Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi 80 b4 2.0 ABT] wymiana termostatu problem

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Misiek91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:30
Lokalizacja: Nowy Sącz

[Audi 80 b4 2.0 ABT] wymiana termostatu problem

Post autor: Misiek91 » 28 sie 2009, 11:41

Witam otóż mam pewien problem mianowicie temperatura podczas jazdy i postoju w korku wynosi ok 100-105*C i za chiny ludowe nie mogę odkręcić termostatu a właściwie to tego czegoś co go trzyma. Zdjąłem rure wylała sie woda i teraz jaja bo nie ma sposobności jak to odkręcić nic nie widać ale po nacelowaniu kluczem 10-tką nie idzie ruszyć tej śrubki a nie chce nic więcej odkręcać bo kompletnie na mechanice samochodowej sie nie znam ;/ i nie chce nic spieprzyć próbowałem odkręcić też inne śruby mocujące chyba pompkę wodną ale ich też nie idzie ruszyć. Próbowałem płaskim i nic, próbowałem nasadowym na takim co wygląda jakby śrubokręt i też nie idzie a nie chce gwintu spieprzyć bo potem to już wogołe jaja będą. Nie wiem są jakieś specjalne klucze ? czy cokolwiek, a może faktycznie muszę z całej siły odkręcać... pfff tu zamieszczam zdjęcie mnie więcej jak to wszystko wygląda :
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
studiując forum wywnioskowałem ze termostat jest w tej czarnej rurze ;]

kaline1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kaline1984 » 28 sie 2009, 11:59

Witam. Musisz odkręcić te czarne kolanko.Może krecisz nie w tą strone?

Awatar użytkownika
Misiek91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:30
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Misiek91 » 28 sie 2009, 12:05

próbowałem problem w tym ze z byt mało miejsca jest na kręcenie i mam wrażenie ze powoli klucz już przesuwa się po śrubie niźli odkręca ;/ idę kombinować dalej

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 28 sie 2009, 12:09

To nie kolanko, tylko króciec, pod którym jest termostat. Nie używaj zadużej siły, bo zerwiesz gwint i będzie problem.
A tak w ogóle, to nie lepiej byłoby Ci wyjąć pompę wody? O ile się nie mylę, to na forum powinno być foto-story jak to zrobić.

Dodano:
Zobacz tu: https://audi80.pl/b3-pm-i-pewnie-wie ... pompa+wody

kaline1984
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 108
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:01
Lokalizacja: Białystok

Post autor: kaline1984 » 28 sie 2009, 12:11

Może od dołu.

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 28 sie 2009, 12:13

Misiek91, a tu masz story z wymiany termostatu w AAZ: https://audi80.pl/b4-aaz-wymiana-ter ... termostatu

Awatar użytkownika
Misiek91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:30
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Misiek91 » 28 sie 2009, 13:12

dzieki wam wielkie już zabieram się za studiowanie potem powiem jak mi poszło xd

Awatar użytkownika
LeeOne
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 370
Rejestracja: 05 cze 2008, 14:34
Lokalizacja: Koszalin (ZK)

Post autor: LeeOne » 28 sie 2009, 22:33

Z tymi śrubami co trzymają króćca tez miałem problem gdy wymieniałem termostat, nie dość, że są strasznie zapieczone to jeszcze łatwo z nich zrobić nit :-P proponuję użyć dużo WD40 i delikatnie młotkiem popukać to puści, potem najlepiej wkręcić tam śruby na imbus.
Ja walczyłem z 1 śrubą godzinę bo zamieniła się w nit... w końcu użyłem wiertarki ;-)

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 6966
Rejestracja: 07 mar 2007, 19:03
Imię: Motostacja PL
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Sedan quattro
Silnik: 2.8 AAH
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Motostacja pl » 29 sie 2009, 15:46

Dopierałem się do tych śrub wiele, wiele razy. Najpierw w ze 3 razy w Golfie II, potem z 10 razy w B3 i zaraz po kupnie w B5. Zawsze używałem do tego długiego klucza nasadowego. Te śruby mają to do siebie że trzymają dość mocno. Za każdym razem musiałem użyć sporo siły tak aby śruba pstrykła. Na szczęście nigdy nic się nie stało.

Awatar użytkownika
Misiek91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:30
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Misiek91 » 01 wrz 2009, 22:37

no po dlugich próbach załatwił mi tata specjalne klucze takie dłuuugie nasadowe i jakoś poszło ;] a zdenerwowałem się gdyż okazało się, że stary termostat działa a nowy nie :mrgreen: sprawdzałem w gorącej wodzie i ten stary sie otwierał a ten nowy nawet we wrzątku nie drgnął. Wiec wychodzi na to, że czujniki są walnięte bo wiatrak włącza się dopiero przy 100*C.

edit: mam takie pytanie bo mam dwa wiatraki i są na króćcu dwa czujniki i który jest od czego?
Wiem troche to niezrozumiałe pytanie ale interesuje mnie po co są dwa jakby jeden nie wystarczył

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 01 wrz 2009, 22:52

Misiek91 pisze:mam takie pytanie bo mam dwa wiatraki i są na króćcu dwa czujniki i który jest od czego?
1) niebieski 2-pinowy jest od ECU - ten Cię nie interesuje, bo odpowiada mi.in. za ssanie
2) biały 3-pinowy jest od wskazań temperatury chłodzenia na zegarach

Czujnik, który włącza wentylator chłodnicy znajduje się na chłodnicy. jeśli stoisz przodem do auta, to jest to prawy dolny róg chłodnicy (pod wężami od chłodnicy).
Jeśli masz ABT z klimą, to musisz mieć inny czujnik niż do ABT bez klimy.

Edit:
A tak w ogóle, to sprawdzałeś czy równomiernie nagrzewa Ci się chłodnica? Może jest zakamieniona?

Awatar użytkownika
Misiek91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:30
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Misiek91 » 08 wrz 2009, 16:46

uff miałem napisać co i jak ale jakoś czasu nie było ostatnio humm więc tak byłem z tym u mechanika i doradził aby wymienić wyłącznik chłodnicy, kupiłem nowy i poprosiłem mechanika o pomoc w podłączeniu okazało się ze mam jednobiegowy wiatrak a nie dwu więc podpiął to jakoś tak aby się włączało przy pierwszym biegu i temperatura teraz nie przekracza 90*C doradził mi również wymienienie wiatraka na dwubiegowy i pójście do elektryka aby mi to odpowiednio ustawił. Teraz jaja bo w międzyczasie siadły mi kierunki a awaryjne działają ale to chyba taka kostka co tak pikała, ale to nad tym będę dopiero siedział. Dzięki wielkie za rady :)

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 wrz 2009, 16:50

Misiek91, masz klimę? ile masz wiatraków na chłodnicy? Jeśli masz, klimę, to powinieneś mieć dwa. napisałem CI wcześniej, że dlatego ABT wersja z klimą ma inny czujnik włączający wentylator niż wersja ABT bez klimy. Jeśli założysz prawidłowy czujnik dla swojej wersji, to nie powinno być potrzeby nic przerabiać.

Awatar użytkownika
Misiek91
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 14
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:30
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Misiek91 » 08 wrz 2009, 17:08

no mam klime i dwa wiatraki ;/ o masakra :shock: czyli możliwe ze to przez czujnik ? ile taki może koszatować?

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 08 wrz 2009, 17:14

Misiek91 pisze:no mam klime i dwa wiatraki ;/ o masakra :shock: czyli możliwe ze to przez czujnik ?
tak, możliwe, że źle dobrany czujnik.
Misiek91 pisze:ile taki może koszatować?
nie wiem. ale najlepiej kup ori czujnik w ASO do tego modelu i powiedz że to wersja z klimą. jak zadzwonisz do nich, to podadzą Ci cenę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl