[80 B3] - Kilka problemów początkującego kierowcy:)
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 lip 2009, 17:46
- Lokalizacja: lubuskie
[80 B3] - Kilka problemów początkującego kierowcy:)
Witam wszystkich!
Jestem tu nowa, to mój pierwszy wóz i pierwsze auto w rodzinie.
Wczoraj udało mi się tanio dostać zadbane, jak na swoje 20 lat, Audi 80 B3 (miłość od pierwszego wejrzenia ).
Jestem drugą właścicielką. Jest w nim parę rzeczy do poprawienia, ale mam dużo czasu i serca Na szczęście jest sprawny technicznie i prawie nie ma rdzy (odrobinka w bagażniku).
Ponieważ nie mam najmniejszego pojęcia o motoryzacji, a chcialabym w nim pare rzeczy porobić (przede wszystkim posprzątać ) mam pare pytań - przepraszam, mogą się wydać banalne :oops: , ale liczę na wyrozumiałość...
1. Ile może kosztować wymiana przegubów, gdzie coś takiego można dostać (allegro?) i czy żeby je wymienić trzeba oddać autko do warsztatu czy wystarczy pomoc kogoś, kto ma odrobinę pojęcia o samochodach?
2. Jak wymontować fotele? Chciałabym je poodkurzać, pocerować w paru miejscach i wyprać pokrowce.
3. Wyciągnęłam podłogę z bagażnika (żeby wyczyścić). W jednym miejscu miała przymocowany jakiś materiał izolacyjny (jakąś watę?), chyba w miejscu gdzie jest wydech. Niestety, to po podniesieniu podlogi to zaczęło się sypać. Czym to można zastąpić, ew. czy coś takiego można gdzieś kupić?
4. Może to zabrzmi trochę śmiesznie.... Czy myje się auto pod maską? Tam jest najbrudniej, czy jakbym przejechała ścierką czy mogłabym coś zepsuć?
5. Co trzeba zrobić jak miga kontrolka akumulatora? (akumulator jest nowy, jeszcze na gwarancji, pewnie chodzi o coś oczywistego)
6. Czy da się (i za ile) założyć poduszki powietrzne (przynajmniej dla kierowcy), z czym to się wiąże.
Będę bardzo wdzięczna za pomoc
Jestem tu nowa, to mój pierwszy wóz i pierwsze auto w rodzinie.
Wczoraj udało mi się tanio dostać zadbane, jak na swoje 20 lat, Audi 80 B3 (miłość od pierwszego wejrzenia ).
Jestem drugą właścicielką. Jest w nim parę rzeczy do poprawienia, ale mam dużo czasu i serca Na szczęście jest sprawny technicznie i prawie nie ma rdzy (odrobinka w bagażniku).
Ponieważ nie mam najmniejszego pojęcia o motoryzacji, a chcialabym w nim pare rzeczy porobić (przede wszystkim posprzątać ) mam pare pytań - przepraszam, mogą się wydać banalne :oops: , ale liczę na wyrozumiałość...
1. Ile może kosztować wymiana przegubów, gdzie coś takiego można dostać (allegro?) i czy żeby je wymienić trzeba oddać autko do warsztatu czy wystarczy pomoc kogoś, kto ma odrobinę pojęcia o samochodach?
2. Jak wymontować fotele? Chciałabym je poodkurzać, pocerować w paru miejscach i wyprać pokrowce.
3. Wyciągnęłam podłogę z bagażnika (żeby wyczyścić). W jednym miejscu miała przymocowany jakiś materiał izolacyjny (jakąś watę?), chyba w miejscu gdzie jest wydech. Niestety, to po podniesieniu podlogi to zaczęło się sypać. Czym to można zastąpić, ew. czy coś takiego można gdzieś kupić?
4. Może to zabrzmi trochę śmiesznie.... Czy myje się auto pod maską? Tam jest najbrudniej, czy jakbym przejechała ścierką czy mogłabym coś zepsuć?
5. Co trzeba zrobić jak miga kontrolka akumulatora? (akumulator jest nowy, jeszcze na gwarancji, pewnie chodzi o coś oczywistego)
6. Czy da się (i za ile) założyć poduszki powietrzne (przynajmniej dla kierowcy), z czym to się wiąże.
Będę bardzo wdzięczna za pomoc
Ostatnio zmieniony 30 lip 2009, 22:57 przez salmonella, łącznie zmieniany 1 raz.
- michael80b3
- Forum Audi 80
- Posty: 573
- Rejestracja: 27 gru 2008, 12:04
- Lokalizacja: Lubelskie LKR
Pzegub dostaniesz w każdym sklepie motoryzacyjnym cena ok 60 zł.salmonella pisze:1. Ile może kosztować wymiana przegubów, gdzie coś takiego można dostać (allegro?) i czy żeby je wymienić trzeba oddać autko do warsztatu czy wystarczy pomoc kogoś, kto ma odrobinę pojęcia o samochodach?
Najlepiej nie kombinować przy nim samemu tylko oddać do mechanika.
Zajrzyj pod fotel porusza się on na szynach, najpierw trzeba odkręcić śrubę trzymającą a potem wypchnąć z szyn.salmonella pisze:2. Jak wymontować fotele? Chciałabym je poodkurzać, pocerować w paru miejscach i wyprać pokrowce
Wody lepiej tam nie lej ale od przetarcia mokrą szmatką nic się nie stanie, kup sobie środek do czyszczenia silnika nie jest drogi a skuteczny.salmonella pisze:4. Może to zabrzmi trochę śmiesznie.... Czy myje się auto pod maską? Tam jest najbrudniej, czy jakbym przejechała ścierką czy mogłabym coś zepsuć?
Zamontowanie poduszek jest dość skomplikowane i kosztowne lepiej jeździć powoli i sie nie rozbijać.
Witaj :->
można oddać auto do mechanika a wystarczy też pomoc kogoś kto jest obeznany troszke,ja sam robie takie rzeczysalmonella pisze:1. Ile może kosztować wymiana przegubów, gdzie coś takiego można dostać (allegro?) i czy żeby je wymienić trzeba oddać autko do warsztatu czy wystarczy pomoc kogoś, kto ma odrobinę pojęcia o samochodach?
Napisz skąd jesteś to sie umówimy na przegląd auta. a teraz tak :
1) wymiana przegubu około 50 zł za strone plus koszt przegubu około 100 zł sztuka. Skąd wiesz ze przegub jest do wymiany ??
2) Aby mymontować fotel kierowcy jak i pasażera nalezy odkręcić srubke znajdującą sie na samym środku z przodu pod siedziskiem fotela. Zdjąć zaślepkę znjadującą sie na czrnym plastiku szyny fotela przy tunelu, (aby to zrobić nalezy fotel przysunąć jak najblizej kierownicy) i zdjąć ten czarny plastik. Nastepnym krokiem bedzie wysunięcie fotela (do tyłu) i jego wyjęcie z samochodu.
Potrzebne klucze to:
klucz imbusowy o rozmiarze 5
klucz oczkowy, zwykły klucz, lub klucz nasadkowy oi rozmiarze 10
śrubokręt
3) nie wiem o jaki materiał ci chodzi.
4) Jedź na myjkę gdzie myją komory silnikowe i silniki. Tam chłopaki dla dziewczyny zrobia wszystko zwłaszcza jak sie ładnie uśmiecha. :mrgreen:
5) Jak miga ci kontrolka akumulatora to prawdopodobnie trzeba bedzie zrobić alternator. W tym celu nalezy go odkręcić i zawieźć do elektromechanika koszt około 150 zł za kompletną robote.
6) Aby załozyć poduszki trzeba bedzie jechac po :
kierownice z poduszką , kompletną wiazke alektryczną komputer itp, itd.... koszt nieoplacalny . Lepiej daj sobie spokój.
jeśli bedziesz chciała jakąś pomoc to pisz na priva lub gg 4046235
1) wymiana przegubu około 50 zł za strone plus koszt przegubu około 100 zł sztuka. Skąd wiesz ze przegub jest do wymiany ??
2) Aby mymontować fotel kierowcy jak i pasażera nalezy odkręcić srubke znajdującą sie na samym środku z przodu pod siedziskiem fotela. Zdjąć zaślepkę znjadującą sie na czrnym plastiku szyny fotela przy tunelu, (aby to zrobić nalezy fotel przysunąć jak najblizej kierownicy) i zdjąć ten czarny plastik. Nastepnym krokiem bedzie wysunięcie fotela (do tyłu) i jego wyjęcie z samochodu.
Potrzebne klucze to:
klucz imbusowy o rozmiarze 5
klucz oczkowy, zwykły klucz, lub klucz nasadkowy oi rozmiarze 10
śrubokręt
3) nie wiem o jaki materiał ci chodzi.
4) Jedź na myjkę gdzie myją komory silnikowe i silniki. Tam chłopaki dla dziewczyny zrobia wszystko zwłaszcza jak sie ładnie uśmiecha. :mrgreen:
5) Jak miga ci kontrolka akumulatora to prawdopodobnie trzeba bedzie zrobić alternator. W tym celu nalezy go odkręcić i zawieźć do elektromechanika koszt około 150 zł za kompletną robote.
6) Aby załozyć poduszki trzeba bedzie jechac po :
kierownice z poduszką , kompletną wiazke alektryczną komputer itp, itd.... koszt nieoplacalny . Lepiej daj sobie spokój.
jeśli bedziesz chciała jakąś pomoc to pisz na priva lub gg 4046235
-
- Forum Audi 80
- Posty: 2
- Rejestracja: 28 lip 2009, 17:46
- Lokalizacja: lubuskie
Dzięki wielkie za pomoc :mrgreen:
O tym, że przeguby są do wymiany wiem od gościa, który mi auto sprzedawał, opuścił trochę z ceny.
Z siedzeniami też sobie poradziłam (tu się przydał pomoc, nie wiedziałam,że są takie ciężkie) Pod fotelem kierowcy znalazłam trochę drobniaków i zaschniętą cebulę :shock:
Z poduszkami dam sobie w takim razie spokój... nie zamierzam szaleć, więc nie sądzę, żeby się przydały
Jak jeszcze coś nie będzie grać, to wiem już gdzie szukać pomocy
Będę ze swoim autkiem jeszcze trochę walczyć, mam wakacje, więc do września spróbuję je doprowadzić do stanu używalności....no i żeby jakoś wyglądało (ścierka i odkurzacz potrafią zdziałać cuda )
Ze mną ten staruszek przeżyje drugą młodość :mrgreen:
O tym, że przeguby są do wymiany wiem od gościa, który mi auto sprzedawał, opuścił trochę z ceny.
Z siedzeniami też sobie poradziłam (tu się przydał pomoc, nie wiedziałam,że są takie ciężkie) Pod fotelem kierowcy znalazłam trochę drobniaków i zaschniętą cebulę :shock:
Z poduszkami dam sobie w takim razie spokój... nie zamierzam szaleć, więc nie sądzę, żeby się przydały
Jak jeszcze coś nie będzie grać, to wiem już gdzie szukać pomocy
Będę ze swoim autkiem jeszcze trochę walczyć, mam wakacje, więc do września spróbuję je doprowadzić do stanu używalności....no i żeby jakoś wyglądało (ścierka i odkurzacz potrafią zdziałać cuda )
Ze mną ten staruszek przeżyje drugą młodość :mrgreen:
Re: [80 B3] - Kilka problemów początkującego kierowcy:)
Hm nie wiem ale ja np mam ststem Procon Ten czy jakoś takoś to się nazywa mówiąc jaśniej w razie kolizji silnik wciąga kierownice i deskę jak najdalej od kierowcy, jeśli masz taki systemy nie wiem czy w B3 były to poduszka odpada.salmonella pisze:Witam wszystkich!
6. Czy da się (i za ile) założyć poduszki powietrzne (przynajmniej dla kierowcy), z czym to się wiąże.
Będę bardzo wdzięczna za pomoc
Podobno ten system był lepszy niż poduszki ale po "dzwonie" auto do kasacji więc niby dlatego zrezygnowali z tego i nie ma w nowszych wersjach audiczek.
A i koleżanko uwazaj na mechaników nawet znajomych ... koleżankę z uczelni naciągali na wszystko i na wszystkim zarabiali 2 razy... :cry: Więc jak będziesz oddawała auto gdziekolwiek bierz ze sobą faceta po to żeby był <ok> bo Ci wkręcą że do wymiany przegubów trzeba silnik wyjmować i kosz 500 PLN... U mnie na wiosce robią to za flaszkę;]
W sklepie motoryzacyjnym zapytaj o matę wygłuszającą - ja taką kupiłem i cały bagażnik z dołu wyłozyłem - on ma grubość około1,5 cm.salmonella pisze:3. Wyciągnęłam podłogę z bagażnika (żeby wyczyścić). W jednym miejscu miała przymocowany jakiś materiał izolacyjny (jakąś watę?), chyba w miejscu gdzie jest wydech. Niestety, to po podniesieniu podlogi to zaczęło się sypać. Czym to można zastąpić, ew. czy coś takiego można gdzieś kupić?
Maty są zwykłe i samoprzylepne
Witaj
W moim przypadku kończyły się szczotki w regulatorze napięcia. Im niższe obroty miał silnik tym słabsze ładowanie.
tomekk666 pisze:Jeżeli miga ona na uruchomionym silniku, może to być wina słabo naciągnietęgo paska alternatora.salmonella pisze:5. Co trzeba zrobić jak miga kontrolka akumulatora? (akumulator jest nowy, jeszcze na gwarancji, pewnie chodzi o coś oczywistego)
W moim przypadku kończyły się szczotki w regulatorze napięcia. Im niższe obroty miał silnik tym słabsze ładowanie.
MaXuS pisze:Procon Ten
w B3 to bylo
moim zdaniem to dobrze ze auto do kasacji, bo nie chcialbym pozniej jezdzic takim czyms co bylo po takim dzwonie....MaXuS pisze:Podobno ten system był lepszy niż poduszki ale po "dzwonie" auto do kasacji więc niby dlatego zrezygnowali z tego i nie ma w nowszych wersjach audiczek.
Oj walcz walcz, B3'jki to piekne autka niestety coraz mniej ich...salmonella pisze:Będę ze swoim autkiem jeszcze trochę walczyć, mam wakacje, więc do września spróbuję je doprowadzić do stanu używalności....no i żeby jakoś wyglądało
Pozdro
- luk_OP_Q89
- Forum Audi 80
- Posty: 1288
- Rejestracja: 11 lip 2008, 14:45
- Lokalizacja: OPOLE
Gdyby było lepsze niż jaśki to by zostało.Producentowi jest na rękę jeśli auto po dzwonie idzie na żyletki bo sprzeda więcej nowych.Pomyśl dlaczego w nowych autach umieszcza się bloki ABS i inne ważne(i kosztowne) sterowniki w narożnych częściach nadwozia...bo przy nie wielkim dzwonie trzeba wymieniać i biznes się kręci.MaXuS pisze:Podobno ten system był lepszy niż poduszki ale po "dzwonie" auto do kasacji więc niby dlatego zrezygnowali z tego i nie ma w nowszych wersjach audiczek.
Takiemu co robi "za flaszkę" pozwolił bym co najwyżej rów wykopać a nie auto naprawiać.MaXuS pisze:U mnie na wiosce robią to za flaszkę;]