Sklep Ipart
części samochodowe
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[80 B4 ABK] Czujnik położenia przepustnicy - automat

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
kkam_kk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 22 lip 2009, 17:12
Lokalizacja: Wrocław

[80 B4 ABK] Czujnik położenia przepustnicy - automat

Post autor: kkam_kk » 03 wrz 2009, 18:54

Witam
Zwracam sie do fachowców po pomoc. Duzo pisało sie tu juz o tym czujniku ale w manualach. W automacie posiada 2 wtyczki. Szybka diagnostyka VAG-iem mówi za kazdym razem o "błędzie czujnika położenia przepustnicy". Wydawałoby sie ze bez związku ale ten błąd pojawia sie tylko przy diagnozowaniu skrzyni biegów a nie silnika. Objawy? Auto jedzie bez problemu i ni stąd ni z owąd skrzynia wariuje. Przeciąga biegi, zmienia je przy innych wartosciach obrotowych silnika niz zazwyczaj. Objaw mozna doraznie usunąć na kilka sposobów: 1) odpiąć na chwilę wtyczkę z niebieskiego czujnika temp. 2) zgasić auto i odpalic ponownie - pomaga w 8 na 10 przypadków. 3) podłaczyć VAG i skasować błąd
4) przejechać jakiś czas na ostatnim biegu. Wszytko to mopaga ale tylko na jakis czas. Najmniejszy problem jest rano po uruchomieniu zimnego silnika, wtedy dłuższą chwile jest ok. Kiedy sie mocno nagrzeje problem sie pojawia i nie daje sie usunac metoda wyłączenia na chwilę samochodu. Niebieski czujnik wymieniłem, najpierw na najtańszy ale tydzien temu na dobry firmowy. Moze ktos zna zwiazek pomiedzy automatyczna skrzynia-czujnikiem położenia przepustnicy i niebieskim czujnikiem temp. Pomóżcie.

Awatar użytkownika
czarekj
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 2768
Rejestracja: 15 sty 2007, 19:30
Lokalizacja: Warszawa/Zambrów

Post autor: czarekj » 03 wrz 2009, 20:25

Wymień czujnik położenia przepustnicy i będzie po problemie.
W przypadku automatu są to dwa potencjometry w jednej obudowie.

Awatar użytkownika
HeavenQueen
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 526
Rejestracja: 14 sty 2009, 18:51
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: HeavenQueen » 03 wrz 2009, 20:47

Czujnik położenia przepustnicy w automacie ma dwa gniazda w manualu jedno. Ja w manualu mam czujnik z automata, drugie gniazdo zaślepione. Na drugim gnieździe które u Ciebie jest wykorzystane są inne wartości rezystancji. Na podstawie położenia przepustnicy ECU określa czy i jak zmieniać biegi. Sprawdź analogowym omomierzem wartości rezystancji pomiędzy poszczególnymi nóżkami w potencjometrze. Nie powinno być żadnych przerw i gwałtownych skoków.
Odpinając niebieski czujnik temperatury wprowadzasz ECU w tryb awaryjny i jedzie wtedy z ograniczonym odbiorem informacji z oczujnikowania - dlatego jedzie w miarę dobrze pomimo wariacji na potencjometrze.
Jeśli rzeczony potencjometr ma jakieś nieprawidłowości na ścieżkach to pomoże wymiana.
Koszt nowego potencjometru w ASO (do manualnej skrzyni) do 473 PLN - poszukaj używki na allegro, ja kupiłem za 40zł z przesyłką od automata i śmiga już pół roku.

Ja kupiłem u tego gościa. Ma dużo części do Audi i w ogóle konkretny facet.

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 04 wrz 2009, 07:07


kkam_kk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 22 lip 2009, 17:12
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kkam_kk » 04 wrz 2009, 15:41

krisiun1, dziękuję za wskazówkę. są tylko 2 małe ale. Nie wiem czy moj posiada ten sam numer, czy pasi do 80 ABK 2.0 no i cena jest sporo za wysoka jak na moje mozliwości. Poprzednik kupił za 40, ja znalazłem kilka kompletnych przepustnic za ok 150 a tu sam czujnik 250. Tym nie mniej jeszcze raz dziękuję. Jeśli nic nie znajde to sie skontaktuje.

kkam_kk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 22 lip 2009, 17:12
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kkam_kk » 05 wrz 2009, 01:37

piotrspecial, gdyby były tam parametry tych dwoch potencjometrow bylbym niezmiernie wdzieczny. alroad@interia.pl

[ Dodano: 2009-09-05, 01:43 ]
czarekj, A jakie jest prawdopodobieństwo ze problem jest nie w samym czujniku tylko np okablowaniu. Czy pomysł zeby wypiac obydwie wtyczki, czyms przeczyscic styki, wpiac i sprawdzić jest zbyt naiwny :-)

Awatar użytkownika
krisiun1
Audi 80 Klub
Audi 80 Klub
Posty: 999
Rejestracja: 17 lip 2007, 10:28
Lokalizacja: Iłowo

Post autor: krisiun1 » 05 wrz 2009, 06:20

kkam_kk potencjometr z aukcji jest dokładnie tym którego potrzebujesz.Ja tej aukcji nie prowadzę, pokazałem Ci tylko że taki potencjometr można znaleźć a ceny tak jak wspomniałeś są różne,zależą od tego czy sprzedający na szrocie wie co sprzedaje czy nie :-) .Nowy potencjometr kosztuje w granicach 450zł.Ja przerabiałem to w manualu.

Numer z ETKI: 037 907 385 M

Cena w Intercars to 448.81zł

Awatar użytkownika
radziobiker
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 346
Rejestracja: 09 gru 2007, 14:29
Lokalizacja: Bożepole Małe

Post autor: radziobiker » 06 wrz 2009, 10:48

Czy w ABT występuje też taki potencjometr? Bo mam podbne objawy.

kkam_kk
Forum Audi 80
Forum Audi 80
Posty: 20
Rejestracja: 22 lip 2009, 17:12
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kkam_kk » 14 paź 2009, 16:34

Czy w automatach po wymianie tego czujnika przepustnicy trzeba adaptowac przepustnice? Problem ze zmiana biegow jakby znikł, ale znikneła funkcja redukcji biegu przy gwałtownym dodaniu gazu i kręcenie większych obrotów przy dynamicznym rozpędzaniu. Czy ktoś to juz przerabiał?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl