby jazdy w naszych autach mamy możliwość ustawienia tylko trybu sport ale jak będziesz delikatnie powoli jechał to automat będzie ekonomicznie zmieniał biegi jak będziesz mu deptał to automat będzie zmieniał biegi przy maksymalnych prędkościach na trojce pojedziesz nawet 120 i dopiero wtedy da Ci 4. Nie szukałem tego nigdy w necie ale z tego co pamiętam to jak jedziesz spokojnie to an 1 startujesz 2 bieg masz od 20km/h 3bieg gdzieś od 35 4 bieg od 70km/h. zmiany pierwszych biegów bez obrotka będzie ci ciężko wyczuć musisz słuchać silnika.
Jeżeli chodzi o koszty naprawy to mamy wszystko jak w normalnym 1Z poza tą skrzynia koszty naprawy tego sprzętu są drogie dlatego trzeba dobrze sprawdzić co się kupuje.
a o co chodzi z tym wątkiem "Jak masz 70 puść gaz i lekko dodaj ma wrzucić 4", a co bez puszczenia gazu nie wrzuci 4 ? jak to jest, czy to takie tylko załączenie 4 do "kulania się" ??
to jest tak ze tak właśnie się oszukuje automata tak się robi żeby zmienił bieg na wyższy 70km/h jest to minimalna prędkość dla 4 biegu.
Obrotek wkładasz bez problemu. poszukaj na forum a dużo na ten temat znajdziesz.
Jeżeli chodzi o koszty naprawy to mamy wszystko jak w normalnym 1Z poza tą skrzynia koszty naprawy tego sprzętu są drogie dlatego trzeba dobrze sprawdzić co się kupuje.
a o co chodzi z tym wątkiem "Jak masz 70 puść gaz i lekko dodaj ma wrzucić 4", a co bez puszczenia gazu nie wrzuci 4 ? jak to jest, czy to takie tylko załączenie 4 do "kulania się" ??
to jest tak ze tak właśnie się oszukuje automata tak się robi żeby zmienił bieg na wyższy 70km/h jest to minimalna prędkość dla 4 biegu.
Obrotek wkładasz bez problemu. poszukaj na forum a dużo na ten temat znajdziesz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 27
- Rejestracja: 22 sie 2009, 22:27
- Lokalizacja: Żary/Zielona Góra