[B4 ABK] Odpowietrzenie układu hamulcowego z ABSem
[B4 ABK] Odpowietrzenie układu hamulcowego z ABSem
Witojcie:) Jestem po regeneracji tylnego zacisku hamulcowego w swojej "babce" Ręczny już jest OK ale kosztem nożnego:/ Hamuje ale pedał początkowo spada nisko. Odpowietrzyłem tylko stronę którą robiłem. Jest jakaś specjalna metoda na odpowietrzanie układu z ABSem? Spotkałem się z opinią że ma być zapłon włączony przy odpowietrzaniu.Inni znów piszą że nie potrzeba. Jak ktoś zna pewniaka to nich napisze jak to ma być. Z góry dziękuję i pozdrawiam
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Kontakt:
Odpowietrzanie
Otóż pewnego razu stwierdziłem, że pedał hamulca mi ucieka spod stopy. Jak się potem okazało poszedł przewód gumowy między karoserią a zaciskiem na obudowie amortyzatora. Stamtąd jest jakieś 15 cm przewodu miedzianego i znów gumowy do samego "kopyta". Z Ojcem odpowietrzyliśmy układ raz z wyłączonym silnikiem, potem z włączonym. Nie mam doświadczenia z odpowietrzaniem układu z ABS-em. I tu mam pytanie, czy normalne jest by w układzie ABS jak naciska się na pedał pulsacyjnie coraz mocniej to można dojść do same go dołu. I spróbowałem kiedyś przy wyłączonym ABS na suchej nawierzchni zablokować koła (proces przeprowadziłem po odpowietrzeniu tylko uszkodzonej wcześniej części układu) i zrobiłem to bez problemu na letnich oponach 205/15"/65R. 80 kmh i dymu było nawet troche sobie. I z tego co zauważyłem hamulce w B4 są niezwykle miękkie, nie takie sztywne jak w 125p jaki miałem poprzednio. I tu mam drugie pytanie. Czy układ w mojej niuni jest na tyle inteligentny by zniwelować moje błędy w odpowietrzaniu czy może zrobiłem wszystko ok i ten układ po prostu tak ma? Dziękuję za porady.
-
- Forum Audi 80
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z