[coupe NG] Brak iskry
[coupe NG] Brak iskry
Witam. Naprawde kiepski ze mnie elektryk ale postaram się dobrze wyjaśnić o co chodzi. W moim autku zupełny brak iskry. Sprawdzałem na świecach, następnie na cewce. Oraz po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie włącza się pompa paliwowa(prąd nie dochodzi nawet do bezpiecznika, jest jakies 4-5V). Szukając przyczyny znalazłem na półce pod kierownicą zdaje sie alarm lub imobilizer :shock: jest to philips cas-100. Wraz ze znajomym elektronikiem rozebraliśmy to ustrojstwo, okazało sie, że jedna ścieżka na płytce jest upalona, ścieżke naprawiliśmy wlutowując zamiast niej przewód, jednak to nie pomogło. Wczoraj sprawdzał auto znajomy elektryk samochodowy, znalazł, że w przewodzie masowym przy czujniku halla (przy aparacie zapłonowym to czujnik halla?) jest napięcie ok 10-11volt ładunek dodatni :shock: Gdy elektryk podłączał tam na chwile mase na cewce od razu pojawiała się iskra. Stwierdził, że to na 80% wina zepsutego komputera sterującego, ja jednak podejrzewam ten alarm. (przy alarmie zbytnio nie grzebał więc mógł to przeoczyć). Macie jakies pomysły co zrobić? co sprawdzić?
pozdrawiam
pozdrawiam
widze przypadek taki jak przy 2.0 PS który robie myślałem że może jakiś alarm i odciecie zapłonu, a tu wszystko wskazuje na sterownik bo zmieniły sie bieguny na "masie" do pompy paliwa. Nic innego do głowy mi nie przychodzi tym bardziej że kiedyś w 7A ten sam problem miałem i tam po wymianie sterownika auto odpaliło <ok> szukaj sterownika na podmiane oczywiście zlikwiduj zwarcia jakie ci sie tam napatoczyły na oczy.
sterownik masz w nogach pasażera za obudową nawiewów
sterownik masz w nogach pasażera za obudową nawiewów
-
- Forum Audi 80
- Posty: 7334
- Rejestracja: 25 sty 2007, 08:37
- Imię: Andrzej Cz
- Model: Audi 80 B4
- Nadwozie: Sedan quattro
- Silnik: 2.8 AAH
- Lokalizacja: Kraków
Tylko do tego najlepiej użyć miernika albo diody LED bo żarówka może uszkodzić Halla.WOJTEK26 pisze:Sprawdx czy przy obracaniu aparatem bedzie sie pojawiac napiecie na sygnałowym pinie czy bedzie cały czas.
To wychodzi że coś z Hallotronem jest nie tak jeśli po podaniu masy na środkowy pin na wtyczce aparatu pojawia się iskra.Michau pisze:Gdy elektryk podłączał tam na chwile mase na cewce od razu pojawiała się iskra.
wieczorem sprawdze halla. teraz zauwazylem, ze czujnik stukania jest w zlym miejscu, moze to przez to? narazie pada i nie ma jak sprawdzic bo auto chwilowo pod chmurka ;]
[ Dodano: 2009-10-15, 16:12 ]
panowie ręce opadają, czujnik halla sprawny ;] w innym aucie działa bez zarzutów. brak mi juz jakichkolwiek koncepji bo juz wszystko sprawdzone. Może to ma coś wspólnego z byłą instalacją gazową? Była 2gen z elektroniką. podpięta pod lambde i krokowca zdaje sie ze nigdzie wiecej, ale moze jednak? nie wiem juz gdzie szukac.
pzdr
[ Dodano: 2009-10-15, 16:13 ]
a alarm sprawdzony, jest całkiem odłączony na 100%
[ Dodano: 2009-10-15, 19:31 ]
jakie sygnały i skąd (z jakich czujników) powinny dochodzić do komputera żeby dawał iskre? i w jaki sposób jest wzbudzana cewka? tzn. czy sygnał z kompa idzie bezpośrednio do cewki czy jest jeszcze jakis moduł przekaźnik czy cokolwiek innego?
pzdr
[ Dodano: 2009-10-15, 16:12 ]
panowie ręce opadają, czujnik halla sprawny ;] w innym aucie działa bez zarzutów. brak mi juz jakichkolwiek koncepji bo juz wszystko sprawdzone. Może to ma coś wspólnego z byłą instalacją gazową? Była 2gen z elektroniką. podpięta pod lambde i krokowca zdaje sie ze nigdzie wiecej, ale moze jednak? nie wiem juz gdzie szukac.
pzdr
[ Dodano: 2009-10-15, 16:13 ]
a alarm sprawdzony, jest całkiem odłączony na 100%
[ Dodano: 2009-10-15, 19:31 ]
jakie sygnały i skąd (z jakich czujników) powinny dochodzić do komputera żeby dawał iskre? i w jaki sposób jest wzbudzana cewka? tzn. czy sygnał z kompa idzie bezpośrednio do cewki czy jest jeszcze jakis moduł przekaźnik czy cokolwiek innego?
pzdr
U mnie nie działał zapłon jeśli: miałem wyłączony przełącznik - zamontowany przez poprzedniego właściciela popatrz czy nie masz ukrytego gdzieś przycisku. 2- odłączona centralka od czujnika stukowego- ale jak odłączysz stukowca to powinno działać(sprawdzone). Gaz podłącza się niby do cewki, ale nie przerywa się obwodu- przynajmniej u mnie. Iskry NA PEWNO nie ma gdy odłączy się halla(więc może kabelek jakiś pękł). Czasem pada wzmacniacz iskry, ale skoro iskra się pojawiła po podaniu napięcia na halla to ja bym szukał gdzieś przy aparacie zapłonowym, szczególnie przewód na który podawaliście napięcie gdy się pojawiła iskra.
rozumiem, że jest jeszcze jakiś czujnik położenia i prędkości obrotowej silnika poza czujnikiem halla? moze mała podpowiedź gdzie?Sprawdź równiez czujniki połozenia i predkosci obrotowej silnika,
Rozrząd jest ok. ehh będe musiał znowu elektryka wzywać coś czuje..
pzdr
[ Dodano: 2009-10-20, 21:13 ]
Ardsheal, gdzie jest centralka stukowca i jak wygląda? to ta z prawej strony przy nogach pasazera? tzn tam gdzie komputer?
Kolego stukowce nie mają tutaj nic do rzeczy - u mnie były uwalone 1 i 2, a auto śmigało normalnie, no prawie normalnie bo kręciło się tylko do 4 tys
Sprawdź czujnik położenia wału, może on się wysypał - nie wiem jak w NG, ale w 7A po lewej stronie nad serwem hamulcowym jest płytka do której wpięte są cztery wtyczki - 2 czujniki stukowe, czujnik położenia wału i jeszcze jeden tylko nie pamiętam od czego
Sprawdź jeszcze raz czujnik halla bo to typowy dla niego objaw - przy wpiętej wtyczce ściągnij gumową osłonę z przewodów i przy przekręconym zapłonie powinieneś mieć na 2 skrajnych przewodach napięcie 12 V (sprawdź zwykłym miernikiem). Na środkowym pinie (drugi przewód miernika do masy) teoretycznie powinno być 12V w chwili kiedy powstaje iskra, natomiast u mnie jest inaczej - cały czas mam 5V i w momencie powstania iskry napięcie spada do 0V jeśli napięcie jest stałe i się nie zmienia to halla uwalony. Najprościej bez wyciągania aparatu zapłonowego podnieść przednie koło wrzucić 5 bieg i powoli kręcić kołem jednocześnie obserwując wskazania miernika
Może też jest źle ustawiony zapłon, bo w takiej sytuacji komp blokuje możliwość powstania iskry.
Sprawdź czujnik położenia wału, może on się wysypał - nie wiem jak w NG, ale w 7A po lewej stronie nad serwem hamulcowym jest płytka do której wpięte są cztery wtyczki - 2 czujniki stukowe, czujnik położenia wału i jeszcze jeden tylko nie pamiętam od czego
Sprawdź jeszcze raz czujnik halla bo to typowy dla niego objaw - przy wpiętej wtyczce ściągnij gumową osłonę z przewodów i przy przekręconym zapłonie powinieneś mieć na 2 skrajnych przewodach napięcie 12 V (sprawdź zwykłym miernikiem). Na środkowym pinie (drugi przewód miernika do masy) teoretycznie powinno być 12V w chwili kiedy powstaje iskra, natomiast u mnie jest inaczej - cały czas mam 5V i w momencie powstania iskry napięcie spada do 0V jeśli napięcie jest stałe i się nie zmienia to halla uwalony. Najprościej bez wyciągania aparatu zapłonowego podnieść przednie koło wrzucić 5 bieg i powoli kręcić kołem jednocześnie obserwując wskazania miernika
Może też jest źle ustawiony zapłon, bo w takiej sytuacji komp blokuje możliwość powstania iskry.
Kermit85, mam 2 kompletne aparaty zaplonowe więc moge bez problemu ściągnąć wtyczke z tego co jest podłączony i podlączyć ją pod drugi aparat i kręcic wałkiem ;p obydwa te kompletne apraty w tym czujniki halla były sprawdzane miernikiem oraz w drugim NG w którym po podpięciu wtyczki o zakręceniu wałkiem od razu sie odzywala pompa paliwowa, u mnie pompa ani drgnie, nie ma prądu na bezpieczniku nawet.
Przy serwie nie znalazłem żadnych wtyczek. Są jakieś 2 przy lewej półosi ale to raczej nie czujnik polozenia wału.
pzdr
Przy serwie nie znalazłem żadnych wtyczek. Są jakieś 2 przy lewej półosi ale to raczej nie czujnik polozenia wału.
pzdr
Zastanawiałem się jeszcze nad modułem, bo on też odcina pompę paliwa, ale u ciebie ten moduł jest już chyba przy cewce - takie pudełeczko z wtyczką 3 pinową i jeśli pokazała się iskra gdy podałeś sygnał na 2 pin wtyczki halla to znaczy, że moduł jest sprawny. No chyba że nie masz tam tego modułu, to sprawdź na dole przedniego lewego słupka (przy nogach kierowcy).
Wzmacniacz iskry, stopień mocy - różnie to nazywają
Różne zdania słyszałem - np. Wojtek26 sprawdzał kilka razy czujnik halla i mówił że w chwili podania sygnału wzbudzającego iskrę pojawia się na środkowym przewodzie czujnika halla napięcie 12V.
U mnie np. jest tam cały czas napięcie 5V i w chwili podania sygnału pojawia się 0V
U Ciebie widzę że też tak jest, jeśli po podaniu masy (-) na ten przewód to pojawiła się iskra.
Co by nie było moduł i cewkę masz raczej sprawną, czujnik halla także więc jeśli to nie czujnik położenia wału to już nie wiem co może być
Różne zdania słyszałem - np. Wojtek26 sprawdzał kilka razy czujnik halla i mówił że w chwili podania sygnału wzbudzającego iskrę pojawia się na środkowym przewodzie czujnika halla napięcie 12V.
U mnie np. jest tam cały czas napięcie 5V i w chwili podania sygnału pojawia się 0V
U Ciebie widzę że też tak jest, jeśli po podaniu masy (-) na ten przewód to pojawiła się iskra.
Co by nie było moduł i cewkę masz raczej sprawną, czujnik halla także więc jeśli to nie czujnik położenia wału to już nie wiem co może być