szumi pisze:a i o czym jeszcze zapomniałem. Jak sie wciska pedał sprzęgła to szarpie pedałem(na zgaszonym silniku) i skrzypi. Do skrzyni leje sie jakis olej?? Dokładnie do komory sprzegła??
a to zmienia postać rzeczy.
Wydaje mi sie że linka sprzęgła się zacina i stąd to skrzypienie (chyba ze posiadasz sprzegło hydrauliczne w co wątrpie bo Audi B2 miało sprzęgło0 sterowane linką)
Jeśli masz sprzęgło na linke to nie leje się żadnych płynów czy olei hydraulicznych (tylko olej przekładniowy lub ATF ale to w każdej skrzyni musi być)
Jeśli sprzęgło jest hydrauliczne to ono jest zasilane płynem hamulcowym ( ze zbiorniczka płynu hamulcowego)
pozatym się je odpowietrza podobnie jak hamulce ale 99% przypadków jest to układ hydrauliczny bezobsługowy
Reasumując.
skoro skrzypi to raczej linka sprzęgla jest przytarta i przez to tez moze być szarpanie przy ruszaniu.
Patrzysłem w etce i linka jest zwykła bez samoregulatora wiec ją mozesz śmiało wyjąć (zapamiętać tylko jak była ustawiona i jak sprzęgło brało)
i po wyjęciu obejrzeć szy ładnie chodzi czy nie jest zastarta.
Czasami pomaga jej przesmarowanie białym smarem o zwiększonej lepkosci lub olejej do maszyn precyzyjnych (ja wole smar)
Chyba ze linka jest w stanie agonalnym wtedy tylko wymiana na nową (nie kupuj linek firmy LINEX bo padają jak muchy) oczywiscie nową linkę warto zaaplikować smarem dla świetego spokoju wtedy sprzęgło bedzie hulać jak wsciekłe czyt. będzie jak masełko 8-)