Witam.
Na wstępie chciałbym zaznaczyć ze tematy tego typu były wielokrotnie poruszane, jednak ja nie znalazłem odpowiedzi na mój problem. Otóż sprawa wygląda następująco. Autko posiadam od jakiegoś roku czasu i zawsze moje wolne obroty to było 1000 obr/min. Wiem ze to troszkę za dużo (jeśli się nie mylę to ma być 900 ± 50 obr/min) ale jakoś mi to nie przeszkadzało. Niestety jakiś czas temu musiałem zostawić samochód u mechanika bo niestety padła mi pompa olejowa. Wszystko zostało ładnie naprawione jednak teraz mam problem właśnie z obrotami. Nieważne czy silnik jest ciepły czy zimny mam prawie zawsze 1100 obr/min, a to już dużo za dużo. Czasami jak chwilkę pochodzi to spadają do 1000 obr/min jednak po lekkim przy-gazowaniu znów jest 1100 obr/min. Przejrzałem wszystkie węże i wydaje mi się ze są całe a wiec nie ciągnie jakiegoś lewego powietrza, a teraz chyba zabiorę się za sprawdzenie korkowca ale nie wiem czy to coś pomoże.
Proszę o jakieś sugestie w tym temacie.
Pozdrawiam i dzięki.
[80 B4 2.0 ABK] problem z obrotami biegu jałowego
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 sie 2009, 19:05
-
- Forum Audi 80
- Posty: 36
- Rejestracja: 23 mar 2009, 12:31
- Lokalizacja: kielce\warszawa
- HeavenQueen
- Forum Audi 80
- Posty: 526
- Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
- Lokalizacja: Trzebinia
Witaj,
- podłącz VAG'a, sprawdź błędy, pokasuj,
- sprawdź szczelność dolotu i odmy,
- sprawdź czy podłączone są wszystkie czujniki (np. "niebieski" temperatury),
- przemyj zawór wolnych obrotów (potocznie: krokowiec),
- wyczyść przepustnicę,
- sprawdź krzywą rezystancji potencjometru przepustnicy,
To na początek.
Pozdrawiam,
Rafał
- podłącz VAG'a, sprawdź błędy, pokasuj,
- sprawdź szczelność dolotu i odmy,
- sprawdź czy podłączone są wszystkie czujniki (np. "niebieski" temperatury),
- przemyj zawór wolnych obrotów (potocznie: krokowiec),
- wyczyść przepustnicę,
- sprawdź krzywą rezystancji potencjometru przepustnicy,
To na początek.
Pozdrawiam,
Rafał
- Grzegorzbielsko
- Forum Audi 80
- Posty: 647
- Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
- Lokalizacja: bielsko-biała
Najpierw sprawdź czy czasem podczas naprawy nie podciągnął ci cięgna od przepustnicy albo nic jej nie blokuje!
Jak nie to dopiero rozbieraj auto :mrgreen: ale zacznij od podstaw czyli przemyj zawór biegu jałowego, wyciągnij przekaźnik 30 przeczyść nóżki, możesz go od razu prze lutować zerknij tez od przepływomierza czy nie przyciera się klapka.
[ Dodano: 2009-08-21, 14:10 ]
Jak nie to dopiero rozbieraj auto :mrgreen: ale zacznij od podstaw czyli przemyj zawór biegu jałowego, wyciągnij przekaźnik 30 przeczyść nóżki, możesz go od razu prze lutować zerknij tez od przepływomierza czy nie przyciera się klapka.
[ Dodano: 2009-08-21, 14:10 ]
W ABK jesteśmy w tej dobrej sytuacji że ECU po każdym wyłączeniu stacyjki kasuje błędy :lol: pozostawia je tylko w pamięci co niczemu nie przeszkadza w normalnej eksploatacji.HeavenQueen pisze:pokasuj,
Ostatnio zmieniony 23 sie 2009, 11:31 przez Grzegorzbielsko, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 19 sie 2009, 19:05
Witam.
Jak do tej pory miałem tylko czas by sprawdzić podstawowe rzeczy.Przemyłem krokowca , sprawdziłem przepływomierz , pogrzebałem tez coś w przekaźniku. Jak na razie brak jakich kolwiek rezultatów.
Jednak przydało by się gdzieś autko podłączyć.
Przy okazji co należy odłączyć przy wyminie pompy olejowej ,by to w miarę sprawnie zrobić ?
A czy mógł by mieć na to wpływ przestawiony rozrząd ?
Jak do tej pory miałem tylko czas by sprawdzić podstawowe rzeczy.Przemyłem krokowca , sprawdziłem przepływomierz , pogrzebałem tez coś w przekaźniku. Jak na razie brak jakich kolwiek rezultatów.
Jednak przydało by się gdzieś autko podłączyć.
Przy okazji co należy odłączyć przy wyminie pompy olejowej ,by to w miarę sprawnie zrobić ?
A czy mógł by mieć na to wpływ przestawiony rozrząd ?