Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT LPG] czasami ciężko pali

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

[B4 ABT LPG] czasami ciężko pali

Post autor: grubby_m » 06 sie 2009, 21:16

A wiec tak

Niewazne czy auto zimne czy ciepłe, czy stoi 2h czy 24h czy zapale na gazie[nowa instalacja] czy na benzynie czasami kreci dluzszą chwile i dopiero zapali.
Nawet jak zapali czasami to powoli wchodzi na obroty dusząc się, słychać szklanki ale czy one dają taki efekt??
Spotkał sie z tym ktoś?? Pomożecie?

Awatar użytkownika
gawcio12312
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 87
Rejestracja: 21 mar 2009, 19:34
Lokalizacja: Zdonia/Zakliczyn n/D

Post autor: gawcio12312 » 06 sie 2009, 21:27

co do zapłonu sprawdź elektryke (kable ,cewke ,palec itp)

Awatar użytkownika
zakwapl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:18
Lokalizacja: Opole/Oss

Post autor: zakwapl » 06 sie 2009, 22:04

Szklanki to raczej nie mają wpływu na rozruch silnika,a masz dobrze zapłon ustawiony?

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 06 sie 2009, 23:22

powiedzmy ze raz na 5 uruchomień długo kręci a tak wolno wchodzi na obroty a potem jest OK

Jutro zajrze do aparatu zapłonowego a kable sprawdze w nocy po jakoś nielubie jak mnie kopie :))


EDIT
Chodziło oto ze w dzień nie widać i niechce aby mnie kopło. więc poczekam do wieczora i będe wiedział.

A jakiej firmy kupić kopułke i palec??
Ostatnio zmieniony 07 sie 2009, 12:05 przez grubby_m, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Grzegorzbielsko
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 647
Rejestracja: 16 sty 2008, 22:18
Lokalizacja: bielsko-biała

Post autor: Grzegorzbielsko » 07 sie 2009, 01:15

grubby_m pisze:jakoś nielubie jak mnie kopie :))
Skoro Cie kopie to chyba oczywiste że kable do wymiany. Polecam wymienić od razu palec i kopułkę, to tylko 30 zł więcej.

Awatar użytkownika
zakwapl
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 379
Rejestracja: 16 kwie 2009, 23:18
Lokalizacja: Opole/Oss

Post autor: zakwapl » 07 sie 2009, 16:17

grubby_m pisze:
A jakiej firmy kupić kopułke i palec??
Beru jest dobra firma i nie droga

Awatar użytkownika
tomek1982
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1527
Rejestracja: 09 maja 2008, 11:45
Lokalizacja: Marki

Post autor: tomek1982 » 07 sie 2009, 17:57

u mnie problem pojawil sie taki: rano wsiadam do auata krece i nei zaskakuje wyłącze i włącze ponownie zapłon zakręce i pali po pacy lub postoju dluzszym godzine lub dwie krece i podobnie czasami jest ze pali za raz czasami jest tak ze pali po drugim kreceniu czasami trzecim.Zaczeło sie to przytrafiac co jakis czas teraz coraz czesciej co moze byc przyczyna przypomne ze jak powiedzmy krece pierwszy raz i trzymam kilkanascie sekund to zaskoczy lub prubuje zaskoczyc i pada pzewody palec kopulka z malutkim przebiegiem firmowe swiece tez dosc nowe maja ok 3000 tys km NGK pompa paliwa zmieniana bo stara padla i kupilem ori urzywke i bylo ok co to moze byc forumowicze prosze pomózcie

tonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 13 maja 2009, 12:39
Lokalizacja: okolice Kołobrzegu

Post autor: tonik » 09 sie 2009, 09:16

ja mam podobny problem wymieniłem kable ,kopułkę ,palec świece brałem na próbę od kolegi od sprawnego samochodu wychodzi na to że tylko cewka została ,może się przegrzewa i musi ostygnąć bo jak silnik ostygnie to 2 sekundy i silniczek cyka

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 13 sie 2009, 18:23

Witam
zajrzałem do świec, pod kopułke i okazało sie ze jest poprzypalana wiec proste.
Trzeba wymienic kopułke i palec.
ale i tak na wszelki wielki sprawdze przewody nocą, chociaż mój staruszek juz je macał i żyje :mrgreen:

Awatar użytkownika
MIODEK
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3818
Rejestracja: 27 sty 2007, 18:48
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: MIODEK » 13 sie 2009, 19:04

A jakiej firmy kupić kopułke i palec??
BERU <spoko>
Kopułka ~60 i palec ~20

tonik
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 13 maja 2009, 12:39
Lokalizacja: okolice Kołobrzegu

Post autor: tonik » 13 sie 2009, 21:55

grubby_m pisze:Witam
zajrzałem do świec, pod kopułke i okazało sie ze jest poprzypalana wiec proste.
Trzeba wymienic kopułke i palec.
ale i tak na wszelki wielki sprawdze przewody nocą, chociaż mój staruszek juz je macał i żyje :mrgreen:
w moim przypadku to była cewka podczas gdy sie nagrzewała nie spełniała swoich warunków i samochód był zalewany bo nie miał iskry,gdy ostygła wszystko wracało do normy i samochód palił :-P proste,nie?

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 21 sie 2009, 22:24

A ja nadal niewiem kopułka i paluch wymieniony i nadal kaszana.
a moze byc tak ze od czasu do czasu puszcza pompka paliwa??

szczescie
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 27
Rejestracja: 25 paź 2008, 10:39
Lokalizacja: Łódź/łódzkie

Post autor: szczescie » 21 sie 2009, 23:22

grubby_m pisze:A ja nadal niewiem kopułka i paluch wymieniony i nadal kaszana.
a moze byc tak ze od czasu do czasu puszcza pompka paliwa??
Jak dla mnie to albo pracuje albo nie. A przewody WN i świece masz nowe?

1. Sprawdź czy masz iskrę na świecy /korzystaj z kombinerek -wysokie napiecie ;p/
2. Jeśli nie to czy cewka daje iskre /najlepiej podłącz tam świece/
3. Jeśli nie to sprawdź czy prąd dochodzi do cewki /na przekręconym kluczyku - świecące kontrolki/
4. brak iskry może być spowodowany zabrudzonymi stykami /przy cewce i kopułce są złączki wypnij je i sprawdź czy styki są w porządku/
5. sprawdź czy silnik jest zmasowany z akumulatorem czy może przewód sie nie przepalił lub urwał, czy nie jest zaśniedziałe najlepiej by było odkręcić przeczyścić i skręcić ponownie /stary mechanik mi to radził - podobno jest to jedna z możliwości czasem warto sprawdzić zanim się wyda kase/
6. pozostał aparat zapłonowy i/lub moduł zapłonowy /podobno jak jest padnięty to silnik nie zagra - jeśli zapala to możesz to pominąć/
7. Jeśli powyższe punkty są w porządku to pozostaje pompa paliwa /nie podaje paliwa - po przekręceniu kluczyka powinno być słychać jej pracę - może cicho pracować więc niech ci ktoś pomoże/
8. ostatnimi rzeczami jakie pozostały to przestawiony zapłon lub przeskoczył ci rozrząd

Ps poprawcie moje ewentualne błędy rozumowania

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 30 sie 2009, 19:49

dzis rozgryzłem ta łamigłówke ale jak ja nareperowac to niewiem
Jak ja zapalam to na początku działa nierówno jak by kopułka czy cewka padla ale gdy dodam gazu normalnie to ja zadusze a jak delikatnie to wejdzie na obroty i sie wyrówna i działa juz poprawnie nie faluje nie przerywa [wiec eliminuje bład świec przewodów kopułki czy cewki] wiec gaźnik ma coś nie tak.
Czy dobrze mysle ze jemu cos sie pomieszało??


----------------------------------------------------------------------------EDIT
A jaki ja mam ten gaźnik bo cztam mądre księgi i nadal niewiem :(

Kepons
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3
Rejestracja: 03 gru 2008, 14:50

Post autor: Kepons » 31 sie 2009, 14:37

Masz ABT czyli monowtrysk, nie gaznik.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl