[1.9 TD AAZ] słabo pali gdy ciepły
[1.9 TD AAZ] słabo pali gdy ciepły
drodzy forumowicze,
mam problem ze swoim autkiem, mianowicie chodzi o to ze słabo zapala gdy jest ciepły. rano gdy zimny to grzeje świece i pali na dotyk, ale gdy jest nagrzany i zgaszę go na np 5 minut i potem próbuje palić od razu to kreci, kreci i dopiero załapuje.
dodam ze gdy jest ciepły i nagrzeje mu dodatkowo świece to pali znowu na dotyk, ale chyba po 5 minutowym postoju nie ma potrzeby grzania świec?? a bez ich zagrzania nie zapali od razu tylko po kilku chwilach kręcenia.
Filtry mam wszystkie nowe, aku + rozrusznik sprawne (kreci aż świszcze )
proszę o porady i ewentualne opinie na ten temat.
dodam jeszcze ze mam lekko zawyżona temperaturke, dodaje foto bo nie wiem czy tak powinno być, jest taka czy to jadę w trasie czy w mieście w korkach zawsze to samo, a w korkach dochodzi max do 97 i załącza wentylator i znowu zbija do tego co jest teraz. załączam foto i powiedzcie mi czy oba problemy mogą mieć związek czy nie, czy mam się obawiać o ta temperaturę?? pompa wymieniona i termostat na wahlera układ odpowietrzony dobrze.
mam problem ze swoim autkiem, mianowicie chodzi o to ze słabo zapala gdy jest ciepły. rano gdy zimny to grzeje świece i pali na dotyk, ale gdy jest nagrzany i zgaszę go na np 5 minut i potem próbuje palić od razu to kreci, kreci i dopiero załapuje.
dodam ze gdy jest ciepły i nagrzeje mu dodatkowo świece to pali znowu na dotyk, ale chyba po 5 minutowym postoju nie ma potrzeby grzania świec?? a bez ich zagrzania nie zapali od razu tylko po kilku chwilach kręcenia.
Filtry mam wszystkie nowe, aku + rozrusznik sprawne (kreci aż świszcze )
proszę o porady i ewentualne opinie na ten temat.
dodam jeszcze ze mam lekko zawyżona temperaturke, dodaje foto bo nie wiem czy tak powinno być, jest taka czy to jadę w trasie czy w mieście w korkach zawsze to samo, a w korkach dochodzi max do 97 i załącza wentylator i znowu zbija do tego co jest teraz. załączam foto i powiedzcie mi czy oba problemy mogą mieć związek czy nie, czy mam się obawiać o ta temperaturę?? pompa wymieniona i termostat na wahlera układ odpowietrzony dobrze.
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2009, 19:36 przez Jarek3601, łącznie zmieniany 1 raz.
Przed wymianą termostatu nie przekraczało 70 stopni. z pompą spróbuje w najbliższym czasie.
Motor pracuje jak zegareczek zero kopcenia spalanie około 5\100km, zakopci na biało przy paleniu jak jest zimno z rana i tyle potem już wcale nie kopci, ale tak chyba każdy diesel ma.. oleju od wymiany do wymiany nie lałem ani grama (jeżdżę na castrol GTX high mileage 15W-40), czysta seria. Turbo ładuje 0.9 bara i jak na aaz ciągnie ładnie. Nawet jak kilka razy na postoju but w podłogę to dymek ledwie widać, zmieniałem boost pin i wtedy było ciekawie z dymkiem i przyjemnie się jeździło ale wróciłem do serii bo nie chce katować silnika:-D , jak założę icka to dam wtedy pin. Luz na wirniku wzdłużny jest ledwie wyczuwalny i turbo suche, w węzach od turbo jest lekka mgiełka olejowa taka ze jak suchym palcem przejadę to jest ledwie brudny.
tylko z ta temperatura się niepokoje, a możne mnie czujnik oszukuje już. pozycze od kolegi i podmienię i wtedy zobaczę co jest.
Motor pracuje jak zegareczek zero kopcenia spalanie około 5\100km, zakopci na biało przy paleniu jak jest zimno z rana i tyle potem już wcale nie kopci, ale tak chyba każdy diesel ma.. oleju od wymiany do wymiany nie lałem ani grama (jeżdżę na castrol GTX high mileage 15W-40), czysta seria. Turbo ładuje 0.9 bara i jak na aaz ciągnie ładnie. Nawet jak kilka razy na postoju but w podłogę to dymek ledwie widać, zmieniałem boost pin i wtedy było ciekawie z dymkiem i przyjemnie się jeździło ale wróciłem do serii bo nie chce katować silnika:-D , jak założę icka to dam wtedy pin. Luz na wirniku wzdłużny jest ledwie wyczuwalny i turbo suche, w węzach od turbo jest lekka mgiełka olejowa taka ze jak suchym palcem przejadę to jest ledwie brudny.
tylko z ta temperatura się niepokoje, a możne mnie czujnik oszukuje już. pozycze od kolegi i podmienię i wtedy zobaczę co jest.
zrob ten test z pompa. Proponowalbym przy nastepnej wymianie oleju zalac motor jakims dobrym 10w40 [motul, valvoline]. Siwy dymek to norma przy odpalaniu. Jesli po podmienieniu czujnika nadal bedzie temperatura robocza powyzej 90C to albo wskaznik klamie albo taki sie trafil termostat. Jak cos mam do sprzedania ori icka od 80 B4 1.9 TDI
W Seacie Tolledo miałem podobny problem tylko, ze w silniku AFN na zimnym silniku palił na strzała, a na ciepłym to troche kręcenia było.
Silnik po remoncie i przed remontem palił tak samo.
Nowe wtryski nic nie dały. Turbo zregenerowane i tez nic nie dało.
Czujniki podmieniane z dobrego modelu i tez nic nie dały.
Przepływka wymieniona na nową.
Skoro już wszystko było sprawdzone to trzeba pompe sprawdzić okazało sie ze nastawnik pompy jest walniety. Jednak gdy złapałem za wiązke rozsypała mi sie w reku,
Postanowiłem zrobić nową wiązke z kostką. Podłaczyłem i działa wszystko ok, już błedu nie pokazuje.
Pompę jednak wymieniłem na nową. Dalej nic. Długa pali jechac nie chce.
Zawiozłem w koncu auto do Kątów Wrocławskich do elektryków. Grzebali , grzebali i wygrzebali. Strzelone kości w komputerze. :shock: Wymienili i co ??
Od tamtej pory auto czy cieple czy zimne pali od strzała i odzyskało moc.....
Silnik po remoncie i przed remontem palił tak samo.
Nowe wtryski nic nie dały. Turbo zregenerowane i tez nic nie dało.
Czujniki podmieniane z dobrego modelu i tez nic nie dały.
Przepływka wymieniona na nową.
Skoro już wszystko było sprawdzone to trzeba pompe sprawdzić okazało sie ze nastawnik pompy jest walniety. Jednak gdy złapałem za wiązke rozsypała mi sie w reku,
Postanowiłem zrobić nową wiązke z kostką. Podłaczyłem i działa wszystko ok, już błedu nie pokazuje.
Pompę jednak wymieniłem na nową. Dalej nic. Długa pali jechac nie chce.
Zawiozłem w koncu auto do Kątów Wrocławskich do elektryków. Grzebali , grzebali i wygrzebali. Strzelone kości w komputerze. :shock: Wymienili i co ??
Od tamtej pory auto czy cieple czy zimne pali od strzała i odzyskało moc.....
niestety, ale po remoncie palil mi 4,8 w mieszanym z odlonczona turbinamanq pisze:z tym silnikiem nie da się zejść poniżej 6l/100kmJarek3601 pisze:spalanie około 5\100km
w AAZ-cie nie ma komputera...bobsley6 pisze: Zawiozłem w koncu auto do Kątów Wrocławskich do elektryków. Grzebali , grzebali i wygrzebali. Strzelone kości w komputerze. Wymienili i co ??
A jesli chodzi o wyzsza temp robocza to moze byc ze jak zly kat wtrysku to bedzie sie szybciej nagrzewal i klepal glosno.
nie to kwest ja czujnika lub wyskalowania zegara ja mam podobnie przed zmiana Temp prawie 90 po zmianie prawie 100 , a pin , dawka , turbo to szybkość nagrzewania , a nie że wskazanie jest wyższekikut104 pisze:A czy ta temperatura lekko ponad 90 stopni może być spowodowana złym ustawieniem kąta wtrysku albo tym że przekręciłem pina w pompie na max? Ciśnienie doładowania mam 0.9 bar.
[ Dodano: 2009-09-04, 18:16 ]
przyspiesz wtrysk lub jedź na ustawienie kątaJarek3601 pisze:proszę o porady i ewentualne opinie na ten temat
co do spalania to da się zejść poniżej 6 l\100km
pina mam ori wiec odpada, ale pojadę w najbliższym czasie na te ustawienie kąta wtrysku i wtedy powiem co i jak.
a koledzy powiedzcie mi czy żeby przyspieszyć kąt wtrysku to trzeba chyba pompę poluzować i dać troszkę w stronę silnika??? dobrze myślę?? mogę sam trochę popróbować może się uda i do fachmana pojadę i tak z tym ustawianiem pod zegar.
zapomniałem dodać ze ta temperatura to mi się pokazuje wyższa od miesiąca a 2 miechy temu zmieniłem pompę wody. termostat wymieniony pół roku temu i wskazóweczka stałą równiutko na 90 aż miesiąc temu zaczęła przekraczać ta granice.
prosił bym w miarę możliwości o poradę jak przyspieszyć ten kat wtrysku.
pina mam ori wiec odpada, ale pojadę w najbliższym czasie na te ustawienie kąta wtrysku i wtedy powiem co i jak.
a koledzy powiedzcie mi czy żeby przyspieszyć kąt wtrysku to trzeba chyba pompę poluzować i dać troszkę w stronę silnika??? dobrze myślę?? mogę sam trochę popróbować może się uda i do fachmana pojadę i tak z tym ustawianiem pod zegar.
zapomniałem dodać ze ta temperatura to mi się pokazuje wyższa od miesiąca a 2 miechy temu zmieniłem pompę wody. termostat wymieniony pół roku temu i wskazóweczka stałą równiutko na 90 aż miesiąc temu zaczęła przekraczać ta granice.
prosił bym w miarę możliwości o poradę jak przyspieszyć ten kat wtrysku.
Ostatnio zmieniony 04 wrz 2009, 18:50 przez Jarek3601, łącznie zmieniany 1 raz.
dobrze kombinujesz i z wiedzą nie najgorzej :mrgreen:Jarek3601 pisze:a koledzy powiedzcie mi czy żeby przyspieszyć kąt wtrysku to trzeba chyba pompę poluzować i dać troszkę w stronę silnika??? dobrze myślę?? mogę sam trochę popróbować może się uda i do fachmana pojadę i tak z tym ustawianiem pod zegar.
[ Dodano: 2009-09-04, 18:50 ]
ze starości czujnik lub wskaźnikJarek3601 pisze:zapomniałem dodać ze ta temperatura to mi się pokazuje wyższa od miesiąca a 2 miechy temu zmieniłem pompę wody. termostat wymieniony pół roku temu i wskazóweczka stałą równiutko na 90 aż miesiąc temu zaczęła przekraczać ta granice.
Vision pisze:dobrze kombinujesz i z wiedzą nie najgorzej :mrgreen:Jarek3601 pisze:a koledzy powiedzcie mi czy żeby przyspieszyć kąt wtrysku to trzeba chyba pompę poluzować i dać troszkę w stronę silnika??? dobrze myślę?? mogę sam trochę popróbować może się uda i do fachmana pojadę i tak z tym ustawianiem pod zegar.
wiedze jako taką mam, w koncu samouk ze mnie no i sie kilka (set) czasopism motoryzacyjnych uzbierało :mrgreen:
to jutro spróbuje przyspieszyc ten kąt wtrysku jak bede miał rozgrzany motor
a może coś w pompie i nie daje rady. Jaką pompe montowałeś?Jarek3601 pisze:...
zapomniałem dodać ze ta temperatura to mi się pokazuje wyższa od miesiąca a 2 miechy temu zmieniłem pompę wody. termostat wymieniony pół roku temu i wskazóweczka stałą równiutko na 90 aż miesiąc temu zaczęła przekraczać ta granice.
...
kupiłem tylko przednia cześć pompy ta z wirnikiem, nie pamiętam firmy ale dałem coś koło 95 zł. może macie jeszcze jakieś pomysły co może być nie tak???spiczi pisze:a może coś w pompie i nie daje rady. Jaką pompe montowałeś?
we wtorek jadę na ustawienie kąta pod zegar do pompiarza
[ Dodano: 2009-09-06, 19:21 ]
Koledzy a gdy nagrzeje autko i sprawdzę temperaturę w zbiorniczku wyrównawczym to będę miał pogląd na ogólna temperaturę??
bo jeżeli mi szwankuje wskaźnik lub czujnik to tym sposobem szło by to sprawdzić. tylko nie wiem czy temperatura w zbiorniku wyrównawczym jest podobna do tej w silniku??
czy moze tez sie róznia minimalnie??
Bo jutro bym zagrzał auto i sprawdził temp w zbiorniczku termometrem a potem zerkną na zegar w audiku i miał bym odpowiedz. Co o tym myślicie?? da to obraz na to jaka temperatura jest prawdziwa??