[80 B4 2.0 ABT] Dodatkowa kontrolka paliwa- mozliwe??
[80 B4 2.0 ABT] Dodatkowa kontrolka paliwa- mozliwe??
Witam.. Wiem ze temat kontrolek paliwa byl poruszany baardzo duzo razy na tym forum, ale nie znalazlem odpowiedzi na moje pytanie:
Zastanawiam sie czy jest mozliwe zamontowac dodatkowa kontrolke paliwa, tak zeby swiecila jak w baku jest rezerwa..
Jesli tak, to w jaki sposob moge to zrobic??
Z gory dziekuje za odpowiedz:)
Zastanawiam sie czy jest mozliwe zamontowac dodatkowa kontrolke paliwa, tak zeby swiecila jak w baku jest rezerwa..
Jesli tak, to w jaki sposob moge to zrobic??
Z gory dziekuje za odpowiedz:)
- shellah
- Forum Audi 80
- Posty: 3081
- Rejestracja: 08 wrz 2007, 09:08
- Imię: Artur
- Model: Inny
- Nadwozie: Coupe
- Silnik: 2.8 AAH+lpg
- Lokalizacja: Reading UK
Katana_6 pisze:Też o tym było na forum. Jest to nie możliwe.
Jedyny sposób to montaż modułu AC bądź AC/BC.
Ja u siebie tak zrobiłem, zamontowałem moduł AC.
Pozdrawiam
właśnie że możliwe
ustawiając rezerwę tak jak kolega widmo pokazał to w działe warszta możemy również zmierzyć rezystancję jaka jest na pustym i na pełnym zbiorniku.
Dodając przekaźnik który uruchamiał będzie się dokładnie po osiągnięciu pożądanego oporu-czyt. rezystancji i od niego puścić żarówkę w deskę.Wskaźnik działa właśnie na zasadzie rezystancji i odczytu z potencjometra liniowego(czy jakoś tak )
W ten sposób kiedy wskaźnik zbliży się do miejsca w którym chcemy kontrolka się zapali.
Trochę to skomplikowane ale polecam forum ELEKTRODA
Oczywiście nasz odczyt będzie miał przekłamania ale zawsze coś
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Czytałem kiedyś na elektrodzie że można sobie dorezać dodatkową lampkę rezerwy stosując termistor połączony szeregowo z żarówką. Na takiej zasadzie działały kontrolki rezerwy w starszych japończykach. Jest układ niezależny od pływaka z potencjometrem który przekazuje informacje do tradycyjnego wskaźnika a wiec ryzyko braku informacji o poziomie paliwa jest mniejsze.
Krótko opisze działanie, Termistor znajduje się w zbiorniku paliwa na pewnej wysokości od dna. Gdy poziom paliwa spadnie poniżej termistora, wtedy przestaje być chłodzony przez paliwo i pod wpływem przepływającego prądu nagrzewa się zmniejszając opór elektryczny który stawia na obwodzie co powoduje zaświecanie się żarówki. Działa to o tyle fajnie że żarówka nie zapala się nagle tylko gdy poziom opadnie poniżej i jest obmywany coraz słabiej przez paliwo powoduje że połączona z nim żarówka zaczyna stopniowo się rozżarzać aż do pełnego zaświecenia się.
Aby to zrealizować trzeba by było dostać się do zbiornika paliwa, solidnie umieścić w nim termistor, dorobić sobie kontrolkę na desce rozdzielczej, i wszystko połączyć.
Krótko opisze działanie, Termistor znajduje się w zbiorniku paliwa na pewnej wysokości od dna. Gdy poziom paliwa spadnie poniżej termistora, wtedy przestaje być chłodzony przez paliwo i pod wpływem przepływającego prądu nagrzewa się zmniejszając opór elektryczny który stawia na obwodzie co powoduje zaświecanie się żarówki. Działa to o tyle fajnie że żarówka nie zapala się nagle tylko gdy poziom opadnie poniżej i jest obmywany coraz słabiej przez paliwo powoduje że połączona z nim żarówka zaczyna stopniowo się rozżarzać aż do pełnego zaświecenia się.
Aby to zrealizować trzeba by było dostać się do zbiornika paliwa, solidnie umieścić w nim termistor, dorobić sobie kontrolkę na desce rozdzielczej, i wszystko połączyć.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
- Motostacja pl
- Forum Audi 80
- Posty: 6966
- Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
- Imię: Motostacja PL
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Ja znam takich którzy dokładnie wiedzą ile kilometrów można zrobić od zapalenia się lampki do zatrzymanie się auta z powodu braku paliwa. Kiedyś jechałem ze znajomym który widząc że pali się kontrolka nadłożył jakieś 5km aby zajechać na stację i kupić benzyny za 10zł, choć miał pieniądze na więcej. Kontrolka przestała świecić zaczęła migać podczas jazdy po polskich nierównych drogach.