Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2,0 ABT] Wysadza uszczelniacz walu korbowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Manolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 17 gru 2006, 10:14
Lokalizacja: Kraków

[B4 2,0 ABT] Wysadza uszczelniacz walu korbowego

Post autor: Manolo » 29 sie 2009, 14:31

Witam,
problem jak w temacie- <1rok temu mialem zachlapany rozrzad,diagnoza-stare uszczelniacze,przy wymianie okazalo sie,ze byly ok, tylko wyskoczyl uszczelniacz na wale korbowym.Teraz nagle znowu widze olej na rozrzadzie.Co moze powodowac wyskakiwanie uszczelniacza?
Pozdrawiam,
Tomasz

Awatar użytkownika
krzycho
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 143
Rejestracja: 07 mar 2009, 15:59
Kontakt:

Post autor: krzycho » 29 sie 2009, 15:22

Odma czysta?

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 29 sie 2009, 20:36

krzycho pisze:Odma czysta?
czyli po polsku odpowietrzanie komory wału korbowego.
Przewód który idzie koło filtra oleju do takiego grzybka na pokrywie zaworów.

piotrcsw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 29 sie 2009, 17:11

Post autor: piotrcsw » 29 sie 2009, 21:37

Sprawdź jeszcze czy jak na zapalonym silniku odkręcisz korek wlewu paliwa to:
- zmniejszą się obroty
- jak mocno dmucha (o ile dmucha)
- czy przypadkiem nie zgaśnie

kaline1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kaline1984 » 29 sie 2009, 23:18

Witam. Kolego Grześ to silnik ABT a nie ABK w opisie tak jest napisane czyli brak grzyba. Kolega Piotrek Miał na myśli korek wlewu oleju a nie paliwa?:-)Mam racje?

piotrcsw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 29 sie 2009, 17:11

Post autor: piotrcsw » 30 sie 2009, 10:16

Taa, sorry. Myślałem dobrze, napisałem źle... ;-)

Marcin D
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 105
Rejestracja: 17 cze 2007, 08:49
Imię: Marcin
Lokalizacja: Wałbrzych

Post autor: Marcin D » 30 sie 2009, 10:16

Za duze cisnienie w skrzyni korbowej czyli:
1-łodma zawalona nagarem
2-skonczyly sie pierscienie i cisnienie z nad tloka zwiewa do skrzyni korbowej.

Albo jedno i drugie.

piotrcsw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 29 sie 2009, 17:11

Post autor: piotrcsw » 30 sie 2009, 10:19

Dlatego właśnie należy sprawdzić reakcje na otwarcie korka wlewu oleju. Jeżeli nie zgaśnie, różnica obrotów nie bedzie duża to znaczy, że odma... A jeżeli spadnie na obrotach, aż zgaśnie to pierścionki do zrobienia

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 30 sie 2009, 19:28

tak jak pisze piotrcsw, w ABT po odkręceniu korka wlewu oleju na włączonym silniku nie powinno być różnicy w jego pracy, czyli nie powinien spadać z obrotów, a już tym bardziej zgasnąć.

Manolo, zdejmij pokrywę obudowy filtra powietrza i zobacz czy od strony odmy filtr powietrza nie jest zarzygany olejem.
Manolo pisze:Teraz nagle znowu widze olej na rozrzadzie.Co moze powodowac wyskakiwanie uszczelniacza?
przede wszystkim powinieneś powycierać ten olej i znaleźć miejsce, z którego on wycieka. bez tego nikt Ci na odległość za dużo nie doradzi. Może simering wałka rozrządu puszcza? albo uszczelka pod deklem zaworów?

Manolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 17 gru 2006, 10:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Manolo » 30 sie 2009, 22:40

Witam,
dziekuje wszystkim za odpowiedzi;rozumie,ze stawiacie na zawalony przewod odmy, ten metalowy, ktory idzie ze skrzyni korbowej do gumowego trojnika,laczacego z pokrywa zaworow i filtrem powietrza?Wyciagnac i przeczyscic go? Czy calosc ukladu, tzn w ktorym miejscu sie to zwykle zatyka?
Sprawdzalem korek, odkrecenie go nie ma ZADNEGO wplywu na prace silnika, natomiast lekko dmucha z niego spalinami - czyli dobrze? Obudowa filtru od wewnatrz jest troche pobrudzona olejem,tak jak i sam wtryskiwacz - czyli chyba wlasnie tak powinno byc?
Tak sie zastanawiam, czy gdy jest zatkana odma,to nie wysadzaloby np bagnetu?
Olej na 90% wycieka z uszczelniacza walu korbowego,tak jak poprzednio.
Pozdrawiam,
Tomek
Ostatnio zmieniony 30 sie 2009, 22:48 przez Manolo, łącznie zmieniany 2 razy.

piotrcsw
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 43
Rejestracja: 29 sie 2009, 17:11

Post autor: piotrcsw » 30 sie 2009, 22:44

Jeżeli lekko dmucha to nie ma żadnego znaczenia, o ile nie ma zmiany pracy na obrotach. Ja stawiam na odmę. Bagnetu raczej by nie wysadzało bo kompresję daje górą.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 31 sie 2009, 10:07

Manolo pisze:? Obudowa filtru od wewnatrz jest troche pobrudzona olejem,tak jak i sam wtryskiwacz - czyli chyba wlasnie tak powinno byc?
Nie powinno tak być. wyczyść wnętrze obudowy filtra. Zacznij od przeczyszczenia odmy i zobaczysz czy coś się zmieni.

Manolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 17 gru 2006, 10:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Manolo » 31 sie 2009, 19:33

Czesc,
sciagnalem przewody odmy, nie wygladaja na zatkane (mozna normalnie przez nie dmuchnac), choc jest tam sporo szlamu. Przeczyszcze je i zaloze jutro, nadal myslicie, ze to odma? Moze jeszcze jakies inne mozliwosci?
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 31 sie 2009, 20:24

może po prostu simeringi były za płytko wbite do obudowy. Jakiej firmy simering zakładałeś? polecam Corteco. Ul. Przybyszewskiego sklep Motogama od str ulicy Bronowickiej tam mają simeringi i inne uszczelki.

Manolo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 17
Rejestracja: 17 gru 2006, 10:14
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Manolo » 05 wrz 2009, 09:15

Czesc,
temat aktualny- po odkreceniu korka lekko dmucha,silnik nie zmienia obrotow; simmieringi nie wiem jakie,ale nie jakis badziew chyba; odma byla drozna,ale wymylem w benzynie (wsio: metalowy rurki, gumowy trojnik); efekt taki, ze na oslonie pod silnikiem zrobila sie mala kaluza oleju,a kolo rozrzadu po jezdzie wilgotne. Moze wypadl simmering, trzeba zrobic, tylko jaki powod?
Przed tymi problemami mialem zmieniana uszczelke glowicy- mogl mechec cos spieprzyc ze wywala simmering?
Pozdrawiam,
Tomek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl