Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[B4 2,0 ABT] Wysadza uszczelniacz walu korbowego

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Kokolino
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 3371
Rejestracja: 17 lut 2007, 12:39
Imię: Radomir
Model: Audi 80 B4
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 ABK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Kokolino » 05 wrz 2009, 10:09

Wszyscy stawiają na odmę. Ja kiedyś dawno temu w jednym samochodów też cały czas wywalało mi uszczelniaczna wale. Jak z przodu to jeszcze obleciało ale jak wywaliło mi dwa razy z tyłu i zalało sprzęgło to sie wkurzyłem nie na żarty.
Oczywiście jak w tym przypadku-diagnoza to niedrożny układ odpowietrzania komory korbowej silnia. Wszystko w drobny mak; czyszczenie, mycie, dmuchanie. Efekt prawie żaden a po kilku tygodnich wywaliło znów uszczelniacz.
w pewnym momencie oświeciło mnie że wina moich kłopotów może być w ciśnieniu oleju i był nią malutki zaworek regulujący ciśnienie oleju poprostu zacinał się. Sprawdziłem to robiąc sobie trójnik w miejsce czujnika i wkręcając na jakiś czas na stałe zegar do ciśnienia i czujnik jednocześnie.
Po rozebraniu pompy i owego zaworku okazało się że coś co pracuje w oleju poprostu się zacierało. Jakim cudem nie wiem.
Po wymianie pompy na nową problem ustał. Może warto sprawdzić.

Awatar użytkownika
Darecki3037
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 975
Rejestracja: 09 kwie 2007, 17:46
Lokalizacja: Krk

Post autor: Darecki3037 » 07 wrz 2009, 08:13

ja bym rozebrał ten szajs i po pierwsze sprawdził czy obudowa do której się wbija simering jest nie uszkodzona i czy wymiar wgłąb wewnętrzny jest taki sam jak zewnętrzny (walec) bo mogła ulec odkształceniu i na zewnątrz jest większy luz, zrobił się lekki stożek i wypycha simeringi. Po drugie kupił bym dobry simering i wbił go równiutko i na tyle głęboko żeby oparł się o wewnętrzny rant. Przed wbiciem sprawdź wymiar obudowy i średnice simeringu (może ktoś coś rzeźbił wcześniej w obudowie (czyszczenie skrobakiem czy papierkiem ściernym i powiększył rozmiar), simering z racji wbijania i gumowej powłoki powinien być nieznacznie większy.

Awatar użytkownika
widmo
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 1267
Rejestracja: 18 sie 2007, 11:57
Lokalizacja: Kraków

Post autor: widmo » 10 wrz 2009, 01:06

Manolo pisze:Czesc,
temat aktualny- po odkreceniu korka lekko dmucha,silnik nie zmienia obrotow; simmieringi nie wiem jakie,ale nie jakis badziew chyba; odma byla drozna,ale wymylem w benzynie (wsio: metalowy rurki, gumowy trojnik); efekt taki, ze na oslonie pod silnikiem zrobila sie mala kaluza oleju,a kolo rozrzadu po jezdzie wilgotne. Moze wypadl simmering, trzeba zrobic, tylko jaki powod?
Przed tymi problemami mialem zmieniana uszczelke glowicy- mogl mechec cos spieprzyc ze wywala simmering?
Pozdrawiam,
Tomek
zmierz kompresje silnika to wyjawi wiele szczegułów.
silnik brał olej ?
czy głowica była remontowana (uszczelniacze wymieniane)
czy wymyty i udrożniony plastikowy krociec odmy na bloku silnika ( ten koło aparatu zapłonowego montowany na 4x imbus 6mm) ?

simeringi same nie wypadają chyba ze chinszcyzna to wterdy co innego
corteco to b. dobra firma tak samo victor reinz i elring

co do uszczelki to raczej nie ma ona wpływu chociaż miałem przypadki ze uszczalka była wadliwa i waliło kompresje do oleju.

bardziej bym myślał o zawalonych kanałach olejowych w wale głównym lub bloku slinika

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl