Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 ABT LPG] czasami ciężko pali

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 31 sie 2009, 15:40

Kepons pisze:Masz ABT czyli monowtrysk, nie gaznik.
Ta to jak zrobie mieszanke paliwa??? z nieba sobie zleci?

jest kilka opcji:
Keihin I
Keihin II
Solex 2EE
Solex 2E2

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 31 sie 2009, 16:05

grubby_m, masz wtrysk jednopunktowy Mono-Motronic

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 31 sie 2009, 17:12

grze pisze:grubby_m, masz wtrysk jednopunktowy Mono-Motronic
wtrysk o ja wiem bo w ksiazce jest napisane, a nic nie ma o gaźniku

Awatar użytkownika
grze
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3198
Rejestracja: 09 lip 2008, 17:57
Lokalizacja: południe

Post autor: grze » 31 sie 2009, 17:14

grubby_m pisze:wtrysk o ja wiem bo w ksiazce jest napisane, a nic nie ma o gaźniku
zamiast gaźnika masz wtrysk elektroniczny jednopunktowy, o którym napisałem Ci wyżej.

Awatar użytkownika
grubby_m
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 104
Rejestracja: 07 lip 2009, 21:47
Lokalizacja: kutno / łódzkie
Kontakt:

Post autor: grubby_m » 31 sie 2009, 17:31

to ja juz niewiem co moze byc nie tak z tym silnikiem

[ Dodano: 2009-09-02, 19:12 ]
tu audio z odpalania audi
AUDIO

[ Dodano: 2009-09-03, 19:05 ]
odczyty z vag com 208.1

Kod: Zaznacz cały

SILNIK
1 Znalazłem Błąd:
00515 - z(‚6u˝xWlSD†ą'2;hÔO:jęmsXĹ q1ąâ.iG~w^
        03-00 - Unknown Error Elaboration
-------------------------------------------
PODUSZKA
5 Znalazłem Błąd:
00595 - q'«_Şećet7RP\SU
        35-00 - Unknown Error Elaboration
00595 - Shareware Version. To Decode all DTC's
        35-10 - Please Register/Activate - Intermittent
00588 - Shareware Version. To Decode all DTC's
        32-00 - Please Register/Activate
00532 - Shareware Version. To Decode all DTC's
        07-10 - Please Register/Activate - Intermittent
01025 - Shareware Version. To Decode all DTC's
        31-10 - Please Register/Activate - Intermittent
Odczyty z polskiego vagu

Kod: Zaznacz cały

SiILNIK
00515       cos tam ze czujnik położenia wału hyba HALLA [zapomniałem zapisać :(]
PODUSZKA
595	Zapamiętane dane o kolizji
	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
595	Zapamiętane dane o kolizji
	brak osprzętu / nie związany ze sprzętem  -  BŁĄD SPORADYCZNY
588	Zapłonnik poduszki powietrznej kierowcy - N95
	zbyt duża oporność
532	Napięcie zasilania
	sygnał za mały  -  BŁĄD SPORADYCZNY
1025	Uszkodzenie kontrolki airbag
	przerwa lub zwarcie do masy  -  BŁĄD SPORADYCZNY

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 28 wrz 2009, 11:58

515 brak sygnału z Czujnika Halla (ten co jest w aparacie zapłonowym tuż pod kopułką)

Jeśli diagnostyka była robiona na włączonym zapłonie a Silnik był wyłączony to jest to w 100% normalne.
Zapewne po odpaleniu i sprawdzniu VAGiem parametrów na żywo błędu nie będzie.

Gdyby Hall był uwalony Auto nie ma prawa zapalić. Hall steruje cewką zapłonową kiedy ma podać iskrę.
Pozatym z Halla brany jest sygnał do Obrotomierza, gdyby był walniety to Obrotek by nic nie pokazywał.
Wykluczam Opcję że Hall jest tylko trochę uszkodzony .... :-P

Po odgłosie audio słychać tak jakby pracował na 3 cylindry lub gubił iskrę badź był zalewany.

Dlatego na początek jeśli dysponujesz miernikiem uniwersalnym:

1. Sprawdź oporność Kabli wysokiego napięcia. Wyjmij pokolei każdy kabelek i sprawdź ile ma KiloOhmów.
Zasada jest prosta Im więcej tym lepiej oraz Im dłuższy kabel tym większa oporność
Średnio przyjmuje sie od 5 kOhm w zwyż
Jeśli wyskoczy przerwa lub nieskończony opór (przerwa kabel uwalony)

Posprawdzaj styki na kablach czy nie są zaśniedziałe.
to samo tyczy sie styku na cewce i na kopułce.

2. Sprawdź cewkę WN
mozna ja sprawdzić miernikiem (omomierz)

Uzwojenie pierwotne (tam gdzie dochodzi +12V) : 0,5 - 1,5 Ohm
Uzwojenie wtórne (tam skąd wychodzi iskra) : 3000-8000 Ohm

Jeśli na którymś z uzwojen cewki bedzie przerwa (nieksończony opór) wtedy wiadomo ze cewka jest uwalona

Sprawdź na zimnym silniku a później gdy wystapią problemy z zapaleniem.

Mozesz tez sprawdzić w inny sposób.
Mianowicie w momencie gdy nie bedziesz mógł odpalić trzeba sciągnąć główny kabel WN z kopółki i ostrożnie dołozyć go do masy samochodu. następnie niehc druga osoba startuje samochodem i zobaczysz czy masz wtedy iskrę bezpośrednio z cewki.
Tylko Uwaga na wysokie napięcie !!!

kolejnym sposobem na sprawdzenie cewki czy daje iskre moze byc taki:

w momencie gdy auto nie odpala, przekręcamy zapłon na włączony, wyciągamy srodkowy kabel z kopułki i dołączamy go do masy samochodu

teraz do (bodajrze) środkowego pina w kostce od czujnika Halla podajemy masę z akumulatora i wtedy gdy podajemy masę na wtyczkę od Halla powinna przeskoczyć iskra z cewki.

3. Sprawdź niebieski czujnik temperatury (2 pinowy) znajdujący się w kroćcu głowicy.
Miernik uniwersalny, ustaw na omomierz i zmierz jego oporność.

Temp 20*C opór 2000-3000 Ohm
Temp 80*C opór 200-300 Ohm

Generalna zasada działania tego czujnika to:
niska temperatura duży opór
wysoka temperatura mały opór

Jeśli na gorącym czujniku (rozgrzany silnik) będzie duzy opór tj rzędu 2000-3000 Ohm lub więcej czujnik jest ewidentnie do wymiany.

Do sprawdzenia także styki we wtyczce od czujnika i czy czasem kabelki do pinów we wtyczce są całe.

bobi82
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2
Rejestracja: 02 paź 2008, 22:38
Lokalizacja: woj.Lubuskie

Post autor: bobi82 » 22 lut 2010, 19:41

Witam wszystkich forumowiczow , wszystkie przyczyny złego odpalania które opisał grubby_m przydarzyły się i Mi ,oczywiście po kolei wymieniłem kable beru-130zł świece beru 4*wynik 60zł i oczywiście kopułka i palec 60zł , do tego doszedł akumulator nowy , ale to wszystko nic nie dało wieć postanowiłem pojechać na diagnostykę na podłączenie na komputer , wyszedł czujnik hall oryginalny Bosch 140 zł i problemy znikły . pozdrawiam :-)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl