Tak właśnie postanowiło postąpić Audi ze swoimi czterema pierścieniami. W związku z obchodzoną w tym roku setną rocznicą powstania firmy, Audi przeprowadziło "face lifting" logo. Podobnie uczynił choćby Fiat kilka lat temu, obchodząc okrągłą rocznicę istnienia.
Ten charakterystyczny znak firmowy istnieje od lat 30. ubiegłego stulecia, kiedy to powstała firma Auto Union, łącząca cztery marki – Horch, Wanderer, DKW i właśnie Audi. Po wojennych zawieruchach pozostało tylko Audi i przejęło emblemat.
W związku z tak długą historią znaku firmowego trudno spodziewać się drastycznych zmian, a już na pewno nie zastąpienia czterech pierścieni innym motywem.
Nowe logo ma trójwymiarowy wygląd, z asymetrycznymi płaszczyznami okręgów, w przeciwieństwie do starego, gdzie "garb" biegł środkiem obręczy. Zmiana objęła również napis "Audi". Teraz czcionka jest bardziej konwencjonalna i zastąpi stylizowane litery z charakterystyczną literą "d". Poza tym nazwa firmy nie będzie już umieszczana centralnie pod obręczami, a w lewym dolnym rogu logo.
Stare logo :
Nowe logo :
źródło moto.onet.pl