Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 2.0 ABT] Dodatkowa kontrolka paliwa- mozliwe??

ODPOWIEDZ
kjekken
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 20 sie 2009, 20:59

[80 B4 2.0 ABT] Dodatkowa kontrolka paliwa- mozliwe??

Post autor: kjekken » 20 sie 2009, 21:16

Witam.. Wiem ze temat kontrolek paliwa byl poruszany baardzo duzo razy na tym forum, ale nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie:

Zastanawiam sie czy jest mozliwe zamontowac dodatkowa kontrolke paliwa, tak zeby swiecila jak w baku jest rezerwa..

Jesli tak, to w jaki sposob moge to zrobic??

Z gory dziekuje za odpowiedz:)

Awatar użytkownika
Katana_6
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 181
Rejestracja: 15 sty 2009, 19:43

Post autor: Katana_6 » 20 sie 2009, 21:18

Też o tym było na forum. Jest to nie możliwe.
Jedyny sposób to montaż modułu AC bądź AC/BC.

Ja u siebie tak zrobiłem, zamontowałem moduł AC.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 21 sie 2009, 00:20

Katana_6 pisze:Też o tym było na forum. Jest to nie możliwe.
Jedyny sposób to montaż modułu AC bądź AC/BC.

Ja u siebie tak zrobiłem, zamontowałem moduł AC.

Pozdrawiam

właśnie że możliwe ;-)
ustawiając rezerwę tak jak kolega widmo pokazał to w działe warszta możemy również zmierzyć rezystancję jaka jest na pustym i na pełnym zbiorniku.
Dodając przekaźnik który uruchamiał będzie się dokładnie po osiągnięciu pożądanego oporu-czyt. rezystancji i od niego puścić żarówkę w deskę.Wskaźnik działa właśnie na zasadzie rezystancji i odczytu z potencjometra liniowego(czy jakoś tak :-P)
W ten sposób kiedy wskaźnik zbliży się do miejsca w którym chcemy kontrolka się zapali.
Trochę to skomplikowane ale polecam forum ELEKTRODA ;-)
Oczywiście nasz odczyt będzie miał przekłamania ale zawsze coś :-P

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 sie 2009, 00:32

Czytałem kiedyś na elektrodzie że można sobie dorezać dodatkową lampkę rezerwy stosując termistor połączony szeregowo z żarówką. Na takiej zasadzie działały kontrolki rezerwy w starszych japończykach. Jest układ niezależny od pływaka z potencjometrem który przekazuje informacje do tradycyjnego wskaźnika a wiec ryzyko braku informacji o poziomie paliwa jest mniejsze.
Krótko opisze działanie, Termistor znajduje się w zbiorniku paliwa na pewnej wysokości od dna. Gdy poziom paliwa spadnie poniżej termistora, wtedy przestaje być chłodzony przez paliwo i pod wpływem przepływającego prądu nagrzewa się zmniejszając opór elektryczny który stawia na obwodzie co powoduje zaświecanie się żarówki. Działa to o tyle fajnie że żarówka nie zapala się nagle tylko gdy poziom opadnie poniżej i jest obmywany coraz słabiej przez paliwo powoduje że połączona z nim żarówka zaczyna stopniowo się rozżarzać aż do pełnego zaświecenia się.
Aby to zrealizować trzeba by było dostać się do zbiornika paliwa, solidnie umieścić w nim termistor, dorobić sobie kontrolkę na desce rozdzielczej, i wszystko połączyć.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 21 sie 2009, 19:05

No tak ale jak sam mówisz termistor się nagrzewa a w naszych prawie 20 latkach istnieje ryzyko zwarć no i wiadomo co może się stać :roll:

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 21 sie 2009, 20:14

Niektórzy producenci stosowali to w seryjnych samochodach, musieli to sprawdzić bo przecież nie produkowali by bomb z opóźnionym zapłonem ;-) A co z zanurzeniowymi pompami paliwa, do nich płynie o wiele mocniejszy prąd niż przez termistor dodatkowo połączony szeregowo z żaróweczką.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 21 sie 2009, 23:06

no tak ale każda dodatkowa ingerencja w elektrykę juz i tak starego samochodu wiąże sie z ryzykiem :-)
Gdzieś tez czytałem że jest możliwość zrobienia takiego czujnika jak pływak w zbiorniczku płynu wyrównawczego chłodnicy tylko trzeba odwrócić bieguny ale nie wiem za bardzo o co kaman...

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 sie 2009, 11:30

A moim zdaniem taka kontrola jest kompletnie niepotrzebna. Mam teraz A4 i takową kontrolkę, dodatkowo jeszcze sygnalizację dźwiękową w momencie zaświecenia się kontrolki. Jedyny plus tego jest taki że zmusza mnie do zatankowania bo ta wielka świecąca się lampka nieźle mnie wkurza.

Awatar użytkownika
shellah
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3081
Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
Imię: Artur
Model: Inny
Nadwozie: Coupe
Silnik: 2.8 AAH+lpg
Lokalizacja: Reading UK

Post autor: shellah » 22 sie 2009, 18:05

Labiel no ok ale czasem są wyjątki :-P w poprzedniej coupe ng jak jeszcze na pb jeździła i to nawet dorze wszystko pracowało sugerowałem się licznikiem i raz się zdarzyło że mnie zawiódł. stałem w szczerym polu ponad 3 godziny.
W wjątkowych sytuacjach-gdy nie znamy naszego silnika moze się przydać

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 22 sie 2009, 18:50

W B3 trzy razy na luzie dojechałem na stację, plus raz zgasła mi na podjeździe w domu. A w A4 przed założeniem LPG raz nie odpaliłem już przed domem a raz brakło mi w mieści :oops: Więc kontrolka, kontrolką tyle że trzeba się jeszcze do niej stosować.

Awatar użytkownika
duo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 4070
Rejestracja: 08 maja 2007, 19:29
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: duo » 22 sie 2009, 23:28

jeszcze mi nigdy paliwa nie zabrakło .. jezda na rezerwie to masakra jakas .. zasysanie tego syfu ze spodu zbiornika, szok .. po co te lampki, sygnały, wystarczy mieć olej w głowie <piwo>

Audi 80 Polska
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 7334
Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
Imię: Andrzej Cz
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Audi 80 Polska » 23 sie 2009, 12:26

Ja znam takich którzy dokładnie wiedzą ile kilometrów można zrobić od zapalenia się lampki do zatrzymanie się auta z powodu braku paliwa. Kiedyś jechałem ze znajomym który widząc że pali się kontrolka nadłożył jakieś 5km aby zajechać na stację i kupić benzyny za 10zł, choć miał pieniądze na więcej. Kontrolka przestała świecić zaczęła migać podczas jazdy po polskich nierównych drogach.

Arczizioom

Post autor: Arczizioom » 23 sie 2009, 12:35

Ja mam u siebie tak dostrojonego AC żebym mógł jeszcze 100km zrobić od zapalenia rezerwy i jak narazie to jeszcze nie zdarzyło mi się stanąć z braku ropy. Choć czasem po zrobieniu 120km zastanawiałem się czy dojadę do CPN-u.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Wnętrze i tapicerka”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl