Witam,
Mam mały dylemat. Jakiś czas temu kupiłem swój ulubiony model audi Jak w tytule: B3 90 Quattro 2.3 NG sedan z 87 roku. Mój problem polega na tym, że poprzedni właściciel założył sprężyny od S2, a mi po ostatniej trasie polska-rumunia-bułgaria padł amortyzator z tyłu.
W katalogach mam wyraźne rozgraniczenie: amortyzator do zawieszenia obniżanego i standardowy, które powinienem wybrać? Z tego co wiem jeżeli wybiorę złe to będą pracować w złych miejscach co prowadzi do dużo szybszego zużycia itp. co przy koszcie 500zł za sztukę ma pewne znaczenie ;p
Próbowałem szukać na forum, ale niespecjalnie mogłem się doczytać o tym modelu.
[B3] Audi 90 Quattro ze sprężynami od S2
wszystko zalezy od tego jakiego typu założył sprężyny.
czy zwykłe do Quattro czy do Sport Quattro.
to poznasz tylko po kolorowych kropkach na sprężynie.
odczytaj kod i patrz w ETKE to bedziesz wiedział które masz sprężyny.
Tylko pod warunkiem ze są założone ORI sprężyny.
i na podstawie tego dojdziesz czy masz kupić amorki do obnizonej zawiechy czy zwykłe
czy zwykłe do Quattro czy do Sport Quattro.
to poznasz tylko po kolorowych kropkach na sprężynie.
odczytaj kod i patrz w ETKE to bedziesz wiedział które masz sprężyny.
Tylko pod warunkiem ze są założone ORI sprężyny.
i na podstawie tego dojdziesz czy masz kupić amorki do obnizonej zawiechy czy zwykłe
Witam kolego musisz kupić koniecznie o krótszym skoku, gdyż inaczej zajedzie Ci się szybciutko bo nie będzie pracował w całym swoim zakresie.
U mnie również są sprężyny + amortyzatory od S2. Z tyłem nie mam doświadczeń na przód jak wymieniałem to tylko te dwa odpowiadają Sachs Advantage i Bilstain B6.
Z tyłem myślę, że jest podobnie.
Pozdro.
U mnie również są sprężyny + amortyzatory od S2. Z tyłem nie mam doświadczeń na przód jak wymieniałem to tylko te dwa odpowiadają Sachs Advantage i Bilstain B6.
Z tyłem myślę, że jest podobnie.
Pozdro.
Ardsheal pisze:B3 90 Quattro 2.3 NG sedan z 87 roku. Mój problem polega na tym, że poprzedni właściciel założył sprężyny od S2, a mi po ostatniej trasie polska-rumunia-bułgaria padł amortyzator z tyłu.
jeśli do 90-tki ktoś wrzucił sprężyny od S2 to z zewnątrz cięzko bedzie stwierdzić czy obnizone czy zwykle. bo troszkę inaczej to w Esce wygląda a inaczej 90-tcegornik pisze:Przy sport quattro czyli w S2 jest zawias -20 mm. Można to stwierdzić z zewnątrz.
Najprościej to odkręcić koło o wyczyścić sprężynę jakąś szmatką lub myjką ciśnieniową.
Kolorowe kropki powinny być na dolnej części sprężyny. wtedy stwierdzisz czy obniżane czy zwykłe chyba że ktoś tak założył sprężynkę ze nie będzie ich widać(kropek) więc trzeba wtedy bebeszyć.
Nie udało mi się dziś odczytać oznaczeń ze sprężyn, ale z autkiem dostałem amortyzatory, które prawdopodobnie pochodzą z tego samego samochodu co sprężyny. Oznaczenie elementu to: 895 513 031 C w Etce coś takiego znalazłem dla Audi Coupe Quattro i nazywa się amortyzator gazowy dla pojazdów z sportowym układem zawieszenia, w innych modelach nazywa się z obniżonym.
W intercars mają tylko sachsa
Dziwi mnie jeszcze średnica tego pręta wewnątrz amortyzatora. W tych, o których pisałem wyżej wynosi na oko 2cm, a jak podniosłem osłonę przeciwpyłową w autku to moje mają średnicę ok, 3cm- cyfry traktować bardziej jako proporcję niż dokładne dane ;p
Zastanawiam się ile z części które mam założone i są sprawne(odboje) będę mógł użyć, a ile nowych pójdzie.
[ Dodano: 2009-09-07, 14:05 ]
Jeszcze raz wracam do tematu z nowymi wiadomościami ;p
https://audi80.pl/all-amortyzatory-d ... t31689.htm
Czy mogę założyć normalne amortyzatory czy też muszę mieć o skróconym skoku?
S2 miało -20? tak? czyli teoretycznie mogę założyć takie jakie miałem i wszystko będzie ok, czy się mylę?
W intercars mają tylko sachsa
Dziwi mnie jeszcze średnica tego pręta wewnątrz amortyzatora. W tych, o których pisałem wyżej wynosi na oko 2cm, a jak podniosłem osłonę przeciwpyłową w autku to moje mają średnicę ok, 3cm- cyfry traktować bardziej jako proporcję niż dokładne dane ;p
Zastanawiam się ile z części które mam założone i są sprawne(odboje) będę mógł użyć, a ile nowych pójdzie.
[ Dodano: 2009-09-07, 14:05 ]
Jeszcze raz wracam do tematu z nowymi wiadomościami ;p
https://audi80.pl/all-amortyzatory-d ... t31689.htm
Czy mogę założyć normalne amortyzatory czy też muszę mieć o skróconym skoku?
S2 miało -20? tak? czyli teoretycznie mogę założyć takie jakie miałem i wszystko będzie ok, czy się mylę?