[B4 All] Jakie amortyzatory
- Fantomas_29
- Forum Audi 80
- Posty: 463
- Rejestracja: 05 cze 2007, 22:17
- Lokalizacja: Dobieszowice/śląsk
- Kontakt:
Witam! Kolegów!
No i przyszedł czas na wymiane amorków w mojej b4 2.0 16V quattro competition , i pytanie do Was jakiej firmy mi polecacie amorki (na pewno gazowe) mam założone koła 16" opony 205/55/R16 wiec amorki musza byc w miare sztywne bo jest maly przeswit miedzy kolem a blotnikiem , znajomy mechanik powiedzial tak "jak chcesz tym samochodem pojezdzic ze dwa lata to tylko BILSTEIN , jak rok to moga byc np. SACHS albo KYB" co o tym myslicie?
No i przyszedł czas na wymiane amorków w mojej b4 2.0 16V quattro competition , i pytanie do Was jakiej firmy mi polecacie amorki (na pewno gazowe) mam założone koła 16" opony 205/55/R16 wiec amorki musza byc w miare sztywne bo jest maly przeswit miedzy kolem a blotnikiem , znajomy mechanik powiedzial tak "jak chcesz tym samochodem pojezdzic ze dwa lata to tylko BILSTEIN , jak rok to moga byc np. SACHS albo KYB" co o tym myslicie?
panowie
Bilstein to amory olejowo-gazowe=twarde
B4 to najtansze Bilsteiny,mam je w 730d i powiem wam ze strasznie twarde! a mieszkam w Niemczech..
przednie amory Bilstein sa w technice wysokocisnieniowej jednorurowej=twarde
tylne sa dwururowe ale tez wysokocinieniowe ale sa mieksze..
Sachs-jest bardziej komfortowy,dwururowy ale takze gazowo-olejowe
przez to ze sa one dwururowe sa bardziej komfortowe.
Kayaba sa takze w systemie dwururowym wysokocisnieniowym,lecz gdybym mial wybor to wolalbym miec Sachsy
alternatywa jest firma Meyle niegdy nie mialem ich w aucie ale czytalem sporo dobrych opini jak i zlych
amory tej formy maja napis Germany..prawda nie wiem dokladnie jaka jest ale sporo interesowalem sie w tym temacie i prawdopodobnie czesci tej formy sa produkowane w azji - stad niska cena a jak z jakoscia?
dla mnie nr 1 to Sachs i takie mam w 740i (fabrycznie montowane w bmw) komfort,sa mocne ale jak wszedzie zdarzaja sie reklamacje i tej marki.
dodam jeszcze slowo o sprezynach
wiele czytam ze zakladacie krotkie sprezyny.
zaznacze tylko ze seryjny amortyzator,czyli taki jak Sachs,Meyle,Kayaba,Bilstein sa sprezynami seryjnymi
krotsza sprezyna zmiejsza skok tloka i im krotsza sprezyna tym bardziej amortyzator narazony jest na wieksze,szybsze zuzycie,seryjny amortyzator moze byc stosowany do max 40mm sprezyny.
takze nie dziwie sie ze czasami cos komus wyleje..
krotszy amortyzator daje mozliwosc zamontowania sprezyny 50-60
te amotyzatory sa drozsze i takim amorem jest np Bilstein B8 sprint.
nie wiem dokladnie jakie Audi seryjnie montuje amory do wersji sportowych ale sa to napewno inne amory od seryjnych
w BMW nazywa sie to M-technik i sa takze produkowane przez Sachs i sa one krotsze.
przez co auto nie traci na wlasciwosciach jezdnych.obnizenie seryjne M technik w zalezonosci od silnika,wersji wyposazenia, 1,5-2cm
Bilstein to amory olejowo-gazowe=twarde
B4 to najtansze Bilsteiny,mam je w 730d i powiem wam ze strasznie twarde! a mieszkam w Niemczech..
przednie amory Bilstein sa w technice wysokocisnieniowej jednorurowej=twarde
tylne sa dwururowe ale tez wysokocinieniowe ale sa mieksze..
Sachs-jest bardziej komfortowy,dwururowy ale takze gazowo-olejowe
przez to ze sa one dwururowe sa bardziej komfortowe.
Kayaba sa takze w systemie dwururowym wysokocisnieniowym,lecz gdybym mial wybor to wolalbym miec Sachsy
alternatywa jest firma Meyle niegdy nie mialem ich w aucie ale czytalem sporo dobrych opini jak i zlych
amory tej formy maja napis Germany..prawda nie wiem dokladnie jaka jest ale sporo interesowalem sie w tym temacie i prawdopodobnie czesci tej formy sa produkowane w azji - stad niska cena a jak z jakoscia?
dla mnie nr 1 to Sachs i takie mam w 740i (fabrycznie montowane w bmw) komfort,sa mocne ale jak wszedzie zdarzaja sie reklamacje i tej marki.
dodam jeszcze slowo o sprezynach
wiele czytam ze zakladacie krotkie sprezyny.
zaznacze tylko ze seryjny amortyzator,czyli taki jak Sachs,Meyle,Kayaba,Bilstein sa sprezynami seryjnymi
krotsza sprezyna zmiejsza skok tloka i im krotsza sprezyna tym bardziej amortyzator narazony jest na wieksze,szybsze zuzycie,seryjny amortyzator moze byc stosowany do max 40mm sprezyny.
takze nie dziwie sie ze czasami cos komus wyleje..
krotszy amortyzator daje mozliwosc zamontowania sprezyny 50-60
te amotyzatory sa drozsze i takim amorem jest np Bilstein B8 sprint.
nie wiem dokladnie jakie Audi seryjnie montuje amory do wersji sportowych ale sa to napewno inne amory od seryjnych
w BMW nazywa sie to M-technik i sa takze produkowane przez Sachs i sa one krotsze.
przez co auto nie traci na wlasciwosciach jezdnych.obnizenie seryjne M technik w zalezonosci od silnika,wersji wyposazenia, 1,5-2cm
A od kiedy to Bilstei produkuje tylko gazówki ?? Chyba byłoby troche głupie gdyby bilstein robił tylko jeden rodzaj amorów. Ja wstawiam wszedzie bilsteiny (gazówki) bo wtedy auto trzyma sie drogi. Czuć róznice a i na komforcie nie traci. Jesli ktoś chce kupić olejaki, to wg mnie nie ma to najmniejszego sensu.Oczywiście wszystko jest kwestią sporną. Ja lubie jak jest sztywno i mega twardo. Sam mam zglebione auto o 60 mm i uwazam na zakretach i w czasie jazdy trzyma sie o wiele lepiej niz na olejakach.
Co do sprżezyn to jesli chcesz auto zglebić to nie ma sensu sie patrzeć na firme, ponieważ jeździłem na H&R , Koni, a teraz mam Jamexy i uwazam ze nie ma zadnej różnicy....
Co do sprżezyn to jesli chcesz auto zglebić to nie ma sensu sie patrzeć na firme, ponieważ jeździłem na H&R , Koni, a teraz mam Jamexy i uwazam ze nie ma zadnej różnicy....
-
- Forum Audi 80
- Posty: 116
- Rejestracja: 07 cze 2009, 19:22
- Lokalizacja: Świecie n/W
Witam panowie ja mam innego typu problem chcialbym zakupic amorki ale nie wiem czy takim lezakowanym moglo zaszkodzic, Moze ktos poradzic po pudelku widac ze to juz troche ma a nowy jest.
http://allegro.pl/item716624690_nowy_am ... tanio.html
http://allegro.pl/item716624690_nowy_am ... tanio.html