[B4 ABK] Odpowietrzenie układu hamulcowego z ABSem
[B4 ABK] Odpowietrzenie układu hamulcowego z ABSem
Witojcie:) Jestem po regeneracji tylnego zacisku hamulcowego w swojej "babce" Ręczny już jest OK ale kosztem nożnego:/ Hamuje ale pedał początkowo spada nisko. Odpowietrzyłem tylko stronę którą robiłem. Jest jakaś specjalna metoda na odpowietrzanie układu z ABSem? Spotkałem się z opinią że ma być zapłon włączony przy odpowietrzaniu.Inni znów piszą że nie potrzeba. Jak ktoś zna pewniaka to nich napisze jak to ma być. Z góry dziękuję i pozdrawiam
- percevalle
- Audi 80 Klub
- Posty: 768
- Rejestracja: 31 mar 2009, 13:51
- Lokalizacja: zamość/lubelskie
- Francis1982
- Forum Audi 80
- Posty: 1728
- Rejestracja: 15 sty 2009, 16:57
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Odpowietrzanie
Otóż pewnego razu stwierdziłem, że pedał hamulca mi ucieka spod stopy. Jak się potem okazało poszedł przewód gumowy między karoserią a zaciskiem na obudowie amortyzatora. Stamtąd jest jakieś 15 cm przewodu miedzianego i znów gumowy do samego "kopyta". Z Ojcem odpowietrzyliśmy układ raz z wyłączonym silnikiem, potem z włączonym. Nie mam doświadczenia z odpowietrzaniem układu z ABS-em. I tu mam pytanie, czy normalne jest by w układzie ABS jak naciska się na pedał pulsacyjnie coraz mocniej to można dojść do same go dołu. I spróbowałem kiedyś przy wyłączonym ABS na suchej nawierzchni zablokować koła (proces przeprowadziłem po odpowietrzeniu tylko uszkodzonej wcześniej części układu) i zrobiłem to bez problemu na letnich oponach 205/15"/65R. 80 kmh i dymu było nawet troche sobie. I z tego co zauważyłem hamulce w B4 są niezwykle miękkie, nie takie sztywne jak w 125p jaki miałem poprzednio. I tu mam drugie pytanie. Czy układ w mojej niuni jest na tyle inteligentny by zniwelować moje błędy w odpowietrzaniu czy może zrobiłem wszystko ok i ten układ po prostu tak ma? Dziękuję za porady.
-
- Forum Audi 80
- Posty: 6165
- Rejestracja: 16 lip 2007, 23:38
- Imię: Mariusz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan
- Silnik: 1.9 1Z
- Lokalizacja: Lubelskie
Żartujesz :?: :shock: No dobra wierzę ,wiec jeden siedzi i pompuje kilka razy hamulcem po czym trzyma pedał jakby cisnął hamulec ,drugi w tym momencie popuszcza odpowietrznik przy zacisku .I tak do momentu aż przez odpowietrznik leci tylko płyn bez powietrza ,na odpowietrznik wskazane jest załozyc jakiś wężyk i dać go do jakiejś butelki zeby nie schlapać wszystkiego płynem <ok>Dynia1990 pisze:Normalnie czyli jak??
Witam Panowie!
Ja mam problem taki, że niedawno strzelił mi przewód elastyczny na prawym przedzie. Niestety wywaliło mi cały płyn ze zbiorniczka. Auto stało bez przewodu parę dni, bo go nie miałem. Po wymianie przewodu, dolaniu do zbiorniczka płynu i kilkukrotnym odpowietrzeniu całego przodu mruga mi czerwona kontrolka z wykrzyknikiem i wydaje mi się, że lewe koło mocniej hamuje niż prawe. W związku z tym z powrotem wjechałem na kanał i odpowietrzyłem kilka razy, ale dalej nic. Macie jakieś rady? jakiś mechanik powiedział, że zapowietrzyła się pompa ABS, ale jakiś czas pojeżdżę, to powinna się odpowietrzyć - prawda to?? bo mnie się nie chce wierzyć...
Ja mam problem taki, że niedawno strzelił mi przewód elastyczny na prawym przedzie. Niestety wywaliło mi cały płyn ze zbiorniczka. Auto stało bez przewodu parę dni, bo go nie miałem. Po wymianie przewodu, dolaniu do zbiorniczka płynu i kilkukrotnym odpowietrzeniu całego przodu mruga mi czerwona kontrolka z wykrzyknikiem i wydaje mi się, że lewe koło mocniej hamuje niż prawe. W związku z tym z powrotem wjechałem na kanał i odpowietrzyłem kilka razy, ale dalej nic. Macie jakieś rady? jakiś mechanik powiedział, że zapowietrzyła się pompa ABS, ale jakiś czas pojeżdżę, to powinna się odpowietrzyć - prawda to?? bo mnie się nie chce wierzyć...